martin freekie <> scanmaster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

martin freekie <> scanmaster

Zoals de titel het al zegt..

ik heb al enorm veel gelezen over de freekie en de scanmaster, met enkele gedachten/verwarringen vandien:

nadeel van de scanmaster is dat er geen 2 sequenties samen kunnen uitgevoerd worden? dus zie je graag de spiegels bewegen, wanneer ondertussen de kleuren moeten wisselen op de beat, moet dit geheel in 1 sequentie? Of heb ik dit verkeerd gelezen misschien.
    Dit "nadeel" heb ik nog niet gehoord over de scanmaster? Dus het is mogelijk om 2 sequenties over elkaar te laten gaan die eventueel even snel gaan, in te stellen met de master fade time?

Wat maakt juist de scanmaster "lager" dan de freekie? en wat is zowat hetzelfde? heb de handleidingen en opties al naast elkaar gehad maar kom er nog niet goed uit.

en even de basis vragen, want verwar ik soms nog wel (zoals ik in een ander topic de term "macro" beter heb leren kennen)..
    op de freekie zie ik: show, fixture en channel staan.
    De schuiven onder channel zijn al om te dimmen, maar kan men simpel kiezen wat je met welke schuif wil dimmen?
    Onder de schruiven staan de show en fixture knop met 1-12.. met de fixture kies je de juiste toestellen? en via show kun je 12 sequenties instellen, 1 per knop?

Zou ik ook voor een kanaal (schuif) kunnen instellen welk de minimum en maximumwaarde is om vb de snelheid te regelen van een "shaking gobo"? waarden liggen vb bij gobo 1 van 128-143 om via een schuif te regelen. Of zie ik dit alles misschien verkeerd?

Men kan ook 12 fixtures met 12 kanalen instellen.. kom uit op 144 als ik dit vermenigvuldig, maar dacht dat dmx tot veel hoger ging? Of stopt het hier dan ook mee zonder extra instellingen buiten de strobo en rookmachine die nog extra kan aangesloten worden?

Ik ken deze tafel totaal niet, maar ben een avolites azure 2000 gewoon kwa werking van vroeger waarmee ik enkele fuiven heb gedaan als hulp bij een firma. Hier waren zat elke gobo, kleur en sequentie achter een knop en de dimbare elementen achter een schuif zoals strobo (frequentie en intensiteit), blinders,..

Moet er wel bij zeggen dat ik nooit de programmatie deed, maar door een standaard die vast lag, kon 1 iemand programmeren, en de andere deze bediening overnemen zonder fouten. Hierdoor ben ik ook niet zo vertrouwd met de meeste termen, maar begrijp wel zeer goed wat dmx is en dergelijke.

mvg
    Last edited by Shark; 15-01-08, 02:07.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Eigenlijk vraag je ons nu om de onderwerpen die er lopen over de scanmaster en de onderwerpen over de Freekie speciaal voor jou te "mergen" om zo de antwoorden meer overzichtelijk te krijgen, dat gaat mij iets te ver,. maar inhoudelijk geef ik graag even kort reactie op jouw vragen.

2 verschillende opdrachten uitvoeren is op beide sturingen niet mogelijk.
    Een beweging onder een fader en een kleur onder een fader, zo werken deze sturingen niet.
    Wil je dit toch dan is in mijn beleving de goedkoopste oplossing een laptopje met een dongle. Meest goedkope oplossing is dan Freestyler met een Entec dongle, Freestyler heb je voor noppes, dongle voor 6 tientjes.

DMX gaat volgens het protocol tot 512, deze sturingen gaan tot... respectievelijk 144 en 196. De noodzaak van meer kanalen aansturen is er niet op deze sturingen, daarom dus wel dmx, maar niet 512 kanalen.

Jouw denkwijze met de Azure in het achterhoofd en het gemak daarvan kan ik helemaal volgen.

Wat dat betreft ben je denk ik snel weg op de software van Magic Q pc, werkt eigenlijk zoals je gewend bent van je Azure...

Inhoudelijk over de Freekie kan ik je niet veel meer vertellen, simpelweg omdat het al enige jaren geleden is dat ik deze sturing aan de kant heb geschoven.
    Redenen toen: Lastig proggen, duurder dan Scanmaster, brengt niets meer.
    Dus daarom: waarom meer geld uitgeven voor hetzelfde eindresultaat?

oeja...Freekie, heeft een joystick, als in de praktijk iets uitermate teleurstellend werkt, dan is het zo'n knuppeltje.
    Denk om je hart en kies voor een sturinkje met encoder wielen!

Comment

Working...