DMX & Microfoon kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by 4uss
    Btw: terminators zijn trouwens niet zo moeilijk zelf te maken: je neemt een XLR-plug en een weerstandje van 120Ohm van 5cent bij de elektronicahandel en je soldeert deze tussen pin 2&3 en bij 5 polig ook tussen 4&5 (dan heb je er dus 2 in je plug).
    Of je zet er twee van 120 Ohm parallel en dan krijg je netjes een weerstand van 110 Ohm.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Originally posted by hugovanmeijeren
      Of je zet er twee van 120 Ohm parallel en dan krijg je netjes een weerstand van 110 Ohm.

Groeten Hugo
      Ben benieuwd wat je hiermee bedoelt... DMX Terminator is normaal (toch?) 120Ohm, dus waarom wil je naar 110Ohm? En dat ik het over 2 in een plug had ging over een 5 polige connector waar je op tussen 2&3 een weerstand zet en een weerstand tussen 4&5.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by 4uss
        Ben benieuwd wat je hiermee bedoelt... DMX Terminator is normaal (toch?) 120Ohm, dus waarom wil je naar 110Ohm? En dat ik het over 2 in een plug had ging over een 5 polige connector waar je op tussen 2&3 een weerstand zet en een weerstand tussen 4&5.
        Volgens mij behoort de hele kring ook met 110 Ohm te worden afgesloten. Alleen 110 Ohm is geen standaard type onder de weerstanden, en 120 Ohm wel, dus wordt er vaak gewoon met een kleine afwijking genoegen genomen.

Maar door 2 stuks weerstanden van 120 Ohm parallel te zetten los je dit probleem al weer op en krijg je gewoon weer 110 Ohm.

Volgens mij is dat de reden dat er vaak 120 Ohm wordt toegepast.
        (Immers de kabel is 110 Ohm, dan hoort de kring toch ook met 110 te worden afgesloten?)

Groeten Hugo

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Originally posted by hugovanmeijeren
          Maar door 2 stuks weerstanden van 120 Ohm parallel te zetten los je dit probleem al weer op en krijg je gewoon weer 110 Ohm.
          Euhmmm... niet om het één of ander, maar 2 weerstanden van 120 ohm parallel geeft 60 ohm, geen 110.
          Wil je 110 ohm, probeer het dan eens met 2 weerstanden van 220 ohm, of ga voor de E96 reeks.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by SoundOfSilence
            Euhmmm... niet om het één of ander, maar 2 weerstanden van 120 ohm parallel geeft 60 ohm, geen 110.
            Excuses, je hebt helemaal gelijk... Ik was even in de war met de genoemde 120 (en dat nog wel 2x achter elkaar)...

Groeten Hugo

Comment

• renebiemans
              • May 2006
              • 156

En om het helemaal goed te doen ipv 120Ohm een weerstand van 110ohm gebruiken evt. door middel van 2 in parallel staande weerstanden van 220 ohm(de weerstand is dan 110ohm).

Comment

Working...