Nieuwe geluidopstelling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dark_-_shadow
    • Aug 2008
    • 11

Nieuwe geluidopstelling

Hallo,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken, ik haal veel informatie van dit forum. Dus mijn dank is groot dat het aanwezig is.
    Maar ik loop nu tegen de lamp aan, en ben jullie deskundige hulp even nodig.

Ik heb een huidige opstelling die hieronder word beschreven.
    Dit voldoet alleen niet meer aan de eisen die ik gesteld heb.

Huidige Opstelling

Mengpaneel
    IMQ BPM StageLine

Versterkers
    InterM MA 630 230 Watt 8 Ohm
    Fidek FPA-10A 440 Watt 8 Ohm

Boxen
    MPA 300 Watt (RMS) 750 Watt (Max)
    Zelfbouw 15” Speak 400 Watt (RMS) 1200 Watt (Max)
    IMQ Stage line 150 Watt (RMS) 300 Watt (Max) (als reserve)

Bovenstaande situatie voldoet niet meer, met name de zelfbouw speakers zijn aan het einde van hun latijn. Dus hieronder de nieuwe situatie.

Nieuwe situatie

Mengpaneel
    IMQ BPM StageLine

Crossover
    Behringer SUPER X PRO CX2310 (XLR)

Versterkers
    InterM MA 630 230 Watt 8 Ohm
    Fidek FPA-10A 440 Watt 8 Ohm

Boxen
    MPA 300 Watt (RMS) 750 Watt (Max) High Tones
    Behringer 800 Watt (RMS) 1600 Watt (Max) Bass Tones
    EUROLIVE PROFESSIONAL B1800X PRO

MPA’s op de InterM versterker
    Behringer op de Fidek versterker

Nu is mijn vraag heeft deze nieuwe opstelling enig kans van slagen.
    En moet ik nog aanpassingen maken aan deze opstelling.
    Alle antwoorden zijn welkom.
    Alvast bedankt voor de informatie..

Met vriendelijke groet,

Gerald
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

Het eerste wat me opvalt is dat de vermogens van de versterkers veels te weinig zijn voor de speakers die je er aan hangt. Zo kan je nooit het rendement uit je speakers halen, sterker nog, door te weinig versterkervermogen kan je je speakers beschadigen. Vuistregel is dat het RMS vermogen van je versterkers ongeveer 1,5 keer zo veel moet zijn als het RMS vermogen van je speakers.

De set zoals je nu noemt zal zeker gaan werken, maar volledig waar voor je geld zal je niet krijgen op deze manier.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

door te weinig versterkervermogen kan je je speakers beschadigen.
      Dat kun je met te veel versterkervermogen ook... dus...
      Meer CORRECTE informatie hierover vind je via de zoekfunctie.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dark_-_shadow
        • Aug 2008
        • 11

De set zoals je nu noemt zal zeker gaan werken, maar volledig waar voor je geld zal je niet krijgen op deze manier.

Dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat de 440 watt versterker naar de hoge tonen moeten en een nieuwe 800 watt (ongeveer) versterker erbij halen voor de basstonen?

Iemand enige ervaringen met de Behringer SUPER X PRO CX2310 (XLR)?

De InterM versterker is overigens 300 Watt

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ik zou er een stel echte versterkers aanknopen.... crowns..

Comment

• Dark_-_shadow
            • Aug 2008
            • 11

Tja, een idee. Als ik het geld er voor had.
            Zit met een budget van ongeveer 800 tot 1000 euro, ben beginnend dus.

Maar nog een keer de klemmende vraag, gaat de 800 watt 8 ohm voor een paar keer draaien werken met een Fidek 440 watt bij 8 ohm versterker?
            Kan iemand mij een link geven waar staat waar ik de wattages van de versterkers in combinatie met boxen kan vinden. Ik kan het iig niet vinden.
            Niet via de zoekfunctie enzvooort.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Iemand enige ervaringen met de Behringer SUPER X PRO CX2310 (XLR)?
              Werkt niet slecht maar wel altijd de UITGANGEN gebalanceerd gebruiken. Bij het asymmetrisch maken door de 1 bij de 3 te leggen krijg je af en toe knallen door je geluid.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

In de actuele uitgave van Production Partner wordt de Samson SX-serie getest, en komt daarin niet eens zo héél slecht uit de bus. Misschien is dat een betaalbare optie voor je?
                Samson Audio - SX2400
                Samson SX2400 2x1200W versterker - J&H Licht en Geluid

De geposte links zijn slechts een voorbeeld. Waarschijnlijk zou de SX3200 voor jou de betere keus zijn.
                Groet, Rob.
                Last edited by keenoncoolstuff; 18-08-08, 20:46.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Dark_-_shadow
                  • Aug 2008
                  • 11

Werkt niet slecht maar wel altijd de UITGANGEN gebalanceerd gebruiken. Bij het asymmetrisch maken door de 1 bij de 3 te leggen krijg je af en toe knallen door je geluid.

verklaar je nader?
                  1 bij de 3 leggen..?

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Bij het asymmetrisch maken door de 1 bij de 3 te leggen krijg je af en toe knallen door je geluid.
                    Pin 1 bij pin 3... (van de XLR)

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Hij bedoelt dat je niet pin 1 (massa) van de XLR door moet verbinden met pin 3 (signal -). Dus ook niet stiekem ergens verderop in de bekabeling tussen cross-over en amp een asymmetrische XLR>jack-kabel gebruiken ofzo.

Groet, Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

Working...