het 19" maken van een niet 19" mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

het 19" maken van een niet 19" mixer

Beste forum leden,

ik ben op zoek naar een rack mount kit die ik kan gebruiken om mijn live mixer 19" te maken.

het betreft een Tapco 260FX. De afmetingen zijn: 348 x 384 x 96 mm

nu heb ik hier en daar wat mailtjes gestuurd naar mensen met deze vraag maar zonder succes.

nu heb ik wat zitten surfen op het net. en kwam ik het een en ander tegen.

een van de mogelijkheden was deze:
    [klikker de klik klik]

deze komt in de buurt. hij is voor een Pioneer DJM-600
    de afmetingen hier van zijn 320 x 372 x 107 mm

ook heb ik vleugeltjes gevonden voor een Mackie 1402-vlz3
    deze komt wederom in de buurt. afmetingen: 329 x 356 x 81 mm

[kliker de klik]

en dan nu de ham vraag....

is dit mogelijk?
    Last edited by dj-wojcik; 08-08-08, 02:20.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Ik heb ooit eens een mackie omgebouwd door er dunne stukjes hoeklijn tegenaan te schroeven, koste me niets ...
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by sparky
      Ik heb ooit eens een mackie omgebouwd door er dunne stukjes hoeklijn tegenaan te schroeven, koste me niets ...
      jah precies, dat was ook de bedoeling met de rack kit. maar ik weet niet of ik daar de juiste afmeting voor heb. en of ik dat wel kan tegen de zijkant van mijn tapco.... trouwens ik geloof dat het ook een onderdeel van mackie is.. die tapco
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Het zou kunnen pasen, maar ook niet natuurlijk, zo'n rackkit voor een andere mixer, deze maken gebruik van de shroefgaten in het chassis. De kans dat dat bij die tapco anders is dan bij een mackie mixer lijkt me groot. Zo'n rackkit is trouwens ook nog eens redelijk aan de prijs voor 2 stukjes metaal. Ik zeg zoek een metaalboer op en als je handig genoeg bent, doe het zelf, kost weinig en past zeker, hou er wel rekening mee dt je waarschijnlijk langere schroefjes moet regelen voor in het chassis, daar deze nu ook door het stukje hoeklijn moeten.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

... en houd de ventilatieopeningen aan de zijkant van je mixer vrij!

Metaalboer zou wel eens de oplossing kunnen zijn.... En de prijs valt meestal reuze mee.

Anders zou je een blindpaneel van voldoende hoogte moeten nemen en hier gewoon een gat in maken.... alu L-stripje van de gamma van een paar euro eronder en klaar.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

ik ga denk ik toch even langs bij de ijzerboer... misschien dat hij iets heeft liggen hier voor. Is het ook niet mogelijk om bv een la ofzo te gebruiken wat je normaal aan de voorkant zet. maar dat je deze dan zo hoog mogelijk de case zet. dat je een soort tafeltje krijgt. en dan de tapco met iets van de bovenkant vast klemmen....

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Kan,

Er bestaan ook 19" TFT_beugels.

Dit is een soort u-beugel van een centimeter of 8 diep, bij 40cm breed.
              Als je zo'n ding bovenin je rek schroeft kan je je mixer er ook prima in zetten.

Kan alleen zo snel niet een plaatje van het ding vinden.
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...