Showtec MiniMax DMX slaven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ov3l
    • Jan 2005
    • 12

Showtec MiniMax DMX slaven

Even voor jullie misschien een simpel vraagje.

Ik ben aan het kijken voor een setje Showtec MiniMax Mh's. Nu wil ik graag ééntje via DMX aansturen en dan de andere in spiegelbeeld laten slaven zodat het me maar 1x 6 DMX kanalen kost en niet 2x. Is dit mogelijk?

Ik heb de manual grondig doorgenomen, maar ik kan het niet vinden. Er staat wel het een en ander over master/slave, maar dat is volgens mij alleen in stand-alone mode. En dat zou jammer zijn, want ik wil het graag via DMX.
  • ov3l
    • Jan 2005
    • 12

Volgens mij heb ik zelf al een antwoord gevonden, maar klopt dit;...?

De 2e Mh dezelfde DMX adres geven en dan kan ik op de 2e instellen dat hij reverse moet reageren op zowel pan als tilt.

lijkt me goed toch?

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

proficiat
      dat is ind de oplossing,
      zelfde adres geven en dan enkel pan omdraaien want als je tilt ook omdraait gaat de ene omhoog en de andere omlaag denk ik
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Originally posted by Funmaker
        proficiat
        enkel pan omdraaien want als je tilt ook omdraait gaat de ene omhoog en de andere omlaag denk ik
        Helaas is niet altijd. Meestal moet je Pan en Tilt reverse geven omdat de Pan op 255 1,5 keer rond betekend. Waneer je dan alleen Pan inverteerd gaat de ene wel links en de ander rechts maar de home posities zijn dan anders (de ene staat naar voren en de andere staat naar achteren). Hiervoor heb je dan de tilt reverse nodig! Dan staat alles namelijk netjes hetzelfde.

Tuurlijk red je het op sommige plaatsen ook met alleen Pan reverse hoor.

Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

Working...