Versterker aansluiten op Behringer MX 2642

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tienus
    • Mar 2008
    • 3

Versterker aansluiten op Behringer MX 2642

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb gelijk een vraagje.

Ik sinds kort een Behringer MX 2642 aangschaft en nu wil ik hier graag een versterker op aansluiten. Maar wat ik ook doe ik krijg geen geluid uit mijn monitor. Alles werkt goed tot dat ik het aansluit op mijn mengpaneel...

Kan iemand mij op weg helpen??
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

Welke aansluitingen gebruik je en aan welke knoppen draai je?

Je hebt het over een monitor, heb je hem aangesloten op een aux of gewoon op je master LR?

Staan al je routingen aan en goed, staan master open en niet gemute?

Dat soort dingen.....

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Heb je de handleiding al gelezen?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Tienus
        • Mar 2008
        • 3

Antwoord

Hey,

Allereerst ik heb de handleiding gelezen...

Wat ik heb gedaan is als volgt:

Ik heb mijn monitor direct op mijn versterker aangesloten, de versterker weer op mijn mengtafel.

Ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd. Maar geluid, ho maar!!

Comment

• Jacob
          • Jan 2006
          • 152

Welke aansluitingen op je mengpaneel? Welk voorbeeld uit de handleiding heb je gevolgt?

(dit lijkt me wel meer iets voor een startersforum)

Comment

• Tienus
            • Mar 2008
            • 3

Antwoord

Jacob,

Je zal het niet geloven, ik heb van ellende ongeveer iedere input, output etc gekozen. Volgens de handleiding moet deze om CTR RM.

Echt ik word gek, ik ben het hele weekend al bezig geweest. Ik heb alles open staan en ik ben systematisch alles langs gegaan. (zelfs datgene wat helemaal niet kan)
            Het is een simpel setje voor mijn drumhok maar ik weet nu al... dit is de laatste keer dat ik een budget mixer aanschaf van Behringer.

Volgende keer maar meer geld uitgeven voor een goeie studiomixer. (weet ik tenminste zeker dat daar geluid uit komt)

Hopelijk weet jij nog een oplossing...

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by Tienus
              Volgende keer maar meer geld uitgeven voor een goeie studiomixer. (weet ik tenminste zeker dat daar geluid uit komt)
              Dat lijkt me hetzelfde als een dikke Benz kopen als je nog niet weet waar het contactslot zit.
              Je weet zeker dat het geen bedieningsfout is?

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

"ctr rm" is natuurlijk een afkorting van "Control Room" In een studio situatie is dat de ruimte waar de mengtafel staat. De ruimte waar opgenomen wordt (waar je drumstel staat) heet de Studio. Je kan naar mekaar kijken dmv de glazen ruit, en met mekaar praten dmv "talkback" (dat knopje zit er misschien ook wel op.

De Studio speakers hebben vaak een andere volume knop als je Controlroom speakers. Dat kan alvast iets zijn. Ik weet dat bij Mackie je soms eerst moet kiezen wat je wil routen naar welke uitgang. Zet maar eens een foto online om te laten zien how je het hebt aangesloten want zo kunnen we je niet verder helpen.

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Uitgangen naar je versterkers pak je op de 'Main Out L/R' op de achterkant van je tafel.

Dan sluit je een cd-speler (o.i.d.) aan op een lijn-ingang van je stereokanaal (9/10) tik je de mute-knop in (groene led gaat branden) en je tikt ook de onderste knop naast de fader in met de tekst 'main mix' deze route het signaal naar de master fader toe.

Vervolgens zet je zowel de kanaal fader als de master fader open, en stel je eventueel nog de gain van het kanaal bij (bovenste potmeter).

Als je nu geen geluid krijgt is je tafel stuk.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• stefan90kauw
                    • Jun 2005
                    • 189

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Uitgangen naar je versterkers pak je op de 'Main Out L/R' op de achterkant van je tafel.

Dan sluit je een cd-speler (o.i.d.) aan op een lijn-ingang van je stereokanaal (9/10) tik je de mute-knop in (groene led gaat branden) en je tikt ook de onderste knop naast de fader in met de tekst 'main mix' deze route het signaal naar de master fader toe.

Vervolgens zet je zowel de kanaal fader als de master fader open, en stel je eventueel nog de gain van het kanaal bij (bovenste potmeter).

Als je nu geen geluid krijgt is je tafel stuk.

Groeten Hugo
                    Hangt er vanaf of hij ze monitoren op de mains wil hebben, of op z'n Sends.

Comment

Working...