Pan inverse HQ Space 250 scanner in DMX-mode

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scher04
    • Nov 2007
    • 4

Pan inverse HQ Space 250 scanner in DMX-mode

Hoi mijn is Ronald en ik speel gitaar in een bandje.
    We hebben laatst tweedehands 4 HQ Space 250 scanners gekocht die we met een Showmaster 24 tafel dmx aansturen.
    Mijn vraag is of we door wijziging van de dipswitches van 2 stuks de pan kunnen "inversen"; handleiding was niet bij de verkoop inbegrepen.

Alvast bedankt,

Ronald
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Voor zover ik weet is ook bij HQ de dip alleen bedoeld voor het startadres (DMX) en een testmode. ik geloof niet dat dat kan.

je kan dit uiteraard wel gewoon proggen, dan heb je hetzelfde effect, alleen kun je ze dan ook gelijk laten lopen.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Scher04
      • Nov 2007
      • 4

Bedoel je door aan 2 stuks een ander adres toe te kennen (we zitten een beetje krap met de kanalen)

Ronald

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Nee, die Space 250's zijn zo goedkoop doordat ze lekker simpel zijn: 6 kanalen rechttoe rechtaan zonder poespas zoals pan en tilt inverten. Als je toch je pan wil inverten, moet je een tafel vinden die dat voor je kan doen. En anders inderdaad een ander adres geven en symmetrisch aan de andere scans programmeren.

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

ff de meest simpele manier van pan inversen...

Draai een (1) kopje met de voorkant naar achteren.
          Doorgaans geef je middels de spanningsaansluiting ( waar zit de stekker?) hoe je kopjes te plaatsen.

Simpeler kan niet, compleet sturings onafhankelijke pan invert, makkelijker kan ik het niet maken...

Nadeel, je tilt wappert nu ook de andere kant op...Maar daar vroeg je niet om

okee, gaat dus over scans, niet over headjes...dat wordt dus lastig, maar dan heb je alvast een oplossing voor de upgrade naar headjes.

Showmaster tafel, is schuivenbakkie voor dimmerkanalen. Neem een sturinkje lekker simpel als een scanmaster en je kan al kanalen inverten.
          Last edited by ralph; 18-05-08, 22:45. Reason: scan...geen headje, mijn fout!

Comment

• Scher04
            • Nov 2007
            • 4

Okay, kwartje valt....ander tafeltje is beste oplossing, bedankt voor het meedenken

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

Originally posted by ralph
              Neem een sturinkje lekker simpel als een scanmaster en je kan al kanalen inverten.
              ... maar dan wel een SM-2 of 3, bij de SM-1 gaat dit NIET

Comment

Working...