Beste mensen,
graag uw advies...
situatie:
- ik speel nu met twee A5OO Behringen, versterkers, elk in Bridgmode ( 8 ohm 500watt) en twee Mackie c300z (passieve versies van de SMR 450)..
Ik wil naar een hogere en betere opstelling maar krijg tegenstrijdig advies.
oplossing 1
- een van twee A 5OO in stereo gebruiken (2x230 watt) en die mackies aansturen en op de SUB, uitgang van de EQ ( Behringer Ultragraph PRO FBQ1502) - de twee A 500, in bridge een subwoofer aansture van 4 acoustic, of ander merk (500watt)
Oplossing 2
... signaal dat van mengapneel komt -> naar EQ .. dan naar MBR Cross-over...->... en midden hoog, laten versterken door de ene A5OO..en dan naar twee full-range en de bass low- naar andere versterker..-> en die naar een passieve SUB..
Oplossing drie
- andere versterkes kopen...Crown, samson... en EQ... er tussen uit..
mengpaneel... corss-over... en ndan aar versterker..
Mogelijk zijn er nog andere opties
graag uw advies , gedacht... wel of niet met EQ... werken, actieve of passieve SUB...
latste vraag: wil de mackies vervangen door JBL SRM512M , zou beter geluid geven.
Benieuwd... naar uw reacties, graag van mensen die er echt iets van kennen...
Alvast dank
Laurent.
graag uw advies...
situatie:
- ik speel nu met twee A5OO Behringen, versterkers, elk in Bridgmode ( 8 ohm 500watt) en twee Mackie c300z (passieve versies van de SMR 450)..
Ik wil naar een hogere en betere opstelling maar krijg tegenstrijdig advies.
oplossing 1
- een van twee A 5OO in stereo gebruiken (2x230 watt) en die mackies aansturen en op de SUB, uitgang van de EQ ( Behringer Ultragraph PRO FBQ1502) - de twee A 500, in bridge een subwoofer aansture van 4 acoustic, of ander merk (500watt)
Oplossing 2
... signaal dat van mengapneel komt -> naar EQ .. dan naar MBR Cross-over...->... en midden hoog, laten versterken door de ene A5OO..en dan naar twee full-range en de bass low- naar andere versterker..-> en die naar een passieve SUB..
Oplossing drie
- andere versterkes kopen...Crown, samson... en EQ... er tussen uit..
mengpaneel... corss-over... en ndan aar versterker..
Mogelijk zijn er nog andere opties
graag uw advies , gedacht... wel of niet met EQ... werken, actieve of passieve SUB...
latste vraag: wil de mackies vervangen door JBL SRM512M , zou beter geluid geven.
Benieuwd... naar uw reacties, graag van mensen die er echt iets van kennen...
Alvast dank
Laurent.

Comment