Beste, hieronder enkele vraaagjes. Je mag ze allemaal beantwoorden, maar als je één enkele vraag beantwoord ben ik ook al tevreden. Zet bij je antwoord aub het corresponderende nummertje van de vraag.
1) Ik heb een 16-kanaals mengtafel (zie foto's), en zou daar nu op een of andere manier een versterker met twee monitors op willen aansluiten. Het is de bedoeling dat ik kan bepalen of er meer zang of een bepaald instrument door de monitor moet komen onafhankelijk van de luidsprekers voor het publiek.
Ik gebruik volgende onderdelen in m'n opstelling:
-HK Audio ACTOR
-Mengtafel vanop de foto's
-2x Bose 802 als monitor (bij gebrek aan echte monitor speakers)
-QSC PLX versterker voor de 802's
Focus FC-1602 mengtafel 1 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 2 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 3 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 4 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 5 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 6 on Flickr - Photo Sharing!
2)Het zou ook interessant zijn mocht ik de twee monitor speakers onafhankelijk van elkaaar kunnen bedienen zodat bvb de zanger vooral de stem door de monitor hoort en de gitarist vooral zijn gitaar.
Belangrijk is dat ik weet hoe dat met mijn mengtafeltje moet.
3)Bovendien zie ik dat er dikwijls een DI-Box gebruikt wordt om een gitaar aan te sluiten. Is dit noodzakelijk, en wat is het verschil tussen een passieve en actieve DI-Box (behalve het 9V batterijtje).
4)Als iemand een gitaar heeft zonder ingebouwde micro, die live speelt én monitoring wil, welke microfoon gebruik ik best. Graag een echt goede kwaliteit microfoon en een goedkoop alternatief. Graag advies.
5)Hoe doe je dat, een artiest voldoende monitoring geven zonder feedback?
Alvast bedankt aan iedereen die antwoord.
1) Ik heb een 16-kanaals mengtafel (zie foto's), en zou daar nu op een of andere manier een versterker met twee monitors op willen aansluiten. Het is de bedoeling dat ik kan bepalen of er meer zang of een bepaald instrument door de monitor moet komen onafhankelijk van de luidsprekers voor het publiek.
Ik gebruik volgende onderdelen in m'n opstelling:
-HK Audio ACTOR
-Mengtafel vanop de foto's
-2x Bose 802 als monitor (bij gebrek aan echte monitor speakers)
-QSC PLX versterker voor de 802's
Focus FC-1602 mengtafel 1 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 2 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 3 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 4 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 5 on Flickr - Photo Sharing!
Focus FC-1602 mengtafel 6 on Flickr - Photo Sharing!
2)Het zou ook interessant zijn mocht ik de twee monitor speakers onafhankelijk van elkaaar kunnen bedienen zodat bvb de zanger vooral de stem door de monitor hoort en de gitarist vooral zijn gitaar.
Belangrijk is dat ik weet hoe dat met mijn mengtafeltje moet.
3)Bovendien zie ik dat er dikwijls een DI-Box gebruikt wordt om een gitaar aan te sluiten. Is dit noodzakelijk, en wat is het verschil tussen een passieve en actieve DI-Box (behalve het 9V batterijtje).
4)Als iemand een gitaar heeft zonder ingebouwde micro, die live speelt én monitoring wil, welke microfoon gebruik ik best. Graag een echt goede kwaliteit microfoon en een goedkoop alternatief. Graag advies.
5)Hoe doe je dat, een artiest voldoende monitoring geven zonder feedback?
Alvast bedankt aan iedereen die antwoord.
Comment