Welke luidsprekers zijn dit? Iemand een idee?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Terror Factor
    • Apr 2008
    • 9

Welke luidsprekers zijn dit? Iemand een idee?

Hallo, ik heb een setje boxen gekocht, maar ik weet niet juist welk type dit is. 'k heb de boxen gehoord, dus ik heb toch niet helemaal een kat in een zak gekocht

Dus,welk type speaker is dit en is dit een beetje degelijk materiaal?

thx
    Last edited by Radar; 12-04-08, 21:02. Reason: Even de foto's verwijderd, waren wel erug groot
    Hardcore.
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Hoog drivers op een plaatje...
    Verschillende laag drivers met ingedeukte stofkap....
    Eminence filters.....

Dit is sowieso geen RH kast.
    Een type nummer gaat het dus helaas niet worden.

Comment

• Terror Factor
      • Apr 2008
      • 9

Die verschillende kan ik misschien verklaren: 'k denk dat de verkoper heeft gezegd dat die bij een van de 2 boxen is vervangen door een nieuwe
      bedankt in ieder geval!
      Hardcore.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Dat is inderdaad geen Renkus Heinz kast. Ik denk dat het zelfbouw is en dat er gewoon maar een aantal verschillende merken drivers en filters ingezet zijn.

Ik denk dat je het beste alle speakers er maar even uit kunt schroeven, en kijken of er een label op de speakers zit.

De hoog driver zal waarschijnlijk RH zijn, de andere speakers zo te zien niet.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Het doet mij vermoeden dat de kast een Apogee modelletje is waarin erg 'geknoeid' is.
          Maargoed, als de kast goed is en de klank valt reuze mee, de prijs is goed, waarom niet?

Op den duur kan je alle kasten voorzien van gelijkwaardige modellen speakers toch?

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Terror Factor
            • Apr 2008
            • 9

De verkoper zei dat ie 8 ohm en 800W was(van de watt was hij niet 100% zeker), klinkt dat realistisch? Ik heb 200€ betaald voor de 2.
            Last edited by Terror Factor; 13-04-08, 03:09.
            Hardcore.

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Als ze werken heb je dan 2 mooie kastjes..
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Terror Factor
                • Apr 2008
                • 9

Ik heb de woofer eens uit de kast genomen voor iets meer te weten te komen, de woofer blijkt dit te zijn:
                Eminence Delta 15A - VERKOOP VAN PROFESSIONELE AUDIO & VERLICHTINGS APPARATUUR VOOR DJ EN DRIVE-IN SHOW..
                De tweeter krijg ik er niet uit omdat 1 vijs kapot gedraaid is.
                Ik heb 200€ voor 2 betaald, en dat lijkt me dan toch wel teveel?

Foto's:

Last edited by Terror Factor; 13-04-08, 14:39.
                Hardcore.

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Originally posted by Terror Factor
                  Ik heb 200€ voor 2 betaald, en dat lijkt me dan toch wel teveel?
                  Denk dat een reparatiekitje voor die RH driver al over dat bedrag heen zal gaan.

Maar 't is jammer van die Eminence speakers, das gewoon een erg goedkope 15".

Groeten Hugo

Comment

• Terror Factor
                    • Apr 2008
                    • 9

De driver is een VMB M-100, maar daar vind ik niet erg veel over. Is dat een beetje kwaliteit?

Afbeelding:
                    http://terrorfactory.dommel.be/boxen/101_0291.JPG
                    Last edited by Terror Factor; 13-04-08, 16:41. Reason: afbeelding toegevoegd
                    Hardcore.

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

VMB, VMB, ken ik alleen maar van de (overigens uitstekende) wind-up statieven. Of ze het met speakers net zo goed doen heb ik geen idee van.

Maar het feit dat je een kast hebt met: een Eminence laag speaker, een VMB driver, een RH hoorn, een Monacor én een Eminence filter, zegt mij eigenlijk al genoeg...
                      Gewoon iemand die nog wat spul had liggen en dat maar een beetje bij elkaar in geknutseld heeft...

Of het het geld waard was dat hangt helemaal van jou zelf af: vind je het (voor jouw eisen) goed klinken dan waren de kasten het geld waard, vind je ze niet goed klinken dan heb je een verkeerde koop gedaan en dat is mijns inziens altijd geldverspilling.

Groeten Hugo

Comment

• Terror Factor
                        • Apr 2008
                        • 9

Oke, heel fel bedankt voor de info
                        Hardcore.

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Originally posted by hugovanmeijeren
                          Denk dat een reparatiekitje voor die RH driver al over dat bedrag heen zal gaan.

Maar 't is jammer van die Eminence speakers, das gewoon een erg goedkope 15".

Groeten Hugo
                          Wij hebben die speaker er ook in zitten, in onze kasten, ze kosten geen drol, maar geven echt wel een mooi geluidje. Dat is mijn mening

Comment

• Dirk Wijnen
                            • Dec 2006
                            • 189

Originally posted by jaksev
                            Wij hebben die speaker er ook in zitten, in onze kasten, ze kosten geen drol, maar geven echt wel een mooi geluidje. Dat is mijn mening
                            Heey Willem,,

Waar Hugo het over heeft zijn andere speakers dan die wij in de topjes hebben gedraaid.

Namelijk de Bèta 15A, oke nog niet alles maar leuk voor het geld.
                            In de zomer wordt er waarschijnlijk allemaal RCF componenten in gedraaid.
                            Eerst natuurlijk even de kast een keer narekenen en kijken of RCF wat heeft liggen.

Ik heb ook 2 RCF ESW1018 subs onder die toppen staan, en ik kan je zeggen dat de toppen deze subs goed bij kunnen houden.

maar weer even on-topic.

Ik denk eerlijk gezegt ook dat de verkoper wat speakertjes heeft gekocht die niet te duur waren of nog had staan en die er bewijze van spreken er zo in geflanst heeft.

Ik weet niet hoe het klinkt, dus kan geen mening over geven.

Maar ik weet wel zeker dat ze niet als RH of Apogee klinkt.

Mischien een hint ik zou gewoon even de toppen opendraaien en even kijken op de achterkant van de speakers. Daar staat namelijk vaak een etiketje op, met het merk en type nr. Dan ga je naar de site van het merk die zoek je op, op google ofzo.
                            Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Terror Factor
                              • Apr 2008
                              • 9

Dat heb ik gedaan, check deze post http://www.licht-geluid.nl/forum/480760-post10.html

Ik heb de verkoper nog eens gecontacteerd, en die tweeters kwamen uit een set boxen die voor een stuk(20cm) onder water hebben gestaan in een kelder.

grtz
                              Last edited by moderator; 11-05-08, 09:41.
                              Hardcore.

Comment

Working...