phones uitgang aansluiten op versterker?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djiwo
    • Aug 2008
    • 2

phones uitgang aansluiten op versterker?

Hey iedereen
    Voor live optredens hebben we meer volume nodig voor onze zanger, ik heb al een kleine pa, en ik zou onze passive boxen van die pa met hun output willen doorverbinden naar een semi acoustische versterker die ik heb staan, en daarna de phonesuitgang van die versterker weer doorverbinden naar een andere semi acoustische versterker. Ik zou graag weten of dit mag zonder dat ik brokken ga maken. Het zou handig zijn als het lukt, dan hoef ik geen nieuwe boxen bij te kopen

Tweede vraag, is het voor monitors belangrijk dat het een monitorbox is, of is een gewone box omkeren en naar ons richten evengoed?

In elk geval bedankt voor de hulp
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by Djiwo
    Hey iedereen
    Voor live optredens hebben we meer volume nodig voor onze zanger, ik heb al een kleine pa, en ik zou onze passive boxen van die pa met hun output willen doorverbinden naar een semi acoustische versterker die ik heb staan, en daarna de phonesuitgang van die versterker weer doorverbinden naar een andere semi acoustische versterker. Ik zou graag weten of dit mag zonder dat ik brokken ga maken. Het zou handig zijn als het lukt, dan hoef ik geen nieuwe boxen bij te kopen

Tweede vraag, is het voor monitors belangrijk dat het een monitorbox is, of is een gewone box omkeren en naar ons richten evengoed?

In elk geval bedankt voor de hulp
    Je praat wel erg in huiskamertechniek taal en dit is een professioneel forum, maar ik zal je proberen te helpen.
    Het signaal wat van je pa naar de luidsprekers gaat is te groot voor vrijwel elke ingang. Je moet echt een line uitgang van je mengpaneel hebben, of als het helemaal niet gaat, dan maar de hoofdtelefoonuitgang van je mixer. Versterkers doorkoppelen doe je normaal niet via de hoofdtelefoonuitgang.
    Het handigste is dat je een zgn Y-kabel maakt, een zijde in het mengpaneel en de twee uitlopers elk apart naar de twee extra versterkers. Dan gaat het wel werken. Je moet in elk geval controleren of de luidsprekers allemaal in fase staan. In een versterker kan die nl omkeren.
    Er is feitelijk geen verschil tussen een monitor box en een gewone box. Door de vorm van een monitorbox kun je hem gewoon op de buhne leggen en hij wijst dan vanzelf richting de zanger. Bij gewone boxen moet je eventueel een steuntje maken om dat te bewerkstelligen.

Klaar? dan kunnen de schuifdeuren open.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Djiwo
      • Aug 2008
      • 2

Net wat ik moest weten bedankt voor de hulp!

Comment

Working...