Burengerucht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FrankR
    • Apr 2008
    • 2

Burengerucht

Ik ben bezig in mijn nieuwe woning om mijn woning te isoleren tegen burengerucht (van mijn zijde).

Aangezien de woning compleet gestript is een mooie gelegenheid.
    Nu heb ik het volgende idee.

De wand tussen mij en mijn buren is een steensmuur. Isolatie = 0.
    Ik wil er een wand voor gaan zetten maar kon nergens een handleiding oid vinden. Ik denk het volgende te gaan doen.

Steenwol tegen de muur aan.Direct hiertegenaan maar los van de muur een houten raamwerk. Regels om de 30 cm met daartussen wederom steenwol en eea afgedekt met gipswandplaten van 12mm dik. Deze los monteren van de vloer en naden afkitten(purschuim schijnt niet ideaal te werken en eea zou luchtdicht moeten zijn volgens info op internet). Daarna eea stuccen. De regels maak ik vast aan vloer en plafond dmv hoekijzers met tussen de ijzers en wand/plafond een 8mm bitumen plak (bv dakleer oid.)

Mijn speakers zou ik op een stenen plaat (zat te denken aan graniet, is wat decoratiever dan een stoeptegel) moeten zetten om trillingen welke deze doorgeven aan de vloer tegen te gaan.

Ben ik zo een beetje op weg of hebben jullie betere ideen?

Groet,

Frank
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Is dit voor een huiskamer of studio?

Want voor mijn eigen slaapkamer hebben we dit ook gedaan. Alles extra geluidsisolerend gemaakt. Mijn plafond bestaat daarom ook uit geluidsisolatie. Van die nopjes.
    En ook de wanden zijn 'aangebouwd' zeg maar zoals jij ook wilt.
    Maar het scheelt je toch al snel veel ruimte. Dat heb ik zeker gemerkt.
    Ben 20 CM kwijt geraakt. 10 CM aan 3 kanten.

Comment

• FrankR
      • Apr 2008
      • 2

Huiskamer. Die 10 cm maakt niet zoveel uit. Nopjes wel aangezien ik echt mijn vriendin niet zover krijg dat ze noppenschuim in het zich wil hebben.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Bij de Gamma verkopen ze speciale pakketten voor wandisolatie.
        Daarbij zijn de regels ook van een (hardere) schuimsoort.
        Werkt zeer goed. Alles zweeft min of meer...
        Is ca. 5 cm dik en af te werken met gipswand oid.
        Paul.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• ostracized
          • May 2002
          • 214

Ik denk dat je inderdaad met de combi steen/glaswol en gips de beste weg in slaat. massa en volume zijn de beste isolatoren. Ik heb ergens eens een schematje gevonden over een gips/glaswol isolatie combi. Schijnt dat 2 lagen gips dwars over elkaar met daarachter isolatie het beste werkt...
          Als ik m kan vinden post ik m wel (hoewel dat vrijwel zeker na hemelvaart wordt....)

gr Otto
          (...)

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Van wat ik weet komt het vooral op ontkoppeling neer, op de site van sound on sound is redelijk wat te vinden hierover.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by stefan90kauw
              Want voor mijn eigen slaapkamer hebben we dit ook gedaan. Alles extra geluidsisolerend gemaakt.
              Kan je vriendin lekker gillen zonder dat de buren alles horen

Comment

Working...