speakermanagement

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brammh
    • Mar 2006
    • 11

speakermanagement

Beste forummers,
    Ik denk over een speakerconfiguratie oplossing, waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken.
    De situatie is een alternatief café/zaal ongeveer 150personen oppervlak. waarbij ik een oplossing zoek waarbij ik zowel in café modus, als PA modus kan draaien. Zonder dat ik veel (liefst geen) kabels ga ompluggen.

-In PA modus heb ik:
    2x rcf 18" subs + 2x rcf art500 mid/high
    hiervoor wordt momenteel ge-crossoverd op zo'n 120hz

-In café modus heb ik:
    dezelfde 500art's in fullrange en 2x300art's in fullrange.

Beide situaties leveren een 2x XLR input richting de huidige crossover, of rechtstreeks naar de 500Art's. Wat betekend dat er na een concert moet worden geplugged, of aan cross-overs moet worden geklussed. Aangezien ik erg lui ben, en ik er ook vaak niet ben, en dus mensen die 't systeem niet kennen aan 't hobbien zijn. Zoek ik een betere oplossing.

Nu komt budget ter sprake, ideaal lijkt me een 4in 8out speaker management systeem. Hiermee moet ik anyway kunnen maken wat ik wil, maar zo'n mooie Klark of i.d. is te prijzig voor een jongeren centrum (budget tot 750)

Wat adviseren jullie mij,
    1) op één of andere manier de inputs combineren en een dbx driverack configureren. Met mijn 2 'modussen'.
    2) een dubieus (maar voor mijn huidig budget betaalbaar) 4x8x systeem kopen zoals een BBE DS48, of ik heb ergens iets gezien van een peavey vsx48
    3) iets waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.

Wat geen optie is, is de PA op de café mixer doorlussen. Zaalmix op een behringer / numarkje -> extra zooi. En de PA staat niet full-time opgebouwd dus anders-om is ook geen optie.

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen.
    Thanx!
    Bram (excuses voor dit veel te lange verhaal)
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

Waar ik het eerst aan denk is BSS Soundweb 9088.

Deze 8 in/out processor is volledig zelf te configureren. Zelfs de interface. Misschien kan je hier 2ehands aankomen of iets soortgelijks vinden.

Comment

• ikweetvannix
      • Oct 2006
      • 66

Eens met Jacob, zie een 2e hands Soundweb 9088 van eBay te halen, eventueel met remote, zodat iedereen makkelijk van presets kan wisselen.
      "Speakons in je oren..."

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by ikweetvannix
        Eens met Jacob, zie een 2e hands Soundweb 9088 van eBay te halen, eventueel met remote, zodat iedereen makkelijk van presets kan wisselen.
        gewoon een schakelaar op de bersturingsingang van de soundweb zetten, en knop indrukken = mode-change.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Ik denk niet dat je die voor 750 euro te pakken krijgt maar mischien is er iets van allen&heath of dbx(442/482 ik weet niet wat ze kosten) te krijgen voor dat geld Of in het ergste geval iets van behringer(auch)
          Last edited by Timo Beckman; 20-01-08, 01:59.

Comment

• ikweetvannix
            • Oct 2006
            • 66

Originally posted by MacGyverSounds
            gewoon een schakelaar op de bersturingsingang van de soundweb zetten, en knop indrukken = mode-change.
            weet ik, maar die remotes zijn zo mooi groen... :P
            "Speakons in je oren..."

Comment

• brammh
              • Mar 2006
              • 11

Bedankt voor al jullie reacties.
              Soundweb is inderdaad een prima oplossing, alleen voor zover als mijn e-bay aangeeft valt 't buiten budget, DBX482 ook.
              Iemand toevallig ervaring met BBE DS48 of peavey vsx48?

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Je kan ook een Dynacord DSP244 of EV DX38 voor dat geld zoeken. Daar kan het ook mee (voor een café een vergelijkbare installatie mee gedaan).

Comment

Working...