Verzekering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baarda2
    • Jan 2008
    • 7

Verzekering

Misschien niet in het juiste topic, maar ik ben dan ook nieuw hier.

Vraag:

Mijn PA installatie staat opgeslagen in een kantoorpand. Eigenaar geeft toestemming, maar als het afbrand heb ik pech.
    Ik wil het NIET verzekeren onder mijn inboedelverzekering, maar een aparte verzekering er voor af sluiten, tegen brand en de daarbij behorende waterschade.
    Pand is dermate beveiligd ,fysiek en elektronisch, dat diefstal zee onwaarschijnlijk is.
    Pand heeft een gecertificeerde brandmeldcentrale. De meeste ( grote ) verzekeraars diin gebeld hebben, zeggen dat het een moeilijk geval is, maar ik denk eerder dat ze er geen trek in hebben. Vroeger stonden ze nog aan je deur te huilen voor een verzekering af te sluiten..........
    De PA vertegnwoordigd een waarde van ca 10.000 euries en hoeft ook niet " on the road " verzekerd te worden. Alleen tegen brand en dat schijnt al moelijk genoeg te zijn....zeggen ze.
    Of tegen torenhoge premie....

Alvast bedankt,
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Baarda2
    Misschien niet in het juiste topic, maar ik ben dan ook nieuw hier.

Vraag:

Mijn PA installatie staat opgeslagen in een kantoorpand. Eigenaar geeft toestemming, maar als het afbrand heb ik pech.
    Ik wil het NIET verzekeren onder mijn inboedelverzekering, maar een aparte verzekering er voor af sluiten, tegen brand en de daarbij behorende waterschade.
    Pand is dermate beveiligd ,fysiek en elektronisch, dat diefstal zee onwaarschijnlijk is.
    Pand heeft een gecertificeerde brandmeldcentrale. De meeste ( grote ) verzekeraars diin gebeld hebben, zeggen dat het een moeilijk geval is, maar ik denk eerder dat ze er geen trek in hebben. Vroeger stonden ze nog aan je deur te huilen voor een verzekering af te sluiten..........
    De PA vertegnwoordigd een waarde van ca 10.000 euries en hoeft ook niet " on the road " verzekerd te worden. Alleen tegen brand en dat schijnt al moelijk genoeg te zijn....zeggen ze.
    Of tegen torenhoge premie....

Alvast bedankt,
    als de eigenaar towestemming zwart op wit heeft gegeven valt het onder zijn brandschadeverzekering...en ben jij gedekt. Zelfs tegen diefstal etc, mits het alarm gekeurd is, en de brandblussers etc, gewoon op de eigenaars polis

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Mac, het probleem is dat wij niet weten of baarda2 in Belgie of Nederland woont en zijn materiaal opslaat. Staat niet in zijn profiel ...
      Denk dat er tussen beide landen wel een verschil zal bestaan inzake verzekering e.d.
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Baarda2
        • Jan 2008
        • 7

Oke, bedankt in ieder geval voor de interesse.

Ik woon in nederland en de eigenaar zet niets zwart op wit, wij huren gewoon van hem en wat wij er inzetten, buiten kantoorspullen, is zijn zaak niet.

En het is inboedel dus dat verzekerd de verhuurder niet hoor, als dat zo is ga ik ook eens bij mijn woningbouw informeren.

Het mag er gewoon staan en verder niet.
        Ik zoek dus een brandverzekering in een andermans pand voor mijn prive spullen.
        Het lijkt makkelijker als dat het is...........

Cock

Comment

• Xtreme18
          • Aug 2005
          • 53

BEste!

ik ben inmiddels gestopt met mijn eigen (kleine) licht en geluidsbedrijfje, maar ik had mijn spullen opgeslagen in een loods. Deze loods was van iemand anders, die deze, met factuur, aan mij verhuurde. Ook zaten ern og meer mensen die daar hun spullen opsloegen. Er zat geen vorm van beveiliging (enkel 2 hangsloten) en een normale loodsdeur.

Ik had dit verzekerd bij Reaal.
          Het betrof de verzekering: bedrijven gemengd.
          Ik had hierbij een verzekerde som van € 10.000,- (zelf aan te geven uiteraard) voor goederen. Dit was dus verzekerd bij o.a brand, bliksem of explosie.

Diefstal had ik hier niet bij zitten, weet niet meer of ik aangegeven had dat dat niet hoefde (er liepen politiehonden in die loods snachts) of dat dat dus niet kon. Maar zoals je zegt is dit niet nodig eigenlijk vanwege het aanwezig zijn van alarm en dergelijke.

Ook had ik hier een aansprakelijkheids verzekering lopen met een verzekerde som to € 1.250.000,-

DIt koste mij per half jaar!!! € 187,25

Hopelijk heb ik je hiermee weer een stukej verder geholpen!!

Comment

• Baarda2
            • Jan 2008
            • 7

Kijk.....daar hebben we wat aan, ik ga die knapen eens bellen. Bedankt voor de nuttige info !!!!

groet,

Cock

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by Baarda2
              Kijk.....daar hebben we wat aan, ik ga die knapen eens bellen. Bedankt voor de nuttige info !!!!

groet,

Cock
              Neen, neen integendeel, daar heb je niks aan
              Raadpleeg jou advocaat, verzekeringsmaatschappij enz...

Dit is een moeilijk onderwerp, *** weet wat er kan gebeuren
              Baarda2 , geen duscussie hoor, ga even ten rade bij deze mensen.
              Ga voora
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...