aansluiten x-over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-fast-food
    • Sep 2008
    • 10

aansluiten x-over

hallo. ik ben nieuw hier op het forum, en ben druk bezig om een redelijke PA set bij elkaar te krijgen. heb momenteel een P-1600 en een P-2000, twee zelfbouw tops met 2x15" monacor woofers en twee zelfbouw subs van 600 wat. nu heb ik een 3 weg x-over aangeschaft met een apparte regeling voor sub. nu zit ik alleen met het aansluiten ervan, de versterker voor de tops is geen probleem, alleen er is maar 1 ingang beschikbaar voor de subs. kan ik deze gewoon op 1 kanaal insturen met een jack naar xlr en vervolgens acher op de versterker bijde xlr ingangen aan elkaar verbinden?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Namen en rugnummers....Oftewel, geef even aan welk merk en welk type Crossover je hebt aangeschft, dat maakt het geven van advis een hel stuk makkelijker.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ-fast-food
      • Sep 2008
      • 10

Originally posted by moderator
      Namen en rugnummers....Oftewel, geef even aan welk merk en welk type Crossover je hebt aangeschft, dat maakt het geven van advis een hel stuk makkelijker.
      sorry, het gaat om een behringer cx 2310 super x-pro

Comment

• twemmie
        • Sep 2008
        • 15

een vriend van mij heeft deze crossover ook! en hij heeft wel gewoon 2 low output zo ver ik weet! en anders moet je er een kabeltje tussen zetten die de uitgang split en dat werk goed! heb er zelf ook een voor mij behringer menpaneel (ddm4000).
        heeƩ natuurlijk VMB

Comment

• Caspero
          • Oct 2006
          • 65

van je sub out naar de ingang van de versterker, versterker op paralell zetten en klaar is DJ-Fast-Food

Comment

• DJ-fast-food
            • Sep 2008
            • 10

bedankt caspero, daar kan ik wat mee. als ik de amp op paralel zet verbind hij dus kannaal A en B dus aan elkaar? of zie ik dit verkeerd.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Alhoewel het hier http://www.behringerdownload.de/CX23..._NED_Rev_A.pdf niet duidelijk gezegd wordt, kun je ook de Low-out gebruiken om je subs aan te sluiten. Werkt net zo makkelijk....

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Sub is heel moeilijk om stereo te horen, kun je dus gewoon mono doen (en de versterker dus in bridge zetten).

Of je gebruikt de sub-out als laag-af filter en je gebruikt de mid-out voor je subs en high-out voor je toppen (zo doe ik het). 15Hz naar je subs pompen kost namelijk veel vermogen en de kans is groot dat je kasten het toch niet weer kunnen geven (mijn laag-af zit uit mijn hoofd ergens tussen de 25 en 30 Hz).

Comment

Working...