geluidsprocessor behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • indy91
    • Jan 2008
    • 2

geluidsprocessor behringer

hallo,

ik ben op dit moment een eige drive-in show aan het opstarten en heb al 2 subs van eminence 18 inch 800wrms in w-bins, en 4 speakerkasten voor mid high 15 inch. 2 versterkers de dap p-700 en de dap p-2000. ook heb ik vorig jaar een crossover er bij gekocht de behringer cx2310. nu heb ik met iemand anders met de vraag waarom er uit mijn mid/high speakers eigelijk alleen maar hoge tonen komen, dus totaal geen bass of midden tonen....
    hij zei toen dat ik er dan een geluidsprocessor bij moest kopen, dus ik mooi effe op de site van behringer gekeken. maar ik kom er echt niet uit welke geluidprocessor ik nu moet hebben. ik heb wel al iets gevonden waarvan ik dacht dat deze goed is de behringer mdx4400, deze kan ik ook 2de hands aankomen. mijn vraag is nu of deze geluidsprocessor geschikt is voor mij???..

m.v.g,

indy geurts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

ik snap de vraag niet helemaal eigelijk? jij zelf volgens mij ook niet helmaal

nog offence maar * ga je eerst inlezen in de theorie van een pa set *
    of doe er een cursus in oid.

als ik nu antwoord ga geven kan ik gelijk docent worden.
    ( ik wil je best een de basis van een geluidsset uitleggen, maar dan moet je langs komen in het hoge noorden )

ps koop die behringer mdx4400 niet.. zowel voor bandjes als anders doelen met compessie word je niet gelukkig van het apparaat ( neej ook niet in de budget reeks... *nee echt niet*)

ps " nu heb ik met iemand anders met de vraag waarom er uit mijn mid/high speakers eigelijk alleen maar hoge tonen komen, dus totaal geen bass of midden tonen." formuleer de vraag nog eens... dan wil k best antwoorden

vriendelijke groet,

Leks
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• ikweetvannix
      • Oct 2006
      • 66

Beetje vreemde vraagstelling idd...

Tegenvraag: Wat zijn de instellingen van je Crossover? En wat voor "mid-high" speakers heb je dan?

ter motivatie: Waarschijnlijk heb je helemaal geen "Geluidsprocessor" (nogal een vaag begrip) nodig
      Last edited by ikweetvannix; 09-01-08, 18:02.
      "Speakons in je oren..."

Comment

• indy91
        • Jan 2008
        • 2

ik heb nu 2 dap mc-15 en 2 speakers van het zelfde formaat, alleen daar heb ik woofers in gestopt van 400wrms van skytec

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Originally posted by indy91
          ik heb nu 2 dap mc-15 en 2 speakers van het zelfde formaat, alleen daar heb ik woofers in gestopt van 400wrms van skytec
          Onder het motto: "Het was al brak, maar het moest brakker"?

Maar wat heb je nu... WBin's met Eminence er in + die DAP MC15's? En die staan gecrossed met je behringer cx2310? En nu vraag je je af waarom er uit je MC15 alleen maar hoog komt een geen midden? Dan weet ik het antwoord wel: dan staat je crossover vééls te hoog gecrossed.
          Waarom wil je er ook nog bas uit hebben? Ik zou als ik jou was de WBins voor de bassen gebruiken, en de MC15's voor mid/hoog. (Eigenlijk zou ik de MC15's op Marktplaats gooien en op zoek gaan naar iets anders, maar dat even terzijde).

Comment

• Roel_CX
            • May 2006
            • 49

die behringer crossover heeft achterkant ook een knopje *10, als ik me niet vergis.
            als dat opstaat, en je crosst normaal op pakweg 120hz, is dat opeens 1.2kHz.
            kijk eens na of dat knopje niet ingedrukt is, voordat je een processor gaat zoeken.
            (ik veronderstel trouwens dat die "iemand die zei dat je er een geluidsproc enz..." een digitale processor zoals de dcx2496 bedoelt).
            voor je met zo'n processor aan de slag kan, is het wel de bedoeling dat je een beetje weg bent met basis geluidstechniek.
            uiteindelijk is dat ook gewoon een cross-over die je juist moet instellen, en als dat met die analoge niet lukt, zal het met de digitale ook niet gaan hoor.

veel succes ermee

roel

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Even samenvatten:

Je hebt een crossover waarin je laag en mid/hoog splits naar 2 versterkers en je vraagt je af waarom je dan alleen mid/hoog hoort uit een set speakers. Tijd voor een cursus of de handleiding lezen van je crossover. Behringer maakt hele duidelijke handleidingen voor beginners.

Succes

Comment

Working...