Fame mt-118b ? iemand ervaring ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rooie-remus
    • Apr 2007
    • 29

Fame mt-118b ? iemand ervaring ?

hallo

ik zag laatst deze sub bij musicstore staan en vroeg of iemand er ervaring mee heeft (met merk,de des betreffende speaker)

Fame*MT-118B 500W/8Ohm, 18" Sub*@*Music Store

ik vond hem zelf er wel beter uitzien als de meeste in die prijsklasse.

mvg remco
    Last edited by rooie-remus; 05-03-08, 15:04.
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Ik denk zelf wel een nette kast.
    Gewoon simpele basreflex kast denk ik.

Heb je gekeken naar het frequentie bereik?
    Ik heb deze helaas nog nooit gehoord ,maar wel zeer geinterreseerd gezien de prijsklasse van Fame en hun assortiment.

Ik twijfel nog...

Comment

• rooie-remus
      • Apr 2007
      • 29

ik denk dat ik er 2 bestel
      aangezien dat ik al goede ervaring heb met musicstore vertrouw ik het wel
      maar frequentibereik kan ik zo niet vinden
      je hoort me reactie wel hier op het forum over de subs

Comment

• stefan90kauw
        • Jun 2005
        • 189

Als het ff kan graag een mailtje sturen.

Dan weet ik gelijk hoe ze klinken, en misschien iets afspreken om ff te luisteren.

Comment

• rooie-remus
          • Apr 2007
          • 29

ik heb ze besteld en ze zijn (als ze zich aan ze woord houden of tnt geen vertraging heeft) donderdag binnen
          komt ook mooi voor mij uit ik heb vrijdag een feest waar ik ze dus kan uitteste
          dus als ik meer zet ik het hier op het forum
          @stefan jou stuur ik dan wel een pm
          gr's

Comment

• trinityXXIV
            • Jun 2007
            • 25

Volgens mij is Fame dat 'eigen' merk van Musicstore.de of iets in den aard

Die producten trekken altijd "verdacht veel" op merkmateriaal, bijvoorbeeld de MS58 Fame*MS 58 Mikrofon dynamisch*@*Music Store is m.i. proberen de mensen doen geloven dat ze een Shure SM 58 kopen.

Het "proberen zo veel mogelijk te lijken op" doet mij denken aan misleiding en dat vertrouw ik voor geen haar. Als het ding er net hetzelfde uitziet, dan ook nog eens een merknummer (MS 58 versus SM 58) draagt, en meer dan drie keer zo goedkoop is, dan wordt ik argwanend.

Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen nog nooit met Fame gewerkt te hebben.

Kris.

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Originally posted by trinityXXIV
              Volgens mij is Fame dat 'eigen' merk van Musicstore.de of iets in den aard

Die producten trekken altijd "verdacht veel" op merkmateriaal, bijvoorbeeld de MS58 Fame*MS 58 Mikrofon dynamisch*@*Music Store is m.i. proberen de mensen doen geloven dat ze een Shure SM 58 kopen.

Het "proberen zo veel mogelijk te lijken op" doet mij denken aan misleiding en dat vertrouw ik voor geen haar. Als het ding er net hetzelfde uitziet, dan ook nog eens een merknummer (MS 58 versus SM 58) draagt, en meer dan drie keer zo goedkoop is, dan wordt ik argwanend.

Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen nog nooit met Fame gewerkt te hebben.

Kris.
              Wel off-topic, maar even een kleine frustratie uit het verleden delen:

Helemaal mee eens Kris! Zo heeft DAP Audio ook zo'n serie die sprekend lijkt op de Beta reeks van Shure. Erg handig om goedkoop windkapjes bij te bestellen (hoewel die ook niet echt van goede kwaliteit zijn natuurlijk)... maar heb er in mijn 'begin-tijd' een keer bij een show HEEEEL veel problemen mee gehad...

Ik kreeg mijn bassdrum en gitaren en eigenlijk vrijwel niks aan het klinken... de PA was niet top, maar wel OK, mengtafel was een Soundcraft Ghost of zo, dus je zou er allicht iets van moeten kunnen bakken... de vocalen waren wel gewoon zoals ik het gewend was, dus ik snapte er niks van... het was echt zo erg dat ik aan mezelf begon te twijfelen... NA de show kreeg ik op een gegeven moment een mic in mijn handen... waar ik toevallig naar het logootje keek: zo'n boven genoemde microfoon dus.... bleek nu dat vrijwel ALLES behalve de zang met DAP microfoons was gemiked ipv de Shures die ik dacht dat erop zaten... ik heb me HEEEEL erg in moeten houden tegen die kerel van het PA bedrijf die me dit flikte... needless to say dat ik hier nooit meer iets mee te maken heb willen hebben, wat een ontzettend randmongool was dat zeg...

Maar goed... on-topic kan ik weinig voor je betekenen, buiten de raad dat goedkoop vaak ook duurkoop is... er zijn echter uitzonderingen op deze regel (meestal nooit echt lang) , dus een garantie is dat niet.

Misschien kun je beter naar 2e hands kwalitatief betere subjes kijken? Of gewoon de Fame kasten kopen en er deftige speakers in schroeven... voor dat geld heb je bijna nog geen plaat hout bij de Gamma... en nu een complete kast met het foam en de aansluitingen er al in !!

Anyway... veel succes ermee!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• stefan90kauw
                • Jun 2005
                • 189

Nja, je heb wel gelijk..

Maar het is het proberen waard. En ik hoor dus graag zijn bevindingen van deze kasten.

Want, dan ga ik er serieus over nadenken om een set te kopen met 2x 2*15" subs en 2x 15" tops. Met AMP rack: Eigen merk amps en drive-rack PA.

Comment

• rooie-remus
                  • Apr 2007
                  • 29

de subs bevallen me heel erg goed ik had ze maar voor 1/2 open en er kwam al een mooie dreun uit ik had ze jammer genoeg niet meer open kunnen draaien want daar was de ruimte te klein voor
                  maar ik vind ze voor de prijs zeker de moeite waard

Comment

• Jacob
                    • Jan 2006
                    • 152

Originally posted by rooie-remus
                    de subs bevallen me heel erg goed ik had ze maar voor 1/2 open en er kwam al een mooie dreun uit ik had ze jammer genoeg niet meer open kunnen draaien want daar was de ruimte te klein voor
                    Als jij blij bent met een mooie dreun is het perfect. Dat gezeur ook altijd over gecontroleerd sublaag......

Comment

• dj_bob
                      • Aug 2005
                      • 112

Ik ben ook aan het twijfelen om deze speakers (MT-118) te kopen.. Hoe zijn ze tot nu toe bevallen?

Comment

• tom200
                        • Dec 2007
                        • 16

Originally posted by rooie-remus
                        mag ik vragen welke tops je voor hoge klanken hebt gebruikt. ik heb namelijk de fame's hier staan maar ben nog aan het zoeken naar goede aanvullende tops.

alvast bedankt

Comment

• Forceful
                          • Feb 2009
                          • 2

Mt-118b

Fame is een Sub merk van het wel bekende HK audio ik heb ze zefl ook
                          heb er een QSC GX5 achter levert mooi 2 keer 500 watt rms 1 op 1 aangestuurd
                          klapt goed natuurlijk niet te vergelijken maar een goed sub merk met een snufje HK audio er in

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Zijn jullie er na een jaar nog niet achter dat dit: beglec.com dezelfde kast is?

Comment

• Forceful
                              • Feb 2009
                              • 2

donders je hebt gelijk die heb ik nog nooit gezien haha
                              maar ik ben zeer tevreden over me Fame zit een goeie sound in
                              heb er de mt 15 topkasten bij staan met de QSC GX3 versterker
                              ook 1 op 1 aangestuurd rms vragen is rms geven
                              ik gebruik de set voor het draaien van kleine feestjes
                              hardstyle hardcore
                              klinkt lekker heb er mee gestaan tot 100 a 150 man
                              Last edited by Forceful; 02-03-09, 09:59.

Comment

Working...