equaliser of cross-over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dansbiodanza
    • Aug 2007
    • 4

equaliser of cross-over

Beste mensen,

graag uw advies...
    situatie:
    - ik speel nu met twee A5OO Behringen, versterkers, elk in Bridgmode ( 8 ohm 500watt) en twee Mackie c300z (passieve versies van de SMR 450)..

Ik wil naar een hogere en betere opstelling maar krijg tegenstrijdig advies.
    oplossing 1
    - een van twee A 5OO in stereo gebruiken (2x230 watt) en die mackies aansturen en op de SUB, uitgang van de EQ ( Behringer Ultragraph PRO FBQ1502) - de twee A 500, in bridge een subwoofer aansture van 4 acoustic, of ander merk (500watt)
    Oplossing 2
    ... signaal dat van mengapneel komt -> naar EQ .. dan naar MBR Cross-over...->... en midden hoog, laten versterken door de ene A5OO..en dan naar twee full-range en de bass low- naar andere versterker..-> en die naar een passieve SUB..
    Oplossing drie
    - andere versterkes kopen...Crown, samson... en EQ... er tussen uit..
    mengpaneel... corss-over... en ndan aar versterker..

Mogelijk zijn er nog andere opties
    graag uw advies , gedacht... wel of niet met EQ... werken, actieve of passieve SUB...
    latste vraag: wil de mackies vervangen door JBL SRM512M , zou beter geluid geven.

Benieuwd... naar uw reacties, graag van mensen die er echt iets van kennen...
    Alvast dank
    Laurent.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Wat je nou precies hebt en wil is me niet helemaal duidelijk, maar bij een tweeweg actief gefilterd systeem gaat het normaal gezien:

Mengtafel -> EQ (al dan niet insert) -> Crossover -> Amps -> speakers.
    Waarbij je dus een amp voor je mid/high en een amp voor je low/sub gebruikt.

Dat gaat natuurlijk alleen op als je amps sterk genoeg zijn om per kant een subje of topje aan te sturen. Anders zul je amps moeten bridgen (en heb je er dus meer nodig).

Overigens vind ik het niet helemaal correct om een Behringer amp op een Mackie speaker te zetten... zonde van je speakers, want zo haal je er kwalitatief niet uit wat erin zit.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dansbiodanza
      • Aug 2007
      • 4

bedankt

Hoi
      heeft het nog wel zin om die EQ er tussen te laten en , meteen na mengpaneel naar de crossover te gaan.. het signaal is dan toch al opgesplits.. en kan die EQ.. en niet veel meer aan doen..
      Je bentde tweede, die het zonde vind van die A5OO op mackies te zetten, of JBL... welke versterke raad je dan wel aan.. probleem is dat, die die heel stim moeten zijn, de A5OO is de enig in Bridge die, 500 waat per kanaal geeft en... muisstil is door zijn enorme koelvinnen.. anderen hebben van de vervelende ventilatoren en moet gezien ik doe tussnenin, muissstil zijn...
      mengpaneel -> crosover...en dan naar een amp.. met mid_high ( die voeden de link en rechts full range JBL, of Mackie) en een amp voor een sub... welke sub, zou je aanraden
      Ik hoor het graag
      alavst dank

Comment

• J.S. Coolen
        • May 2008
        • 254

MEt een crossover kun je het geluid niet aanpassen, alleen de freq range.

Er zijn heel veel stille versterkers op de markt. Ik zou zeggen kijk eens rond op internet. Een versterker met fan hoeft niet per definitie herrie te maken.

Wij hebben een aantal lem versterkers in de verhuur en die hoor je ook niet.
        Account niet meer actief.

Comment

• dansbiodanza
          • Aug 2007
          • 4

Mbx

Hallo iedereen

Ik las das die MBX crossover, wel oké zijn.. er zijn echter drie of vier types.. en hoop aansluitingen achterkant.. welke raad je aan..
          2 way... 3 way... stereo, mono etc..
          verder: stille versterkers.. met stil bedoel ik 100% muissstil... als iedereen op de grond ligt , muisstil... met het STIL.... zijn, elke fan.. is dan storend, vaak draaien ze traag.. maar als de versterker warmer wordt, gaan ze sneller draaien.. binnen een fuif is dat natuurlijk geen probleem.
          die lem versterkers, is dat middenklassi, aldi stuf.. of catagorie, crown ,samson (niet de belgische hond)

Voor het aansluiten .. klopt dit
          laptop -> mini jack -> rca.. mengpanneel ( ecler nuon3) -> gebalanceerde uitgang naar EQ...-> dan naar CROSS over , neem aan kanaal links , in kanaal een en ander kanaal in ingang 2.
          dan weet ik niet meer welke uitgang er naar versterke een gaat en welka uitgang naar verst twee..( neem aan de sub uitgang -> versterker -> sub..
          maar ander signaal is dat een sterio signaal.... ?? ik moet toch twee kabels hebben, die in de andere links en rechts ingang gaan.
          en vandaar naar twee boxen full range gaan...
          alvast dank

Comment

Working...