de behringer xenxy 2442 fx is dat wat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jer-ins
    • Aug 2008
    • 7

de behringer xenxy 2442 fx is dat wat

heeft iemand een behringer xenxy 2442 fx?

ik wil er een gaan kopen maar wil eerst graag van andere horen of het een goed apparaat is.
    ik wil het gaan gebruiken om een microfoons uit te gaan versterken en een elektrische gitaar en een elektrische piano op aansluiten. verder werk ik met een losse feedback destroyer aan gesloten via de ins aansluiting.
    ik werk met 2 monitors en active speakers voor de zaal.

alvast bedankt
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Ben je dan wel aan het denken om hem voor grotere dingen te gebruiken. want wat ik zo uit je verhaal op maak is dat je maar dit gaat aansluiten:

1 microfoons (weet niet hoeveel er dat zijn, altijd gedacht
    dat microfoons meervoud was...)
    1 gitaar
    1 piano

Want je kijkt hier naar een mixer met zover ik weet 24 kanalen. misschien niet een beetje veel voor jou toepassing. En als je iets zoekt van die prijsklassen. kijk dan naar een iets kleiner en een ander merk misschien. hiervoor heb je ook een 16 kanaalse Yamaha... het is maar een voorbeeld...
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jer-ins
      • Aug 2008
      • 7

ik ga hem gebruiken voor
      8 microfoons
      2 of 3 elektrische gitaren
      1 elektrische piano
      dus dat zijne er dan al meer vandaar dat ik uitkwam bij de 2442 fx

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by jer-ins
        ik ga hem gebruiken voor
        8 microfoons
        2 of 3 elektrische gitaren
        1 elektrische piano
        dus dat zijne er dan al meer vandaar dat ik uitkwam bij de 2442 fx
        oke dus het is net 12 kanalen wat je zowieso nodig hebt. En dan nog snap ik niet waarom je in een keer een 24 kanaals van behringer wilt. ik neem aan dat je persé effecten wilt?.... het enige wat ik je kan vertellen is... ga eens naar een winkel waar ze deze hebben liggen. En dan voel je eens aan de faders e.d. (naar mijn mening niet echt ideaal) Maar smaken verschillen.

en toch zou ik je aanraden om binnen het zelfde budget een PA mengpaneel te zoeken. Maar dan bv met 20 kanalen en effecten. en dan niet een van behringer. Misschien mijn mening, maar als je het goed wilt aan pakken ga dan direct voor iets meer kwali dan kwanti

voor ongeveer het zelfde geld heb je ook een:[LIST][*]Peavey PV 20 USB mixer
        Deze heeft 20 kanalen, degelijk/goed merk, USB aansluiting (misschien ook handig voor jou), 16 effecten.[*]Yamaha MG 16/4
        Deze heeft 16 kanalen, goede kwaliteit, 19" toepasbaar. (helaas geen effecten)[*]Yamaha MG 166 CX
        16 kanaals, goede kwaliteit, 16 effecten, zeer goede faders, 19"toepasbaar[/LIST]Dit zijn gewoon wat voorbeelden, tenzei je me er van kunt overtuigen dat je de 24 kanalen nodig hebt ( ook in de toekomst) en voorwat de behringer
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jer-ins
          • Aug 2008
          • 7

het probleem is dat op veel mengtafels geen insert hebben.
          daarbij komt dat ik nu al een mengpaneel van 16 line heb maar die is helemaal versleten.

de genoemde mic's en instrumenten zijn de line die er standaard aan hangen. maar wij zijn er aan het groeien en het gebeurt wel eens dat het maar net past qua mic's of qua stereo lijnen. daarom wil ik graag een groter paneel als wat ik nu heb.

omdat ik al een mengpaneel heb met een insert functie en die altijd in gebruik heb wil ik die dus graag behouden want die apparatuur is wel gewoon goed.

ik heb trouwens al wel verder gekeken dan behringer. heb mackie an yamaha ook overwogen.

Comment

• jer-ins
            • Aug 2008
            • 7

overigens nog iets
            ik wil graag analoog blijven werken (dus dat is één van de vereiste)
            wil ook nog kunnen groeien met mic's stereo lijnen en monitors

ik ga hem gebruiken voor een zanggroep (klinkt duf maar dat is ook echt wel leuk. als alleen maar plaatjes draaien). ik ben dus opzoek naar een pa tafel.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

overigens nog iets
              ik wil graag analoog blijven werken (dus dat is één van de vereiste)
              wil ook nog kunnen groeien met mic's stereo lijnen en monitors

ik ga hem gebruiken voor een zanggroep (klinkt duf maar dat is ook echt wel leuk. als alleen maar plaatjes draaien). ik ben dus opzoek naar een pa tafel.
              Ik zou heb gewoon zelf eens huren ofzo... proberen voor een keer.... is tie goed bevallen... dan koop je hem.... het is natuurlijk altijd wat je zelf fijn vind... en je kunt natuurlijk altijd nog later een duurdere of wat dan ook aanschaffen

Comment

• jer-ins
                • Aug 2008
                • 7

ja das een goede tip dat zal ik eens gaan doen. eerst huren en dan kijken wat ik wil. en idd ik kan later altijd nog een grotere kopen
                bedankt

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

ja das een goede tip dat zal ik eens gaan doen. eerst huren en dan kijken wat ik wil. en idd ik kan later altijd nog een grotere kopen
                  bedankt
                  Kost bijna niks om zoiets te huren. Bij mij in de buurt word het verhuurd voor ˆ40,- ofzo.... dat lijkt mij zeer weing om een mengtafel te proberen

Comment

Working...