Actieve boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spherical
    • Aug 2008
    • 6

Actieve boxen

Hey, ik ben nieuw hier op het forum en ben op zoek naar nuttige informatie. Mijn behoefte is nogal specifiek vandaar de post.

Ik zoek boxen die een goede geluidsweergave hebben voor zowel muziek te producen als om het dj'en thuis te oefenen.

Verder zou ik wegens budgetaire redenen (max 350 euro) tweedehands willen kopen. Is dit aan of af te raden?

Alvast bedankt!!
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

HEt lijkt me een verstanig plan om eerst eens te bedenken wat je precies wilt hebben.

350 euro is heel weinig.

Maar ja stel dat je genoegen neemt met 2 dap kasten dan kun je best wel wat vinden. Moet het mooi klinken dan ga je het niet halen met 350 euro.

Dus welk vermogen, welke kwaliteit welk uiterlijk etc etc.

Met die gegevens kun je eens gaan kijken op bijvoorbeeld marktplaats en wellicht dat je dan wat vindt.

Ik denk niet dat je moet verwachten dat er hier mensen zijn die voor jouw gaan zoeken, tenzij je ze betaald......
    Account niet meer actief.

Comment

• Spherical
      • Aug 2008
      • 6

De hamvraag is eigenlijk, is de volgende opstelling praktisch gezien mogelijk? En wat zijn de voorwaarden? Ik vraag helemaal niet om te zoeken, ik vraag naar parate kennis die ik niet heb!!

ImageShack - Hosting :: ofzoietsdx3.jpg

Of

ImageShack - Hosting :: zoietsnl4.jpg

Bij de 2de opstelling zou ik de boxen telkens verzetten. Lijkt mij het meest haalbare.

En ook vraag ik naar de nadelen van tweedehands kopen en waar ik moet op letten indien ik het doe!
      Last edited by Spherical; 31-08-08, 20:34.

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Voor thuis heb je genoeg aan Behringer Truth B-2031A.
        2 tientjes boven budget maar denk niet dat je beter kunt krijgen voor die centen.
        Hier thuis staat een syrincs M3-220 setje doet het net even iets beter.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Wat voor luidsprekers zoek je precies?
          Studiomonitoren of pa/monitor luidsprekers?

Muziek producen, zoals jij het noemt, doe je met een andere speakeropstelling. Links en rechts voor je op een bepaalde afstand. Met studiomonitors.

Als je wilt oefenen dan kan je opstelling wel goed werken, je hebt dan a.h.w. 2 monitors of fills die je in een live situatie ook tegen zult komen. Maar dan zijn studiomonitoren niet goed bruikbaar.
          Heerlijk die stilte

Comment

• Spherical
            • Aug 2008
            • 6

Ik zoek eigenlijk all in one? Dus als ik electronische muziek wil maken en dj'en heb ik 2 verschillende paar boxen nodig?

Bestaat er geen tussenoplossing?

Comment

• JustME125
              • Jun 2006
              • 297

Originally posted by Spherical
              Ik zoek eigenlijk all in one? Dus als ik electronische muziek wil maken en dj'en heb ik 2 verschillende paar boxen nodig?

Bestaat er geen tussenoplossing?
              Eigenlijk moet je gewoon ergens 2e hands een setje afgedraaide 12" of 15" kasten kopen. Kun je tenminste nog een redelijk merk binnenhalen (al is het dan wel oud). Voor het DJ-en (om het zo maar te noemen) zul je wel een 15" willen vanwegen het laag-mid. Ik denk niet dat het produceren zodanig serieus is dat je daar een 2e set voor wil kopen (aangezien het beperkte budget), dus zul je een concessie moeten doen. Ik zeg gewoon een paar 15" topkasten, eventueel op statief als fill, en anders als wedge leggen. Kun je ze ook nog een keer op een feestje als PA gebruiken .

Welk merk je moet kopen? Geen idee. Ben ook maar een lichtman die alleen maar EV uit de wagen trekt omdat de geluidsman het niet zelf kan tillen :P
              Correct me if I'm wrong

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Het kan aan mij liggen, maar als ik de situatie mag geloven gaat het hier om thuis oefenen.
                Een 15" topkast is dat echt nutteloos.

Ik heb het geheel met Radar eens. Zoek een goede set studio monitoren.
                (als je echt niks wilt uitgeven, maar wel strak geluid, koop een set Philips MFB speakers......)

Comment

• Spherical
                  • Aug 2008
                  • 6

Ik keek zonet op een tweedehands site, en daar werd een philips mfb 545 verkocht voor 1000 euro! Niet bepaald binnen m'n budget lol

Denken jullie dat behringer slechte kwaliteit is? Anders dacht ik aan deze:
                  Behringer B-2030A (2 Stuks) High-Resolution, Active 2-Way Reference Studio Monitor > Geluid > Luidsprekers > Pers. Monitor

Enkel de slechte reputatie van behringer schrikt me af.

Of hebben jullie een alternatief in deze prijsklasse?

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Spherical,
                    Je komt zelf met een bedrijf uit Harlingen, als je daar goed leest weet je dat de 2030A leuk is voor in de slaapkamer.
                    Als je daar verder gaat zoeken lees je daar ook dat een 2031a wel goed peformt.
                    Als er ook maar iemand was geweest die iets beter had in deze prijsklasse was daar op gereageerd.
                    Ik snap het probleem van die 2 tientjes niet.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• Spherical
                      • Aug 2008
                      • 6

70 euro verschil =/ 2 tientjes?

Ik heb nu eenmaal niet veel geld, dus wil ik het maximale halen uit mijn minimale budget!

Misschien moet ik gewoon tweedehands gaan en dan direct iets meer degelijk, zodat je weet dat het niet direct kapot te spelen is?

Comment

• Radar
                        Moderator
                        • Jul 2002
                        • 890

De 2 tientjes verschil haal ik uit het door jou voorgestelde budget van 350,- euro en de verkoop prijs van de 2031 in Harlingen.
                        Harlingen is echter niet het enige bedrijf dat de 2031 verkoopt.
                        Last edited by Radar; 16-10-08, 19:52.
                        Dat brengt ongeluk.

Comment

• Spherical
                          • Aug 2008
                          • 6

Achzo, wel laat ik het zo stellen, ik wil het budget zo klein mogelijk houden voor relatief degelijk geluid. Ik ben geen top DJ/Producer hé!
                          Toch bedankt voor alle antwoorden.

Comment

Working...