Nieuw lichttafeltje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rob111
    • Jan 2008
    • 8

Nieuw lichttafeltje

Hoi ik heb dit weekend een klein lichttafeltje gekocht (lightmaxx DJX 16 DMX) voor mijn parrenset. Toen ik de lichttafel aansloot op mijn Tbalk (Botex) kreeg ik echter geen reactie.. de T-balk geeft wel aan dat deze signaal binnnen krijgt. maar er gaat geen lamp branden.
    ik denk dat ergens een van de instellingen niet goed is (zowel voor de lichttafel als de t4 balk..) maar ik ben een leek op dit gebied..
    Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? of zou het zo moeten zijn dat wanneer ik de lichttafel en de t-balk verbindt dat dit allemaal meteen moet werken?

Bij voorbaat dank,

Rob
  • flitslamp
    • Dec 2007
    • 7

Originally posted by Rob111
    Hoi ik heb dit weekend een klein lichttafeltje gekocht (lightmaxx DJX 16 DMX) voor mijn parrenset. Toen ik de lichttafel aansloot op mijn Tbalk (Botex) kreeg ik echter geen reactie.. de T-balk geeft wel aan dat deze signaal binnnen krijgt. maar er gaat geen lamp branden.
    ik denk dat ergens een van de instellingen niet goed is (zowel voor de lichttafel als de t4 balk..) maar ik ben een leek op dit gebied..
    Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? of zou het zo moeten zijn dat wanneer ik de lichttafel en de t-balk verbindt dat dit allemaal meteen moet werken?

Bij voorbaat dank,

Rob

heb je wel het goede dmx adres gebruikt? of verkeerd om geplugged?

Comment

• Rob111
      • Jan 2008
      • 8

Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied..
      wat bedoel je precies met DMX adress?
      en verkeerd om pluggen kan volgens mij niet want het lichttafeltje heeft maar eens soort uitgang..

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Originally posted by Rob111
        wat bedoel je precies met DMX adress?
        Handleiding van je DMX-bar al gelezen?
        exit night into LIGHT

Comment

• Rob111
          • Jan 2008
          • 8

Ik heb er nog een (waarschijnlijk) domme vraag bij:
          Moet de kabel van lichttafel naar t4 balk een speciale dmx kabel zijn (bestaat dat?) of zijn alle XLR-kabels goed (dus dezelfde die ik bijv. gebruik voor een microfoon)

Comment

• ostracized
            • May 2002
            • 214

voor een setje parren zou ik me niet druk maken om "dmx" of mic kabel. (mits je gebruikte kabel goed is...)
            wat voor bar heb je? die showtec/botex/weetikveelwat willen nog wel eens haperen, resetje doen en klaar...

Otto
            (...)

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 377

Kabel is prima, dat geeft die balk immers al aan middels dat knipperende ledje... Wat er waarschijnlijk niet klopt, zijn de ingestelde DMX-kanalen. Kortgezegd komt het (heel basic) hier op neer:

Als jij schuifje 1 op je tafel omhoog beweegt, gaat er door die kabel een signaal dat tegen de lamp achter DMX-kanaal 1 zegt dat 'ie moet gaan branden. Ditzelfde doet schuifje 2 met DMX-kanaal 2. Je moet in je dimmerbalk dus aan elk van de vier lampen een DMX-kanaal toewijzen. Vermoedelijk is dit (nog) niet gebeurd. Raadpleeg de handleiding om te kijken hoe dit op die dingen gaat. Je kunt kiezen voor de meest logische instelling 1-2-3-4, maar dat mag je allemaal zelf kiezen. Sterker nog, als jij er voor zou kiezen om 1-1-1-1 in te stellen, dan gaan bij het openschuiven van één schuif vier lampen branden. Kan ook weleens van pas komen.

Tot zover deze basiscursus DMX :-)

PS: Die handleidingen zitten er niet voor niets bij hoor...

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Zit even te denken...

Als de aders gedraaid (uit fase) staan, krijg je toch ook een signaal-melding maar geen reactie op DMX-balk? Heb, als m'n geheugen mij goed dient, namelijk zoiets wel eens aan de hand gehad.

Comment

• dj jeanke
                  • Feb 2008
                  • 5

eerst ff kijken of blackout niet opstaat
                  dan dmx adres ff nakijken = gewoon op de dimmer van de t-bar
                  ff op de knop van de eerste lamp drukken en dan kan je dmx adress aflezen

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

Originally posted by dj jeanke
                    eerst ff kijken of blackout niet opstaat
                    dan dmx adres ff nakijken = gewoon op de dimmer van de t-bar
                    ff op de knop van de eerste lamp drukken en dan kan je dmx adress aflezen

mee eens.. blackout word vaak nog wel vergeten..

zeker als je nog niet weet wat dmx-adressen zijn..
                    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

Working...