budged lichttafel gezocht (rond 600 euro)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikvr
    • Jan 2008
    • 4

budged lichttafel gezocht (rond 600 euro)

Ik ben voor een vereniging op zoek naar een budged lichttafel.

Wat stuur ik aan:
    36 dimmerkanalen
    2 strobes
    2 rookmachines
    2 switchpacks (4kanaals)
    en ik wil nog kunnen uitbreiden

Er is ongeveer een budged van 600 euro, maar alles wat overblijft kan ik weer uitgeven aan een xtra kleurenfiltertje.

Er is eventueel ook een laptop aanwezig voor sofwarematige aansturing, maar dit heeft niet mijn voorkeur, aangezien hiervanaf ook het geluid word afgespeeld. Lijkt me vragen om problemen.
    Maar als het budged niet anders toelaat....

Groet,

Erik.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

bandje? theater? ballet?

Welke tafels heb je zelf al overwogen en wat waren daar de plus en minpunten van?

Waarom "maar" 600 euro budget voor iets essentieels als lichtregie?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• erikvr
      • Jan 2008
      • 4

Het is een theatergezelschap, en mijn totale budget is 2000 euro.

Zelf zit ik momenteel te kijken naar een Elation operator 192, of een Elation DMX Operator I.
      Ben de verschillen nog aan het doornemen, maar ik hoor graag andere alternatieven.

En meer dan 600 euro is er gewoon niet over na aanschaf van de rest van de set.
      Word ook maar 3x per jaar gebruikt.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Pak voor gewoon conventioneel zo'n 48-kanaals Showtec Showmaster/Botex/GLP-sturing. Kosten geen drol, werkt voor 3x per jaar perfect en je houd nog geld over voor een kistje om 'm in te stoppen en wat kleurtjes.

En neem dus geen Elation e.d die eigenlijk voor scanners ontworpen zijn! Ga je met conventioneel heel erg veel spijt van kijgen...

Keuze gemaakt lijkt mij...

Comment

• Jacob
          • Jan 2006
          • 152

Originally posted by erikvr
          Word ook maar 3x per jaar gebruikt.
          Is huren dan geen optie? Dan heb je ook geen opslag, onderhoud en beperkingen.

Comment

• erikvr
            • Jan 2008
            • 4

Scene setter - 48 ... is ook van elation. iemand ervaring daarmee?
            Kan je daar goed scenes mee maken?

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Is dezelfde als die ik noemde. Ervaringen gaan hier vanzelf onder verschijnen...

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Originally posted by erikvr
                Scene setter - 48 ... is ook van elation. iemand ervaring daarmee?
                Kan je daar goed scenes mee maken?
                Heb ik al eens een aantal jaren geleden een topic over gestart, over het feit dat die dingen heel traag zijn. Wij hebben er een (Showtec Showmaster 48) maar we hebben hem de afgelopen anderhalf jaar niet meer gebruikt.
                Je kunt er een A en B scene op maken, maar dat schiet in jouw geval niet op omdat je dan maar 24 kanalen hebt. Je kunt ook 24 losse scenes programmeren onder de onderste faders en die kun je dan programmeren met alle 48 kanalen. Ik zou t niet willen, maar dat is een ander verhaal. Ik denk niet dat je voor 600 euro heel veel andere mogelijkheden hebt.

Comment

• STINO
                  • Feb 2004
                  • 93

Misschien is een tweedehands elara van zero88 wel iets voor jou?

Wij gebuiken hem al een jaar of twee met veel plezier. Ik denk dat je hem gaat vinden voor minder dan 600 euro op een tweedehands site.
                  Skyline forever

Comment

• kelsson
                    • Sep 2003
                    • 40

Elara e.d.

Helemaal mee eens ! Elara is een degelijke tafel met redelijk wat mogelijkheden. Kijk anders ook een naar de Behringer LC-24. Van wat ik begrepen heb, beetje gammele knopjes maar volgens mij ga je niet echt die-hard toeren en knipperen. Verder lijkt hij qua mogelijkheden en lay-out een beetje op de MA-Lightcommander. Een tafel die makkelijk en snel in het gebruik is. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd of de X-fade functie's vergelijkbaar zijn.
                    Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Die behringer valt vanzelf al af wegens te weinig dimmerkanalen...die vergissing maakte ik eerder ook
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...