laser reinigen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • payback killer
    • Sep 2008
    • 8

laser reinigen?

ik heb in de handleiding gelezen dat het moet gereinigd worden om de 15 dagen en in een andere handleiding van een andere laser staat 'laat dit door een professional gebeuren'.
    zou iemand me kunnen uitleggen hoe en met wat ik het spiegeltje kan reinigen?
    heb nog een klein vraagje: ze zeggen dat een red laser veel minder fel is dan een groene zelfs al is de red laser meer mW.
    zit er een groot verschil in felheid tussen groen 40mw en rood 250 mw? alvast bedankt
    Last edited by payback killer; 17-09-08, 08:20.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Welke laser heb je het over?...helpt ongetwijfeld bij het beantwoorden van je vragen
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• payback killer
      • Sep 2008
      • 8

green laser: ghost 40mw en de andere is een rgy:EL-350RGY
      (ik weet dat deze ook een 100mw groene heeft, het is gewoon om te weten of de rode (250mw) ver boven die groene van 40mw komt, of juist helemaal niet.)

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Originally posted by payback killer
        green laser: ghost 40mw en de andere is een rgy:EL-350RGY
        (ik weet dat deze ook een 100mw groene heeft, het is gewoon om te weten of de rode (250mw) ver boven die groene van 40mw komt, of juist helemaal niet.)
        Of de rode ver boven die van 40mW uitkomt hangt niet alleen af van het vermogen maar ook van je verliezen. Hoe goed zijn je optieken? Hoe goed is het zaakje afgeregeld? Dit zijn factoren waarbij een hoop winst valt te halen.

Daarnaast is het nog van belang om te weten of deze 40mW het ingangsvermogen is (dus wat je uit het net trekt) of dat dit het laservermogen is (dus het vermogen dat puur naar de buis/diode geduwd wordt).

Verder is het zo dat groen voor het menselijk oog veel beter te zien is, en daarom bij een lager vermogen feller lijkt dan rood bij hetzelfde vermogen.

Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Daarnaast is het nog van belang om te weten of deze 40mW het ingangsvermogen is (dus wat je uit het net trekt) of dat dit het laservermogen is (dus het vermogen dat puur naar de buis/diode geduwd wordt).
          40 mW uit het net??? Dan heb je dus ongeveer nauwelijks 1 mW of minder laservermogen over... dacht het niet dus. 40 mW is wel degelijk het uitgangsvermogen.
          In dezelfde omstandigheden en optieken lijkt een 40 mW groen nog altijd helderder dan een 650 nm rood van 250 mW. Een 630 nm rood is dan al een stuk helderder dan een 650 nm maar het blijft nog altijd minder dan 40 mW groen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Originally posted by laserguy
            40 mW uit het net??? Dan heb je dus ongeveer nauwelijks 1 mW of minder laservermogen over... dacht het niet dus. 40 mW is wel degelijk het uitgangsvermogen.
            Ik had het over een worst case scenario. Mijn uitlag was niet specifiek voor deze kleine laser maar meer om een voorbeeld te geven van verschillende soorten metingen. In dit geval zal 40mW ook echt wel 40mW uit de buis/diode zijn ja.
            Correct me if I'm wrong

Comment

• payback killer
              • Sep 2008
              • 8

al bedankt voor de antwoorden
              is zo'n red 250mw 650nm laser dan wel geschikt voor een zaal van 15mX10m?

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Ach ja, daar is altijd wel een mouw aan te passen: weinig of geen ander licht en VEEL rook (ik heb zelfs een klant die met eem 20 mW lasers best leuke dingen doet, alleen zie je dan nauwelijks door de rook een halve meter ver). Ik zou dat niet zo doen maar als hij tevreden is en het publiek is tevreden dan doe ik ook niet moeilijk.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• payback killer
                  • Sep 2008
                  • 8

20mw met veel rook?
                  komen die stralen er dan nog wel ver door?
                  Ik heb een redelijk dure rookvloeistof en de verkoper zelf zegt dat het echt goede is (dit zeggen misschien alle verkopers maarja ) men 40mw schijnt er niet goed door als ik het met heel veel rook doe.

Comment

• twemmie
                    • Sep 2008
                    • 15

ik zelf heb ook een ghost laser

hij is echter geen 40 mW maar 30mW maar hij gebruikt 40W totaal vanuit netvoeding.

verder een leuk apparaatje.

ik weet neit of jullie hier wat aan hebben maarja.
                    heeƩ natuurlijk VMB

Comment

Working...