showmaster 24 en rookmachine

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ETBoys
    • Apr 2008
    • 5

showmaster 24 en rookmachine

Hoi Allemaal,

Voor de besturing van onze led par lampen gebruiken wij de showmaster 24. Maar er zit nog een heel leuk maar tot nog toe ongebruikt knopje op het apparaat, namelijk "fog machine"

Alle handleidingen er al op nagelezen maar nergens wordt de manier van aansluiten over dat knopje vermeld.

Laat ik eerst vragen, moet het een DMX rookmachine zijn, dan zijn we snel uitgepraat want die hebben we niet.

Wij gebruiken de Antari Z80, en kan deze aangestuurd worden middels dat knopje, en zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt voor je reactie,

Groeten Peter

Rookverbod in horeca..Rookmachine verleden tijd?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De Antari Z80 is AFIK bestuurd via een afstandsbediening die rechtstreeks op 230 Volt werkt. Daarvoor dient die knop dus niet. Bij mijn kleine DMX-tafeltjes is het in ieder geval wel bedoeld voor een DMX rookdoos.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

De Rookmachine-button op die showmaster is waarschijnlijk om de DIN5 plug mee aan te sturen voor de rookdoos. Heb alleen nooit kunnen vinden wat daar het protocol voor is. In ieder geval nĂ­et voor 230V.

Comment

• koentjes
        • Dec 2007
        • 333

als ik het me goed voor de geest kan halen is het inderdaad de 5 polige Din, maar bevat deze geen protocol maar slechts alleen een paar potentiaalvrije schakelcontactjes.

(in principe kun je hiermee dus vanalles aan elkaar knutselen)

Comment

• Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

Het is normaal gezien een 5-polige DIN, die totaal onafhankelijk is van de rest van de tafel.... het stuk met de DIN-stekker, de druktoets en de 2 LEDs is dus op geen enkele manier verbonden met de rest van de tafel....

De pinout is als volgt:
          1&2: Voeding (+) (anode's van leds (via 2k2 weerstanden) en SW1 van druktoets) (dus voeding komende vanuit je rookmachine)
          3: Led Red Cathode (-)
          4: Led Green Cathode (-)
          5: Switch Out (SW2 van druktoets)

Is dus bedoeld voor een rookmachine die gestuurd wordt via een laagspannings-druktoets.... De rookmachine levert via de DIN-stekker de spanning (en stroom) voor de LEDs en het schakelcontact (schakelaar).

Greetz,

W
          Wouter Verlinden
          Creative Sound & Light Development

Comment

Working...