Re-amp (reverse) DI-box

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanV
    • Jul 2007
    • 60

Re-amp (reverse) DI-box

Voor het opnemen van elektrische gitaar zou ik ook graag de mogelijkheid willen hebben tot re-ampen (het opgenomen gitaarsignaal opnieuw door een gitaarversterker of effectpedaal heen sturen). Ik weet dat hiervoor speciale re-amp DI boxen bestaan.

Echter, ik gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoekqueries, maar ik kom niet verder dan de Reamp van John Cunniberti. Deze is volgens mij niet in NL te koop.

Wie kan mij helpen aan andere re-amp DI boxen?

Alvast bedankt.
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Je kunt ook een passieve DI pakken, en hiervoor een female - female verloopje gebruiken.

Comment

• JanV
      • Jul 2007
      • 60

Maar een normale DI-box kan toch niet andersom werken lijkt me?

Overigens, ik heb deze DI-box... volgens mij kan re-ampen hiermee dus niet...? Applied Research & Technology: ARTcessoriesâ„¢

Comment

• Breur
        • May 2007
        • 80

Een DI is niet meer dan een trafo en enkele weerstanden (misschien nog een condensator). Lijkt mij dat deze ook andersom te gebruiken is.

Correct me if I am wrong

Comment

• JanV
          • Jul 2007
          • 60

Ik ben technisch niet onderlegd, maar ik heb een actieve DI (gevoed door een 9V batterijtje of phantom power)... gaat dit verhaal dan ook op?

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by JanV
            Ik ben technisch niet onderlegd, maar ik heb een actieve DI (gevoed door een 9V batterijtje of phantom power)... gaat dit verhaal dan ook op?
            Probeer het, dan weet je het...
            Actieve DI's hebben, zoals de naam al zegt, een actief element. Passieve DI's niet... deze laatste kun je zowieso ook andersom gebruiken, actieve moet je even proberen.

Succes ermee!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Voor het re-ampen gebruik ik de Radial X-amp, klinkt goed en heeft als voordeel dat je 2 amps tegelijk kunt aansluiten, erg fijn aangezien je gitaaramps niet straffeloos kunt doorlussen.

EDIT: Wat mij betreft is re-ampen zeker geen newbie-onderwerp....
              Last edited by sparky; 23-06-08, 18:50.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• JanV
                • Jul 2007
                • 60

Ok, bedankt tot dusver.

Ik heb gisteren nog verder gezocht en stuitte inderdaad ook op die Radial.

Tsja... dit is misschien geen newbie onderwerp maar zo beschouw ik mezelf wel op recording gebied...
                Wat ik niet begrijp, als een aantal mensen hier beweren dat je een gewone DI box andersom kan laten werken, waarom bestaan er dan ook re-amp DI's? Is dit pure geldklopperij of heeft het wel degelijk een meerwaarde?

Ik heb overigens nog niet de tijd gehad om te gaan testen met m'n normale DI...

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

DI omdraaien gaat in ieder geval prima met een passieve DI. Een actieve DI heeft een klein versterkertje op de ingang zitten. Je gaat de elektronica dan gebruiken op een manier waar het niet voor ontworpen is, ondanks het feit dat het misschien wel werkt. Nu is die Radial X-amp een actieve omgedraaide DI. De richting van de actieve delen is omgedraaid waardoor je alles weer netjes volgens de specificaties doet.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Ik heb voor ik die X-amp ging aanschaffen eens wat rondgevraagd en gekeken, de ervaring van anderen was dat een actieve oplossing zoals de X-amp beter werkte dan een passieve (D.I.) oplossing. Aangezien ik toch al geen pasieve D.I.'s heb en dus sowieso iets moest kopen, heb ik maar meteen voor deze mogelijkheid gekozen, mede ook vanwege die mogelijkheid van het 2 amps tegelijk aansturen.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• JanV
                      • Jul 2007
                      • 60

Dat probleem heb ik dan ook, want ik heb ook een actieve DI (ART-X direct).

Ik was gisteren bij Feedback Utrecht en daar hadden ze nog nooit van een re-amp DI gehoord... Toch maar eens verder kijken dan.

Sparky, waar heb jij jouw X-amp vandaan?

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Ik heb TM audio gebeld en daar om de dichtstbijzijnde Radial dealer gevraagd, wat in mijn geval de muziekhandel in oosterhout was. (naam even kwijt) Vervolgens heb ik hen de X-amp laten bestellen.

Comment

• JanV
                          • Jul 2007
                          • 60

Feedback verkoopt wel effectpedaaltjes (voor gitaar) van Radial, dus als het goed is moeten ze het kunnen leveren.

Ik ga er vrijdag langs (Feedback Rotterdam weliswaar) dus ik ben benieuwd...

Comment

• JanV
                            • Jul 2007
                            • 60

Gisteren bij Feedback Rotterdam geweest. Ze hadden hem niet liggen (er is blijkbaar niet veel vraag naar) maar ik heb hem besteld.

Kosten; E 179

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Originally posted by JanV
                              Gisteren bij Feedback Rotterdam geweest. Ze hadden hem niet liggen (er is blijkbaar niet veel vraag naar) maar ik heb hem besteld.

Kosten; E 179
                              Ik hoop voor jou dat het niet dezelfde is als DEZE, want dan zou ik je bestelling effe annuleren .

Hopelijk bespaar ik je nu wat geld .

@Mods: sorry voor de reclame... ik zou dit normaal via PM doen... maja... die hebben we niet meer, dus dan maar even zo ... ik houd vol ... sorry
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...