Spot emperor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

Spot emperor

Ik ga waarschijnlijk 4 moving heads kopen, de spot emperor, maar welke zijn jullie bevindingen hiervan?

Ik ga ze voor thuis gebruiken en ook enkele kleine feestjes.
    Last edited by Shark; 06-02-08, 12:04.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Ik hoop voor jou tweedehands?
    Ze worden al een hele tijd niet meer gemaakt. Voor de rest hele leuke spotjes als je ze tegen een goede prijs kunt kopen tweedehands. Wel wat lawaaiering van interne mechaniek.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Shark
      • Aug 2007
      • 208

inderdaad, 2dehands

2 voor 1700 ofwel 4 voor 3000 was mij opgelegt, dus weet niet wat jij echt een spotprijs noemt ervoor?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Dit is absoluut GEEN spotprijs. Eer ik dat bedrag zou neertellen zouden ze wel TIP TOP in orde moeten zijn en zouden er ook niet veel krasjes op mogen zitten!
        Als het dus toestelletjes zijn die hun uren hebben gedraaid en gebruikssporen vertonen, probeer hier dan maar een stuk van af te krijgen. 600.00,- per stuk lijkt mij veel redelijker.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

bedankt al voor de reactie

ben vandaag gaan kijken naar deze moving heads.. of heb toch 1 ervan in werking gezien, maar niks dmx gestuurd, enkel stand alone en even music triggered of hoe je het zegt.

heb nu geen foto's genomen daar, maar de kop zag er op zich volledig nieuw uit, geen krassen op de head of dergelijke. Wat mij wel opviel was dat hij wel een rommelig lawaai maakte wanneer de prisma begon te draaien, en weet niet of dit vrij normaal is? Hij maakte wel lawaai, maar was vooral de ventilator die volgens mij bij elk toestel wel te vrij goed te horen is in stille ruimtes? Ook viel mij op dat het roteren van de gobo's een geluidsverhoging veroorzaakte, en weet niet of dit ook echt bij elke head is.

Verder waren deze heads ongeveer een onderhalf jaar oud, waarvan er 2 recent waren aangekocht en maximum 20 branduren hadden. Wat mij nog steeds doet twijfelen is dat deze heads niet meer worden gemaakt.. door te veel deffecten misschien? of was er een nieuwere lijn/opvolger van deze heads?

Hijzelf verkocht zijn heads omwille van een investering in "zwaardere" heads voor grotere events.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

mmmm... veel defecten zijn mij niet bekend met die reeks nochtans. Ze zijn gewoon niet meer te krijgen omdat er nieuwer en beter spul op de markt is... 't blijft verbeteren en vooruitgaan hé.
            Dat prisma rommelt inderdaad. Dat is normaal bij o.a. dit toestel.
            Ventilator maakt natuurlijk altijd lawaai maar ook bij de bewegingen van de kop produceert dit toch vrij veel lawaai vind ik.
            Recent aangekocht lijkt mij sterk. De invoerder heeft ze al meer dan een jaar niet meer.
            Let op: het zijn best goeie en mooie toestellen hoor... alleen de vraagprijs vind ik niet zo netjes maar ja als ze er inderdaad als nieuw uitzien... 't blijft lastig

Comment

• Shark
              • Aug 2007
              • 208

de bewegingen hoorde ik inderdaad wel, maar heb telkens bij de vroegere verhuur nooit geen heads in werking "gehoord" wanneer het stil was, en enkel hoog in de truss.. dus kon het verschil met geluid van mac250 niet vergelijken. Dit was de eerste keer dat ik een head echt "hoorde" bewegen (pan/tilt).

Zoals je vertelt dat er altijd vooruitgang is, kan ik best begrijpen, maar zijn er eventueel andere moving heads tot maximum 800 euro ongeveer (mag dus ook 2dehands zijn) die minimum pan, tilt, shutter, roterende gobo's, kleurenwiel, en eventueel prisma bevatten? Ik hou niet van budget heads, maar echt professioneel hoeft ook zeker niet.

Iets aan die heads zegt mij dat ik ze niet mag overnemen, volgens mij met het gedacht da deze niet meer gemaakt worden en er inderdaad al veel nieuwere heads zijn, maar mijn budget moet het ook natuurlijk nog aankunnen. Maar verder, voor zover ik die in werking zag, had ik niet veel klagen, buiten enkel het geluid van de onderdelen dat misschien toch wel stiller kan.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Waarom neem je dan niet de nwe Briteq heads de BT250S deze kost 674,25 msd lamp kost 116,25 ( philips MSD2 ) dan kom je op 790,75 in BTW per head
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Shark
                  • Aug 2007
                  • 208

heb ondertussen die man al laten weten dat ik ze niet overneem.
                  en de briteq is wel iets interessant, maar vind er niet zo denderend veel over. Heeft hier iemand ervaring mee? is zo te zien wel een goeie head zonder te veel prullen. Alleen vind ik de gobo's wel uniek bij deze MH

Comment

Working...