Ervaringen Dap pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RHulshof
    • Jan 2008
    • 66

Ervaringen Dap pro

Hallo allen,

Ik ben zeer benieuwd wat jullie van de DAP pro Soundmate series vinden ik was zeker onder de indruk als je de prijs kwaliteit verhouding van deze serie ziet.

ook ben ik benieuwd naar ervaringen met de X-12m monitor van DAP
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

Hoi, ik gebruik zelf de Soundmate 2 MKII set en ben hier zeer tevreden over. Ik vind dat deze sets een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding bieden.

Hier staat nog een goede review:
    meetmusic.com
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ok, ik probeer het een beetje kort te houden.

Ik ga hier niet dap de grond in stampen daar dit al in menig topic is voorgedaan.
      Ik heb de soundmate enige tijd geleden gehoord en mijn mening is zo:

De prijs-kwaliteitsverhouding is inderdaad absoluut goed. Hier zal niemand over willen twisten. probleem is echter dat de prijs in die vergelijking ZO laag is dat je je af gaat vragen hoe dit dan met de kwaliteit zit.

Neem een paar EV speakerkastjes. Helemaal kaal en zonder Amps zit je voor 2 speakerkasten al aan de prijs van deze hele set incl. amps en kabels.
      Dit zet je (mij in ieder geval) wel aan het denken. ergens zit dat prijsverschil.
      Afwerking is het niet, dap ziet er ook gelikt uit en een plaat hout is voor dap niet de helft goedkoper dan voor EV bijvoorbeeld. (maar ditzelfde geldt voor alle andere merken) ergens is dus bezuinigd op kwaliteit. Dat is te overkomen als het om het uiterlijk gaat MAAR: het gaat hier om het technische gedeelte. Als je dan aan mij persoonlijk vraagt of ik daar echt op wil inleveren zeg IK nee.

Conclusie: Dap PRO heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar is niet geschikt voor echt PRO gebruik. een beginnende band of disco zal er waarschijnlijk uitstekend mee uit de voeten kunnen, maar een verhuurbedrijf zou ik het niet durven verkopen.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

De Soundmate sets van DAP zijn anders dan de MC10-12 en zovoorts van DAP.
        JBL maakt ook de JRX serie, wil je ook niet naar luisteren!

Soundmate sets diverse malen en op diverse gelegenheden gebruikt.
        De allerkleinste set, actief subje met twee kleine topkastjes op statiefje....ben ik simpelweg enthousiast over.
        Handige constructie, klinkt prettig. Voor 50 personen spraaksetje/presnetatie, geinig ding!

Soundmate 1: Wil prima aan, maar wanneer je laag en mid/hoog in verhouding wil houden jaag je de boel in de clip.
        En dat de limiter werkt, dat hoor je duidelijk.

Soundmate 2 en 3: As je dit acceptabel noemt dan heb je te weinig met gehoorbescherming in gewerkt.

Comment

• RHulshof
          • Jan 2008
          • 66

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de kleinste uit de serie voldoende zou zijn voor een disco show ( bruiloftjes, kleine feestjes zeg maar ).

het lijkt mij mooi omdat het zo compact is en dat past dan weer in mijn auto.

anders moet ik iedere keer weer aan het slepen met een aanhanger enzo.

zelf vond ik de één na grootste set ook nog wel redelijk klinken je moet natuurlijk wel na prijs kwaliteit verhouding blijven luisteren.

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Nee, dit ga je naar mijn bescheiden mening niet trekken. dit setje is gewoonweg niet toereikend voor een beetje disco.
            Ook als het heel klein is niet (tenzij in huiskamer mischien)

voor conferentie en spreeksetje bij een beurs ok, verder weinig funtie voor.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Voor hetzelfde geld heb je twee 15" topjes (bv. Wharfedale EVP-X15) en een beetje versterker. En dan heb je wel een set waar je een disco mee kan draaien, en die later nog eventueel uit te breiden is. Geef je net iets meer uit aan een goeie versterker, dan kun je nog jaren verder.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...