Scanners Martin, JB...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dingkie
    • Jan 2008
    • 10

Scanners Martin, JB...

En Martin wordt zo hoog aangeprezen, niet voor niets denk ik dan. Maar is al het andere dan écht zoveel minder...

Ik heb zoveel mooie demonstraties gezien van de JB Systems The Winner MK2.... (nog niets van de Super Winner HID)...

Ik twijfel nu tussen 4x Martin SCX500, hoewel lichtopbrengst ruim 3x zo minder is als de SCX 600. Daarom houd ik de SCX 600 ook zeker in gedachten... Maar de JB Systems The Winner 2, vind ik (van wat ik heb gezien) gelijkwaardige prestaties... uiteraard is er dan niet alles uit de Martin's gehaald wat er in zit... ben ik ongetwijfeld wel mee eens.

Specs doorgenomen, lichtopbrengsten in acht genomen. Gobo's, kleurtjes, shutters in acht genomen...

Ik kan niet tot een keihard besluit komen.... Iemand met een doorslaggevende reden om een bepaald type aan te schaffen??

- 4x SCX500
    of
    - 4x SCX600
    of
    - 4x The Winner 2...
    of
    - 4x Super Winner HID

die nieuwe super winner HID dacht ik, heeft ipv 250 watt halogeen, een 150 watt gasontlading, maar hiervan nog niet de lichtopbrengst opgespoord...

help help help.... alstublieft

P.S. ben me bewust van de enorme prijs verschillen... maar dat is niet het belangrijkste in mijn ogen... wil waar voor m'n geld, en volgens mij is de goedkoopste lang niet de slechtste...of....
    Last edited by dingkie; 15-01-08, 11:20.
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Hangt van je gebruik af.

In mijn ogen is voor een drivein of kleine bandsetup een 250W halogeen prima.
    Samen met 300W parren zie je er genoeg van.

Met par64 is het karig en dan nog alleen met goede optiek bruikbaar.

De HTI lampen zijn wel een enorme kostenfactor. (120 a 140 euro per stuk!)
    En HTI is typisch witter. Minder warm

ik gebruik beide en moet zeggen dat mijn martin CX2's net zo goed licht geven als de goedkope 150HTI MH's die ik ook heb. Maar die martins zijn optisch gewoon beter dan chinese meuk.
    lekker belangrijk!

Comment

• dingkie
      • Jan 2008
      • 10

Bedankt voor je reactie.

Maar is het voordeel van de betere optiek van de Martin scans een echte pre, voor kleine drive-in's, of vrijwel niet merkbaar.

Heb zelf sterk het gevoel dat de SCX500 te weinig licht opbrengt. En dan blijven de winners en SCX600 praktisch over. beide met 250watt...

ik ben inmiddels alles tegen elkaar aan het opwegen, om de grootste verschillen kwa mogelijkheden uit te spelen.

Toch, het verschil in merk (en daarmee misschien kwaliteit) blijft ook spelen. Dillemma's...

Ik ben enorm onder de indruk van de prestaties van de winners. Had slechtere prestaties verwacht eerlijk gezegd. De promofilmpjes van de SCX 500 en 600 op youtube vind ik wat té uhm.....partijdig, ze lijken gemaakt om de toestellen echt te promoten ipv de toestelletjes in bedrijf te laten zien werken.

Comment

• feestmuziek
        • Nov 2006
        • 48

Als ik je reacties zo een beetje lees dingkie heb je de keuze voor jezelf al een beetje gemaakt.

iig, Werk ik zelf met de scx500 en ben ik daar zeker tevreden over en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. De optiek van de martins is zeker van belang. Komt namelijk zeer ten goede aan de lichtopbrengst. Ik heb ook al eens met de Winners gewerkt en waren leuke apparaatjes maar je merkt dan toch zeker dat ze van chinese maak zijn. bijvoorbeeld en heb k ook al eens eerder aangegeven in een ander topic dat over precies dezelfde apparaten ging, de kleuren die niet helemaal overeen komen met elkaar. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld de ene rose niet dezelfde rose is van een tweede apparaat.
        Verder vind ik dat de scx500 zeer mooie split colors heeft en veel mooiere gobo's.
        Over de scx600 en de superwinner kan ik helaas niks zeggen bij gebrek aan kennis van deze.

Succes in ieder geval

Feestmuziek

Comment

• dingkie
          • Jan 2008
          • 10

U ook erg bedankt voor uw reactie. Ik merk toch dat ook wel een beetje aan mezelf dat het kiezen voor Martin gelijk staat aan een bepaalde zekerheid. Het merk heeft z'n status niet voor niets verdient.

De scx500 een topapparaat, de scx 600 een sterkere lamp, minder gobo's, wel verwisselbaar maar minder, en minder kleuren...

weegt het inleveren van de kleuren en gobo's op tegen de lichtopbrengst?...dat is iets om over te pijnzen

En kan iemand me toevallig duidelijkheid verschaffen over de shutters van 500 en 600? Klopt het dat de 600 een aparte shutter heeft en de 500 niet? (ik kan er uiteraard helemaal naast zitten maar ik hoop dat iemand me kan corrigeren).

alvast weer bedankt!

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Kiezen tussen Martin en JB Systems als het budget niks uitmaakt? Martin, altijd Martin!

En zeg 'ns eerlijk: hoeveel tours worden gedaan met JB Systems? Antwoord lijkt me duidelijk (en bepalend voor je keuze).

Wat wil je er mee doen? Drive-in?: SCX500. Groter?: SCX600.

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by Outline
              En zeg 'ns eerlijk: hoeveel tours worden gedaan met JB Systems? Antwoord lijkt me duidelijk (en bepalend voor je keuze).
              Hoe generaliserend wil je worden? Er wordt geen enkele tour gedaan met SCX-scanners van Martin. Je hebt het daarbij ook echt over de low-budget troep van Martin waar menig OEM-merk scanner wat betreft lichtopbrengst en features voor 't geld dik overheen gaat (en misschien wat betreft betrouwbaarheid zelfs vergelijkbaar of beter).
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Ik typte niet dat er tours met de SCX's gedaan worden... LEZEN!

Had het over de naam die er op staat. Martin gaat echt geen rommel verkopen: de kwaliteitsstandaard van Martin ligt veel hoger dan die van JB, dat van die kleuren met Winners heb ik zelf ook al meegemaakt (4 stuks met diverse verschillende kleuren voor bv rood, zelfde moment aangeschaft).

Dus vandaar: Kiezen tussen JB Systems en Martin? Altijd Martin!

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Ik typte niet dat er tours met de SCX's gedaan worden... LEZEN!
                  Beweer ik ook niet. Ik hoop alleen dat ik wel duidelijk heb gemaakt (dat was de bedoeling namelijk) dat het vergelijken van merken als geheel geen zin heeft hierbij.

Had het over de naam die er op staat. Martin gaat echt geen rommel verkopen
                  Ik denk dat hierover de meningen toch echt verdeeld zijn... Daarnaast heeft Martin verschillende series (en ik vind die SCX-scanners maar veel te dure rotdingen).

Dus vandaar: Kiezen tussen JB Systems en Martin? Altijd Martin!
                  Als je geilt op namen? Ja. Als je een mooie show wilt geven en ook nog een beetje commercieel bent ingesteld? Niet altijd ja.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Mee eens, waar zijn de tijden dat er op de MAC 250+ nog stond: Made in [plaats], Denmark? Ik zie dat nu niet meer terug

Ik heb veel topspul gezien voor het geld wat je voor een SCX600 betaald. Futurelight maakt hele mooie scans, die echt de moeite waard zijn.
                    Zelf bezit ik nog Martin PRO 518 (MSD 250) en 518 (MSD 200) scans. Dit zijn scans die je van Martin mag verwachten! De 918 is al helemaal het paradijs, zoveel kleuren en gobocombinaties.

Maar ik dwaal af
                    Ik zou nog maar goed rondkijken, mijn advies: neem een MSD 200 of 250 lamp! Let niet op de naam maar op de prestaties en vooral: volg je hart
                    Jij moet immers de show maken, niet de scanner!

PS. je zegt dat je budget niet uitmaakt: kijk 2de hands een rond naar de 518 scans, voor 900 euro kun je dr echt wel 4 vinden!
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 15-01-08, 21:52.
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Eens met de kritiek, en ja, voor hetzelfde geld is er ook genoeg ander spul te krijgen. Zeg niet dat alles geweldig of kut is, maar in dit geval kies ik gewoon voor Martin en niet voor JB.

Komt bij dat restwaarde bij Martin gewoon gegarandeerd is (zeg niet hoeveel, maar wel restwaarde) en de importeur ook gewoon goed z'n werk doet (mijn ervaring).

Iederen weer tevree? En snappen we mijn redenering?

Ook old-school: 805's, 812's, 218's en, hou je vast, 1220's. Heb ik, samen met 518's (ook opgevoerde), 2308's en 3032's jaren mee gewerkt.
                      *toen Martin nog z'n eigen protocol had en je altijd een bosje fasedraaiers bij had*

Dusss.....

Wat was TS nou eigenlijk van plan met z'n scanners?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Eens met de kritiek, en ja, voor hetzelfde geld is er ook genoeg ander spul te krijgen. Zeg niet dat alles geweldig of kut is, maar in dit geval kies ik gewoon voor Martin en niet voor JB.

Komt bij dat restwaarde bij Martin gewoon gegarandeerd is (zeg niet hoeveel, maar wel restwaarde) en de importeur ook gewoon goed z'n werk doet (mijn ervaring).

Iederen weer tevree? En snappen we mijn redenering?

Ook old-school: 805's, 812's, 218's en, hou je vast, 1220's. Heb ik, samen met 518's (ook opgevoerde), 2308's en 3032's jaren mee gewerkt.
                        *toen Martin nog z'n eigen protocol had en je altijd een bosje fasedraaiers bij had*

Dusss.....

Wat was TS nou eigenlijk van plan met z'n scanners?
                        Was de 1220 niet zoon gigantische staafmixer?
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Lang (1m of zoiets), zwaar (iets van 55kg, toen nog geen Trggerclamps ed) en lichtopbrengst... Tsja, wat zal ik zeggen? Je haalt tegenwoordig veel meer uit een 250-MSD...

Voor de geïnteresseerden: User Support - Lighting En dan even bij 'lights' 1220 CMYR kiezen. Die krengen waren het.

Plaatjes: Avis Martin Light RoboScan Pro 1220 CMY
                          Last edited by Outline; 15-01-08, 22:05.

Comment

• dingkie
                            • Jan 2008
                            • 10

Hartelijk dank allemaal voor de reacties! Hier kan ik weer even mee verder! Ik heb alle tips opgenomen en ga daar mee aan de slag, op zoek naar demonstraties en idd...de 518's staan op marktplaats De locale lampenboer hier heeft deze volgens mij ook hangen, misschien dat ik ze in werking kan zien.

Groetjes
                            dingkie

Comment

Working...