AK speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bogaert-y
    • Nov 2006
    • 53

AK speakers

Iemand ervaring met de AK speakers, meer specifiek
    de PA-M15 en de PA-B218H.

Prijs valt goed mee, dan is natuurlijk ook de vraag of dit degelijke speakers
    zijn. Zitten beyma componenten naar verluid.

Zouden er een 6 tal M15's en 4 B218H willen aanschaffen voor kleine
    club hier in de regio.
    Last edited by bogaert-y; 10-02-08, 16:48.
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

de AK-kasten zijn ontworpen in Belgiƫ door AED (verkoopdienst). En aangezien zij verdeler zijn van Beyma...

ze zijn mooi afgewerkt, geverfd en als bouwpakket of kant-en-klaar verkrijgbaar.

heb hier nog een folder liggen. als je meer info wil bezorg ik je 'm wel. gewoon een PM'etje

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

In Nederland zit ook een dealer. Heb het adres wel voor je.
      Heb wel eens een paar van die kasten gezien. Ze zien er goed uit, zijn netjes afgewerkt. En idd Beyma's er in. Ik weet alleen niet hoe ze klinken.
      Heerlijk die stilte

Comment

• bogaert-y
        • Nov 2006
        • 53

Het zou natuurlijk super zijn moest iemand zijn ervaringen
        met de kastjes eens willen meedelen. als er natuurlijk al gebruikers
        van AK zijn op dit forum

Comment

• Pulse
          • Oct 2001
          • 666

Ik heb 8 stuks van de Ak-Mpro12 in gebruik.
          (12LX60+Cp380M) 600wrms. Ik gebruik deze als monitor, als fullrange kastjes voor kleine sets en als topkast voor sub-top setjes.

Ervaringen zijn positief, klank is ok, powerhanlding is hoog, feedbackgevoeligheid als monitor is laag en er komt best wat bas uit voor een 12incher.

De 12LX60 is wel meer een basspeaker dus heeft een wat lager rendement voor het mid dan dat je bijvoorbeeld met de gewone M12 hebt.

Wel altijd alles eens nakijken wat je binnen krijgt. De filters worden handgemaakt en hier gebeuren wel eens fouten mee (een keer een component vergeten en een andere keer een spoel niet goed genoeg vastgemaakt voor on the road gebruik). Voor de rest zijn de kastjes kwa bouwkwaliteit best ok.
          MVG,
          Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

Dieter, waarom kocht jij de Mpro? En gebruik jij het standaard filter?
            Ik hoor van vele techniekers/gebruikers dat de "gewone" M12 voldoet en het geupdate filter doet wonderen in de gewone M12

Comment

• Pulse
              • Oct 2001
              • 666

Ik kocht de Mpro omdat ik bepaalde toepassingen heb waar er veel powerhandling en veel basweergave nodig is (ik bedoel relatief veel voor een kleine 12inch kast).
              Ik heb bijvoorbeeld een Dj die elk weekend een set huurt met slechts 2* Ak Mpro12 en daar zalen tot soms 150 personen mee bespeelt. Uiteraard dondert het dan niet van de bas maar er komt toch nog wel iets uit. Ook bij bands worden deze kasten soms zwaar op de proef gesteld wanneer het budget er niet is om een drumfill te zetten.

De Mpro heeft een 12lx60 in het laag, 700wrms, 4inch coil en 9mm x-max. Er wordt een andere filter gebruikt dan bij de M12. Ik dacht dat het crossoverpunt iets lager ligt.
              MVG,
              Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• bogaert-y
                • Nov 2006
                • 53

Kan er mij iemand zeggen of de kastjes
                voorzien zijn van enige flyware?

Comment

• Xtreme18
                  • Aug 2005
                  • 53

Jazeker!!! Ik had 2 dubbel 18inch basskasten van AK en deze klonken geweldig!!!

Helaas door opheffing van men bedrijfje verkocht, maar had ze graag gehouden hoor.

Zaten inderdaad Beyma speakers in, in deze de GT400, 18inch 400watt p.s.

Stond een versterker van 2x 1500 watt op op 4ohm, en de kasten trokken dit met gemak!
                  Klonken echt heerlijk.

Helaas geen ervaring met de rest van de AK speakers.

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

ik heb zelf ook meerdere kasten in gebruik van AK.

HEt zijn zeker goede kasten die mee kunnen met veel PRO merken !

Komponenten zijn gewoon goed ( ok er zullen heus wel betere zijn ) maar Beyma is gewoon niet slecht ( de budget serie SM van Beyma werd gebruikt door Master Blaster ) Zo ook de GT400 ( was bij Master Blaster de 18GT200 ) Ik geloof dat deze in de aktieve sets van hun werd gebruikt ( dubbel 18 met 12 top )

Prijzen zijn goed vind ik ( lege kast 12MPRO kost 169,00 ) plus de losse komponenten ( bij de goede dealer voor een goede prijs te krijgen )

Kasten zijn netjes afgewerkt, en goede kwaliteit.

Ik heb zelf de 12MPRO in gebruik met de 12MI100 en CP380 met standaard Beyma filter en dit klinkt als een dijk. Deze verhouding gaat echt hard en zuiver.

Voor mijn kasten heb ik 530,00 p/st in BTW
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...