muziekkapel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misterdimitriakapt
    • Jan 2008
    • 11

muziekkapel

beste,

In ons cultuurcentrum komt er een muziekkapel optreden. Ze willen versterkt spelen maar ik heb geen idee hoe ik dit zal moeten doen.
    Ik weet amper wat een muziekkapel is.
    iemand suggesties?

grtz

dimi
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

misschien een LOI cursus volgen??

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

uh, u kent ze wel: bewegen zich voort in stevige groepen tot wel een man of 30 ofzo, hebben een raar pakje aan en een blazen of trommelen ergens op. Maken heel veel herrie!!!

Uitversterken zal dus waarschijnlijk niet nodig zijn, ondanks dat zij dat graag willen.

Mocht er toch voor gekozen worden dit uit te versterken, besteed dit dan uit aan een geluidsverhuurbedrijf.
      Je bezig gaan houden met het uitversterken van een muziekgroep als je daar totaal geen ervaring mee hebt is sterk af te raden.
      Last edited by sparky; 03-02-08, 19:24.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

lijkt me idd logisch dit uit te besteden..bel een locale geluidsboer, haal hem naar je zaal en laat die bepalen wat nodig is..
        Doe dit in bijzijn van de kapel manager/regelateur. dan kunnen zijn ook horen dat dit niet nodig is om discussie te voorkomen..
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Kom jongens geen onzin als 'een lokale geluidsboer bellen'..
          Een Kapel is een mars/blaas/drum gezelschap wat helemaal geen electronische versterking nodig zal hebben.
          Ze spelen hard genoeg!!!!!!!

Pak een stoel, ga lekker zitten, je hoeft nu niets te doen!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• flash-a-new-generation
            • Nov 2006
            • 228

beste salsa,

daar gaat u de fout in. in een lokaal jeugdhonk, nou oké.. maar zoals jij weet is er nooit (bijna) nooit een optimale bezetting bij blaaskapellen. wij zelf doen het blaaskapel freunde echo (Blaaskapel Freunde Echo, Overloon) althans leveren de techniek. en toch versterken wij bijna altijd uit omdat instrumenten als klarinetten geen solo's kunnen blazen bij al dat geweld!! in beginsel is uitversterken niet nodig en proberen we dat ook zo veel mogelijk te vermijden, maar toch is het vaak noodzakelijk om de "zwakere" instrumenten een beetje bij te schuiven...

daarnaast heb je nog altijd de zang

ieder nog een fijn weekend gewenst!
            EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

Working...