Advies beste prijs/kwaliteit line kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bar
    • Dec 2007
    • 10

Advies beste prijs/kwaliteit line kabel

Hoi,

Ik heb het forum al doorzocht maar krijg eigenlijk niet echt antwoord op de volgende vraag.

Welk merk kabel is eigenlijk het beste qua prijs/kwaliteit verhouding? Het aanbod is natuurlijk groot.

Ik heb het trouwens over Jack aansluitingen.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Naamgeving van het onderwerp even aangepast.

Je hebt een groot verschil in prefab kabels, oftewel: kant-en-klaar en de meer serieuze kan van bekabeling, de zelf gemaakte kabels van specifieke connectoren en voor het doeleinde geschikte kabel soort.

Daarnaast nog het gebruik van de juiste materialen voor de (soldeer) verbinding en je ziet....
    Prijs/kwaliteit verhouding van een kabel is slechts een (1) factor in het geheel van betrouwbare/deugdelijke bekabeling.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

Daarnaast kan een hele goedkope kabel een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben, maar nog steeds matig van kwaliteit zijn.... Dus je zult eerst moeten bepalen wat je eisen zijn (gebruik e.d.). En vergeet niet dat de meeste storingen door slechte kabelverbindingen komen dus het is niet zo verstandig om daar op te bezuinigen

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Der is jack en er is jack.
        Waar wil je het voor gaan gebruiken?
        Hoe vaak wil je het gaan gebruiken?
        Wie gaan het gebruiken?
        Met een 2cv kun je heel goed boodschappen doen en naar frankrijk rijden, met een ferari ben je er sneller en ook daar past een krat bier in.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• bar
          • Dec 2007
          • 10

Originally posted by Radar
          Der is jack en er is jack.
          Waar wil je het voor gaan gebruiken?
          Hoe vaak wil je het gaan gebruiken?
          Wie gaan het gebruiken?
          Met een 2cv kun je heel goed boodschappen doen en naar frankrijk rijden, met een ferari ben je er sneller en ook daar past een krat bier in.

Ik wil het gaan gebruiken voor op het podium daarnaast is het voor de oefenruimte. Dus ze worden iedere week wel gebruikt.

Het is voor een keyboard naar de mengtafel. Dus een stereokabeltje.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Het mooiste is natuurlijk Tasker-kabel met Neutrik-pluggen, maar dat zou voor deze situatie een beetje overkill zijn. Wat ik je wel aan wil bevelen, is om de jack-kabels zo kort mogelijk te houden, deze in DI-boxen te steken en vanaf daar met XLR-kabels (dus gebalanceerd) naar de mengtafel te gaan. Vooral op langere afstanden (op de podia) kan je dit heel veel storingen op je signaal besparen.

Voor dat korte stukje (1m?) van je keyboard output naar de DI's kun je best en DAP-kabeltje of zo nemen. Zat muzikanten mee voorbij zien komen en nog nooit een klacht over gehoord. Zeker als de muzikant zelf zorg draagt voor zijn eigen kabeltje, zal er met zorg om mee worden gegaan.

Tuurlijk kun je met een Ferrari naar Frankrijk crossen, maar die is aanzienlijk duurder en zal (ook op de péage) voor flink wat bekeuringen zorgen. Dus het duurste hoeft niet altijd het beste te zijn.

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Wat je je wel kunt bedenken is dat wanneer een muzikant voor zijn of haar eigen kabeltje zorgt opeens een Tasker/Neutrik kabel niet meer zo duur is. je hebt er immers per muzikant maar 1 nodig.
              Wanneer je dan een keer een Jack-Jack kabeltje koopt van 25 euro is dat nog wel te overleven.. leuk verjaardagscadeau wellicht. bovendien een waarvan je lang plezier hebt.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• bar
                • Dec 2007
                • 10

Originally posted by jurjen_barel
                Het mooiste is natuurlijk Tasker-kabel met Neutrik-pluggen, maar dat zou voor deze situatie een beetje overkill zijn. Wat ik je wel aan wil bevelen, is om de jack-kabels zo kort mogelijk te houden, deze in DI-boxen te steken en vanaf daar met XLR-kabels (dus gebalanceerd) naar de mengtafel te gaan. Vooral op langere afstanden (op de podia) kan je dit heel veel storingen op je signaal besparen.

Voor dat korte stukje (1m?) van je keyboard output naar de DI's kun je best en DAP-kabeltje of zo nemen. Zat muzikanten mee voorbij zien komen en nog nooit een klacht over gehoord. Zeker als de muzikant zelf zorg draagt voor zijn eigen kabeltje, zal er met zorg om mee worden gegaan.

Tuurlijk kun je met een Ferrari naar Frankrijk crossen, maar die is aanzienlijk duurder en zal (ook op de péage) voor flink wat bekeuringen zorgen. Dus het duurste hoeft niet altijd het beste te zijn.

En wat voor DI beveel je me dan aan? Ik ben nog beginnend dus het hoeft nog niet het beste van het beste te zijn. Als de prijs maar goed is:P

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

uit mijn hoofd: di100 van behringer redelijke di voor een redelijke prijs
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Over DI boxen staat veel terug te lezen via de zoekfunctie, onderwerp is: ....zie het onderwerp
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...