Rondzingen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ OELIE
    • Apr 2003
    • 49

Rondzingen

Ik heb hier een setje bestaande uit:

- Dap Audio Livemix 3
    - 2x Dap Audio K112
    - Dap P900 versterker
    - enkele microfoons

Nou heb ik al de nodige keren gemerkt dat het geluid erg snel gaat rondzingen bij het gebruik van microfoons in een zaal waar deze set wordt gebruikt.
    Zeker bij het gebruik van de speakers als monitors op het podium gaan deze snel rondzingen wanneer het volume een beetje omhoog gaat.
    Nou heeft de mixer op de aparte "Monitor" aansluiting (extra pre fader aux aansluiting met aparte master fader) en de Aux 3 (zelfde idee als "monitor") een zogenaamde "feedback" filter maar het gebruik hiervan maakt het rondzingen alleen maar erger.

Iemand die een simpele niet al te dure oplossing weet om te voorkomen dat bij grote volumes op zowel de monitor speakers als de rest van de speakers nergens rondzingen ontstaat, dit moet ook werken bij zo'n 8 microfoons die tegelijk worden gebruikt.

Van al die "Audioprocessing" apparaten weet ik maar weinig dus misschien dat iemand me hiermee kan helpen, ik kan zo gauw ook nergens een duidelijk omschrijving vinden wat voor apparaat nou waarvoor dient.

Bij voorbaat dank,
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

zoekfunctie verteld veel over rondzingen en feedback ( engels voor...rondzingen!)

veel leesplezier!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...