Merkenkennis.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misterdimitriakapt
    • Jan 2008
    • 11

Merkenkennis.

Beste,

Overlaatst hoorde ik enkelen spreken over het merk sabine. Via merken bekafun heb ik deze site gevonden. Kennen jullie eigenlijk een belgisch bedrijf die werkt met sabine? en wat wordt er het meest gebruikt van Sabine.
    Ik vind dit niet echt een courant merk.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

voor zover ik sabine ken / van gehoord heb, is het een merk met een hele goede feedback destoyer
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• misterdimitriakapt
      • Jan 2008
      • 11

aha

Dit merk doet lijk vanalles. Zowel equalizers als aparte fantoomvoeding. Ik denk dat een merk zoals sabine wel iets heeft waar het in uitblinkt. mss is dit wel deze feedback destroyer.
      Het iz zoals shure wanneer je shure zegt denkj je meestal ook direct eerst aan de sm 58

Comment

• Elmo
        • Jun 2006
        • 208

Ik denk dat dit ook te maken heeft met waar je je mee bezig houdt en waar je woont.

Een drive in discoshow zal waarschijnlijk geen lijntrafo's en separate fantoompower units gebruiken. Iemand die veel actief is in de bandjes en orkesten weer wel.

zo worden in de USA veel microfoons van Beyer Dynamic gebruikt en is dat hier stukken minder.

Dat is hetzelfde met Sabine, ze maken prima dingen (denk ik) maar deze worden hier weinig tot niet gebruikt.

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

Sabine is idd een redelijk gerenommeerd merk ( vooral hun feedback destroyers & parametrische eqs zijn erg goed.)

maar in Nederland vind je meestal niet meer dan een fbqtje terug in de verhuur.

erg jammer opzich want zelfs de nieuwe "navigator" systemcontrollers zijn best fijn om mee te werken.

ik durf zelfs wel te zeggen dat je het qua klank ( en deels ook qua prijs) gelijk kan trekken met XTA en betere dbx series( 4800 ed)

leks
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

de Sabine is een eenheid van akoestische demping, ofwel de 1m2 open raam.
            Nagalmtijd - Wikipedia

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by MacGyverSounds
              de Sabine is een eenheid van akoestische demping, ofwel de 1m2 open raam.
              Nagalmtijd - Wikipedia
              En da is voor een hoop mensen hier geen open deur!

Gr @lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Sabine maakt inderdaad feedbackdestroyers, met een ZEER goede autoroute functie er op. Lekker laten rondzingen, en een paar minuten later heb je werkelijk alle feedbackfrequeties weg, maar dan ook enkel de feedbackfrequeties, zonder dat je nuttige frequeties wegfilterd!
                Ideaal!

Mocht de vermelding niet worden weggehaald: BSE in Groningen heeft nog veel Sabine producten in de verhuur.
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Iemke Roos is naar ik weet hiervan Importeur (kan me vergissen) In ieder geval hebben zij hiervan veel assortiment en een nette catalogus waarin je het hele zaakje kan bekijken incl. prijzen

voor liefhebbers van meer info over het merk: Welcome to Sabine

edit: ook wel leuk: de prijzen..http://www.iemkeroos.nl/excelfiles/S...202008rev1.xls
                  Last edited by Upgrading your system; 03-02-08, 16:17.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by @lex
                    En da is voor een hoop mensen hier een open deur!

Gr @lex
                    bedoel je.....

Comment

• RHulshof
                      • Jan 2008
                      • 66

sabine

ik gebruik 2 graphicQ's en dat bevalt zeer goed.

over het algemeen een headroom te behalen van 8 รก 10 db dat is erg fijn.
                      als je met een redelijk beginnende band weg staat die nog niets weten van mic handeling.

GR.Ronnie

Comment

• Jacob
                        • Jan 2006
                        • 152

Originally posted by MacGyverSounds
                        Citaat:
                        Origineel gepost door @lex
                        En da is voor een hoop mensen hier een open deur!

Gr @lex

bedoel je..... __________________
                        Nee, hij heeft het over een open raam......

Comment

• Jeroen
                          • Aug 2000
                          • 1021

Originally posted by shure-fan
                          voor zover ik sabine ken / van gehoord heb, is het een merk met een hele goede feedback destoyer
                          De enige goede/juiste feedback destoyer is de tech zelf! Goede apparatuur is ook een goed begin overigens.
                          Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1086

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                            Sabine maakt inderdaad feedbackdestroyers, met een ZEER goede autoroute functie er op. Lekker laten rondzingen, en een paar minuten later heb je werkelijk alle feedbackfrequeties weg, maar dan ook enkel de feedbackfrequeties, zonder dat je nuttige frequeties wegfilterd!
                            Ideaal!

Eh, sorry, maar de feedbackfrequenties zijn ook nuttig!!! Als je alles dat rondzingt weghaalt heb je absoluut geen fullrange geluid! Ik ben het dan ook meer eens met:

Originally posted by Jeroen
                            De enige goede/juiste feedback destoyer is de tech zelf! Goede apparatuur is ook een goed begin overigens.
                            @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...