effecten naar monitor met Behringer 2442FX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Originally posted by Mach Facilities
    [LEFT][FONT=Arial][FONT=Arial]hetzelfde probleem, maar het is WEL mogelijk, nogmaals, NIET MAKKELIJK, maar wel mogelijk.[/FONT][/FONT][FONT=Arial][/LEFT]
    [/FONT]
    Het is misschien met opzet zo "moeilijk" gemaakt omdat je intern feedback zou kunnen krijgen. Iets wat ik een jaar of 2 geleden op een Yamaha tafel waarvan ik het model zo 1,2,3 niet meer weet ook had.
    Een andere technicus had eerder de FX terug gerouted naar de aux bus, die weer naar dezelfde FX ging.
    Zodra ik een fader iets té ver open deed, zag ik de VU meters vol uitslaan en als ik niet heel snel die fader weer dicht deed sloeg de tafel geheel vast en eventueel ander geluid door een andere fader was einde verhaal. Uit/aan was dan de enige oplossing. Lijkt me een bug in die tafel.

Ik heb er wel even over gedaan om erachter te komen wat de oorzaak was...

Ik heb die dag 1 ding geleerd: als je een digitale mengtafel inhuurt, eerst reset naar factory defaults. Scheelt je uren zoeken naar een lullig probleempje.
    Last edited by remco_k; 04-12-09, 13:50.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

Originally posted by remco_k
      Het is misschien met opzet zo "moeilijk" gemaakt omdat je intern feedback zou kunnen krijgen. Iets wat ik een jaar of 2 geleden op een Yamaha tafel waarvan ik het model zo 1,2,3 niet meer weet ook had.
      Een andere technicus had eerder de FX terug gerouted naar de aux bus, die weer naar dezelfde FX ging.
      Zodra ik een fader iets té ver open deed, zag ik de VU meters vol uitslaan en als ik niet heel snel die fader weer dicht deed sloeg de tafel geheel vast en eventueel ander geluid door een andere fader was einde verhaal. Uit/aan was dan de enige oplossing. Lijkt me een bug in die tafel.

Ik heb er wel even over gedaan om erachter te komen wat de oorzaak was...

Ik heb die dag 1 ding geleerd: als je een digitale mengtafel inhuurt, eerst reset naar factory defaults. Scheelt je uren zoeken naar een lullig probleempje.
      Klopt. Kan heel erg goed gedaan zijn om dit soort problemen te voorkomen, maar, wil niet zeggen dat het niet kan, toch?
      enneh, belangrijkste is, dat TS ermee geholpen kan zijn, lijkt me....
      Greets,
      Chris

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by Mach Facilities
        Klopt. Kan heel erg goed gedaan zijn om dit soort problemen te voorkomen, maar, wil niet zeggen dat het niet kan, toch?
        enneh, belangrijkste is, dat TS ermee geholpen kan zijn, lijkt me....
        Greets,
        Chris
        Tuurlijk. Ik bedoelde ook niet dat hij het beter niet kan doen. Ik wilde alleen even mijn ervaring delen, zodat mocht iemand er perongeluk tegenaanlopen dat hij (of zij ) misschien sneller weet wat er mis aan het gaan is.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...