Skytec 250 Movinghead

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robbin481
    • Sep 2008
    • 7

Skytec 250 Movinghead

Beste dames en heren,

Ik heb een vraag.

Ik heb hier een skytec 250 movinghead staan met een nieuwe Philips MSD 250/2 lamp erin zitten.

Als ik hem aanzet gaat de head naar een bepaalde positie (doen ze allemaal) de lamp gaat vol branden, maar de metalen plaat blijft voor de lens zitten, zodat er geen licht uitkomt. Als hij in zijn positie staat doet hij helemaal niets meer. Het display werkt gewoon met alle toetsen alleen reageerd de lamp er niet op. Ook reageerd hij niet op DMX, hebben jullie enig idee wat er mee mis kan zijn? Alvast bedankt!

Mvgr,

Robbin
    Als er staat "Ram Disk" dan is dat geen werkwoord
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

Fasedraai DMX?

Zit er geen demo-modus op dat ding? anders ff de handleiding erop naslaan... wil ook nog weleens werken...

Gr. Thomas
    dus...

Comment

• JustME125
      • Jun 2006
      • 297

Originally posted by Robbin481
      Beste dames en heren,

Ik heb een vraag.

Ik heb hier een skytec 250 movinghead staan met een nieuwe Philips MSD 250/2 lamp erin zitten.

Als ik hem aanzet gaat de head naar een bepaalde positie (doen ze allemaal) de lamp gaat vol branden, maar de metalen plaat blijft voor de lens zitten, zodat er geen licht uitkomt. Als hij in zijn positie staat doet hij helemaal niets meer. Het display werkt gewoon met alle toetsen alleen reageerd de lamp er niet op. Ook reageerd hij niet op DMX, hebben jullie enig idee wat er mee mis kan zijn? Alvast bedankt!

Mvgr,

Robbin
      Die bepaalde positie wordt vaak "Home" genoemd en die metalen plaat noemt men meestal (lees altijd) een Shutter. Even voor de duidelijkheid.

Staan ze niet in slave mode? Of Master mode, dan werkt er namelijk niet meer veel op commando!

Mzzls
      Correct me if I'm wrong

Comment

• Robbin481
        • Sep 2008
        • 7

Originally posted by lichtpuntje
        Fasedraai DMX?

Zit er geen demo-modus op dat ding? anders ff de handleiding erop naslaan... wil ook nog weleens werken...

Gr. Thomas
        Jah zit erop, maar als ik hem erop zet reageerd hij ook niet En de handleiding heb ik niet (meer) ik weet het heel dom, maar ik weet bijna zeker dat er wel iets mee mis is

Bedankt voor je reactie!

Comment

• Robbin481
          • Sep 2008
          • 7

Originally posted by JustME125
          Die bepaalde positie wordt vaak "Home" genoemd en die metalen plaat noemt men meestal (lees altijd) een Shutter. Even voor de duidelijkheid.

Staan ze niet in slave mode? Of Master mode, dan werkt er namelijk niet meer veel op commando!

Mzzls
          Sorry, voor het niet gebruiken van de termen, zal er voortaan aan denken ze te gebruiken

Neej ook als ik em uit slave of master haal, dan reageerd ie niet

Bedankt voor je reactie!

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

staat ie op dmx kanaal 1?

wat voor lichttafel heb je?

andere dmx kabel geprobeert?
            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Robbin481
              • Sep 2008
              • 7

Originally posted by PeterZwart
              staat ie op dmx kanaal 1?

wat voor lichttafel heb je?

andere dmx kabel geprobeert?
              Jah staat op kanaal 1, en ja heb meerdere kabels en lichttafels geprobeerd.

Ik hem het met een Scanmaster 3, met een Botex DM-16 DJ Mingle en met een eurolite Scene setter geprobeerd, allemaal geen succes

Comment

• Robbin481
                • Sep 2008
                • 7

Beste dames en heren,

Ik heb een vraag.

Mvgr,

Robbin
                Wat ik nog was vergeten te melden, als hij 1 keer aangegaan is (met heel veel geknetter bij de fitting van de lamp) moet de head minimaal 5 minuten uitstaan voordat je hem weer kan aanzetten, want anders knetterd ie alleen maar

Comment

• JustME125
                  • Jun 2006
                  • 297

Wat ik nog was vergeten te melden, als hij 1 keer aangegaan is (met heel veel geknetter bij de fitting van de lamp) moet de head minimaal 5 minuten uitstaan voordat je hem weer kan aanzetten, want anders knetterd ie alleen maar
                  Dat geknetter komt vaker voor bij sommige koppen. Kan opzich niet zo heel veel kwaad als het alleen bij het starten van de lamp is. MSD2 is een gasontladingslamp, welke een hoge spanning nodig heeft om te starten en te blijven branden. Deze hoogspanning zorgt bij het starten van de lamp voor wat geknetter waarschijnlijk.
                  Dat je 5 minuten moet wachten totdat je de lamp opnieuw kunt starten is een ingebouwde beveiliging om hot-striking te voorkomen. Als je lamp nog te heet is en je zou hem dan opnieuw starten (striken) is dit schadelijk voor de lamp. Dat het bij een hot-strike poging blijft knetteren bij de lamp is niet gezond volgens mij. De voeding en aansturing daarvan moet zodanig geconstrueerd zijn dat de lamp alleen gestart kan worden wanneer de temperatuur laag genoeg is. Ik heb het vermoeden dat er meer aan de hand is met je kopje. Doen ze dit allemaal of is het er maar één die deze verschijnselen vertoont?

De manual valt trouwens vast wel ergens te downloaden.

Mzzls
                  Correct me if I'm wrong

Comment

• Robbin481
                    • Sep 2008
                    • 7

Originally posted by JustME125
                    Dat geknetter komt vaker voor bij sommige koppen. Kan opzich niet zo heel veel kwaad als het alleen bij het starten van de lamp is. MSD2 is een gasontladingslamp, welke een hoge spanning nodig heeft om te starten en te blijven branden. Deze hoogspanning zorgt bij het starten van de lamp voor wat geknetter waarschijnlijk.
                    Dat je 5 minuten moet wachten totdat je de lamp opnieuw kunt starten is een ingebouwde beveiliging om hot-striking te voorkomen. Als je lamp nog te heet is en je zou hem dan opnieuw starten (striken) is dit schadelijk voor de lamp. Dat het bij een hot-strike poging blijft knetteren bij de lamp is niet gezond volgens mij. De voeding en aansturing daarvan moet zodanig geconstrueerd zijn dat de lamp alleen gestart kan worden wanneer de temperatuur laag genoeg is. Ik heb het vermoeden dat er meer aan de hand is met je kopje. Doen ze dit allemaal of is het er maar één die deze verschijnselen vertoont?

De manual valt trouwens vast wel ergens te downloaden.

Mzzls
                    Neej het is slechts 1 van mijn kopjes, verder heb ik gezocht, maar nergens een manual te vinden, wat op zich ook wel redelijk raar is, ik denk ook dat het een technisch verhaaltje is.

Greetz

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

verder heb ik gezocht, maar nergens een manual te vinden,
                      Toevallig deze?
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Robbin481
                        • Sep 2008
                        • 7

Originally posted by renevanh
                        Toevallig deze?
                        Neej hij ziet er exact zoals deze uit, alleen staat er dan skytec 250 op

Music Palace Dalfsen - Webshop

Mvgr,

Robbin

Comment

• JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

Neej het is slechts 1 van mijn kopjes, verder heb ik gezocht, maar nergens een manual te vinden, wat op zich ook wel redelijk raar is, ik denk ook dat het een technisch verhaaltje is.

Greetz
                          Ik denkt dat het tijd wordt om dat ding een keer open te leggen. Alle connectoren controleren. Daarna alle IC's controleren of ze nog goed in het voetje zitten en kijken of je ergens geschroeide componenten of geplofte elco's kunt vinden. Ik zou bij de sturing beginnen omdat zowel je lamp-strike als je shutter en pan & tilt niet reageren. Lijkt erop dat een tripje service center sneller, goedkoper en makkelijker gaat worden.

Succes
                          Correct me if I'm wrong

Comment

Working...