Vibe 15 series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Obelix
    • Jul 2008
    • 8

Vibe 15 series

Zijn er mensen bekend met de Vibe 15 series van JBsystem?
    Ik ben namelijk vanplan om de Vibe 15 serie te gaan aanschaffen voor gebruik als topkasten

ik kan alleen weinig recensies terug vinden over dit type van JBsystem, dus mischien dat er mensen zijn hier die er vaker van gehoord hebben of er zelf mee werken.
    ik wil er een Koda eindtrap op gaan zetten van 2x300 W Rms.
    Het gaat over deze speakers foto is altijd handig.

alvast bedankt
    Groetjes Sjoerd
    Last edited by Obelix; 24-07-08, 21:35.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Geen Vibe15 als monitor.
    De Vibe 12 is hier VEEL geschikter voor (tenzij het voor een dove drummer is dan graag natuurlijk een 15" ).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Weet niet of dit wel een nuttige bijdrage is gezien ik ze zelf niet heb gehoord maar een gerespecteerd collega van me vertelde me dat de Vibe serie erg goed klinkt / presteert en zeer betaalbaar is.
      "Erg goed" in de zin van "in verhouding tot andere JB producten" dan ...

Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Obelix
        • Jul 2008
        • 8

na de vibe 12 is mij te licht ik wil ze namelijk echt gaan gebruiken als front speakers voor in de zaal.

maar ben blij om te horen dat de speakers goed klinken ik wacht nog af of er nog meer mensen zijn met deze ervaring en dan zal ik ze gaan aanschaffen

groetjes Sjoerd

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Hoi,

Hebben er ooit een bandoptreden over moeten mixen, man man nee dank u.
          Voor discobar da klopt da gaat goed hard maar daar is het dan ook mee gezegd.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

En een Vibe 15 klinkt niet helder genoeg om als monitor te dienen (de 15" maskeert alle details van je mid... daar wordt een muzikant absoluut NIET gelukkig van).
            Wil je een goed universeel systeem: dan koop je de Vibe 12 als monitor en als je hem ooit als front wil gaan gebruiken dan gooi je er de Vibe 18S bij (subwoofer).
            Als je de gelegenheid hebt om eens een A-B vergelijking te doen tussen 2x Vibe 12 + sub en 2x 15 + sub dan zul je horen dat op een Vibe 12 je muziekbeeld helder en enorm open is (ook brede stereo). Bij de Vibe 15 combinatie zul je dan horen dat plots alles op en in elkaar gaat zitten (ook veel minder brede stereo). Wil je helemaal omver vallen? Doe dan deze A-B test eens met klassieke muziek!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Obelix
              • Jul 2008
              • 8

ok bedankt voor je advies laserguy.
              het punt is alleen dat ik geen muzikanten op me instalatie laat draaien deze setup word voornamelijk gebruikt voor een dj stand, dus knallen met veel kickbas. als subwoofer draai ik nu ivm de kosten een beetje laag te houden met de Raveland mega serie x 8828 dat is 2x500 W rms per sub en ik moet zeggen dat deze subwoofer snoeihard gaat met een goed kwaliteit ben er om eerlijk te zijn toch best tevreden over.

heb een electronische crossover er tussen zitten dus er komt alleen die mid en hoog naar die Vibe speakers maar u zegt dat in principe die vibe 12 serie een stuk beter draait daarvoor!!

wederom bedankt voor het advies
              Groetjes
              Sjoerd

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Wel raar:

In je openingspost geef je aan de ze gebruik zullen worden als monitor en een paar posten later blijken het toch gewoon topkasten te moeten worden ?????

Lekker duidelijk

Comment

• Obelix
                  • Jul 2008
                  • 8

ja sorry mijn fout!!! je heb helemaal gelijk maar ik wil ze dus idd als topkasten gaan gebruiken.
                  heb het ff gewijzigd

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Als het voor een monitor voor dj's is dan herhaal ik graag mijn bovenstaande posting met één klein detail aangepast

Geen Vibe15 als monitor.
                    De Vibe 12 is hier VEEL geschikter voor (tenzij het voor een dove drummer of een dove DJ is dan graag natuurlijk een 15" ).
                    Dus voor een DJ-monitor maakt het niet veel uit. Natuurlijk als front weer wel: je geluid van een Vibe 12 zal veel transparanter klinken (ism met je sub dan natuurlijk). Hou er wel rekening mee dat een Vibe 12 een series rendement heeft. Ik weet niet wat het rendement van die Raveland is maar het zou kunnen zijn dat die niet zo goed kan volgen (maar dat regel je dan weer bij op je x-over??)

Comment

• Obelix
                      • Jul 2008
                      • 8

ja dat kan ik allemaal inregelen op me crossover das erg makkelijk.
                      na je zal verbaast zijn hoe die sub draait ik had er nog niet eens de helft van verwacht nou staat er ook een behoorlijk goeie versterker op dat maakt ook een stuk uit maar goed dat is een ander verhaal.

dan denk ik toch dat ik voor die vibe 15 series als topkasten ga.
                      Het voordeel van een dj setup is dat het kwa geluids kwaliteit een stuk minder gevoelig is dan als je een bandje op je setup heb, dus ik denk als ik iedereen zo hoor dat ik dan wel goed doe aan die vibe 15 voor topkasten en die vibe 12 als monitoren.

Groetjes en bedankt

Sjoerd

Comment

• Timothy
                        • Aug 2005
                        • 175

Ik gebruik nu al een 2-tal jaar tot grote tevredenheid 4 Vibe's 15.

Meestal wel maar in een setup van 2 Vibe's op statief, maar tevens in een setup van 4 Vibe's + 2 subs.
                        Steeds is de klank heel aanvaardbaar en heb al regelmatig mooie complimenten gehad van de geluidskwaliteit en -druk.

Evenwel is een goede eq onontbeerlijk om de settings aan te passen aan de zaal...

Eén klein minpuntje: de kast zelf: heb al 2 X met een handvat alleen in de handen gestaan... Gelukkig de kast zelf steeds kunnen opvangen, dus geen verdere brokken.
                        Daarna nieuw handvat gekocht en met een maat grotere vijzen er terug ingedraaid en sindsdien geen problemen meer gehad.

Ik denk niet dat ik ze de komende tijd al van de hand doe... Een multifunctionele kast die erg goede prestaties levert in verhouding met de prijs...

Hopelijk heb je iets aan deze gebruikerservaringen...

Comment

Working...