hoe sluit ik 2 mengpanelen op 1 versterker aan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj StainS
    • Jan 2008
    • 4

hoe sluit ik 2 mengpanelen op 1 versterker aan

hallo ik zit met een vraag ik heb 2 mengpanelen

1x phonic yellow 3-kanaals
    1x us blaster 2-kanaals

nou is mijn vraag is het mogelijk deze 2 op 1 versterker aan te sluiten?? zo ja hoe

mijn versterker is van us blaster max gear max7136
    (met dikke stekkers achterin)

wie kan mij helpen?
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

en je gebruikt alle kanalen van beide tafels?
    Anders kun je de uitgang één van de tafels op de ander inprikken

Wat je ook kunt doen is ee 3e mixertje kopen en beide signalen erin prikken of een grotere geluidstafeltje kopen

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Een PA versterker heeft doorgaans een linker- en een rechteringang.
      Hierop kan je maar 1 mengpanelen aansluiten, geen uitzonderingen.

Waarom wil je dit? Heeft je mengpaneel te weinig ingangen om alle bronnen aan te sluiten?
      In dat geval: een mengpaneel met aansluitmogelijkheid voor meerdere bronnen is wellicht een overweging...

Wat je kan doen is het ene mengpaneel aansluiten op een line ingang van het andere mengpaneel.
      Je pakt de line out, die sluit je aan op een line (cd, tape, aux) ingang van het andere mengpaneel.
      voila, twee mixers, achter elkaar, naar 1 versterker.

Was dit een antwoord op je vraag?
      Heb ik een vraag voor jou; waarom plaats je je vraag in het live forum?
      ....vooruitlopend op je antwoord het onderwerp even verplaatst naar newbies&startersvragen
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj StainS
        • Jan 2008
        • 4

kan dit geen kwaad dan ?? kwa teveel vermogen?
        Last edited by dj StainS; 08-01-08, 16:50.

Comment

• dj StainS
          • Jan 2008
          • 4

Is er ook een optie om via 2 versterkers 5 verschillende boxen hetzelfde geluid te laten weergeven? (dus ik bedoel dat ze allemaal werken als ik een plaat draai)
          Last edited by moderator; 08-01-08, 18:59. Reason: spelling!

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Kan:

Pak 2 verdeel stekkertjes, van 1 tulp naar 2 tulp, steek die in je uitgang van je mengpaneel(die normaal naar de versterker gaat), 1 in het rood en 1 in het wit, en pak 2 tulp kabels( wit rood -----wit rood) en sluit het aan op versterker 1 en 2. en klaar is kees, en zet je boxen op de versterker,

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Ik snap de vraag niet ...

kan dit geen kwaad dan ?? kwa teveel vermogen?
              Een mengpaneel levert geen vermogen, een mengpaneel stuurt een line signaal naar de versterker.

De bronnen die je ment op het eerste mengpaneel stuur je door naar een ingan van de het tweede mengpaneel.
              Daar voeg je nog wat bronnen toe aan het geheel en dat signaal stuur je naar je versterker.

Als het dus brak klinkt, dan staat 1 van de ingangen van de mengpanelen waarschijnlijk te hard.

...of je kan niet mixen...maar dat valt te leren!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stijn edge
                • Jan 2008
                • 1

ik heb dit forum al een tijdje gewoon gelezen, net als een paar andere (engelstalige fora) waar ik vandaag net dezelfde vraag zag staan...

het is mogelijk dankzij een summing box.

meer info daarover vind je op de volgende webpagina:
                Why Not Wye?

asjeblief.

Comment

• flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

juist, maar waarom zoveel ongein?? twee opties die niks kosten en het beste werken

-tafels bij elkaar prikken;
                  -signaal splitsen.

splitsen bedoel ik dan het ingangsignaal splitsen naar twee ingangssignalen zoals het hierboven al tich keer staat vermeldt..
                  EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• dj StainS
                    • Jan 2008
                    • 4

bestaat er zo'n een kabel met ene kant 4x tulp en andere kant 2x dikke stekker dingen 4p ofso als het zo heet

En mensen die onzin zeggen, dat kon ik zelf ook wel bedenken
                    ik weet dat het makkelijker is om een mengpaneel met veel kanalen te halen maarja ik wilde wat proberen

Een mengpaneel levert ook vermogen want ik heb al meerdere verstekers kapot gekregen met mijn mengpaneel dus dat wist ik al, daarom heb ik dit forum geopend

Bestaat er een kabel zoals ik hierboven heb benoemd of moet ik zelf gaan knutselen

Tekst leesbaar gemaakt door mod, volgende keer gaat een dergelijk bericht de prullenbak in.
                    Last edited by moderator; 10-01-08, 12:37. Reason: LET AUB BETER OP JE SPELLING!

Comment

• ikweetvannix
                      • Oct 2006
                      • 66

Nee, verloopjes van RCA (Tulp) naar Speakon bestaan naar mijn idee niet, en als ze al bestonden, dan zie ik het nut er niet van in...

Een mengpaneel levert normaal gesproken geen "vermogen" (natuurlijk wel een beetje, geen electrische stroom zonder vermogen)... Bedenk even dat 0 dBu staat voor 0,775 volt, en dat lijn niveau +4 dBu (
                      1,228 volt) is, ga dan zelf maar even aan het "vermogen" rekenen.

Het kan wel zo zijn dat jij je mengpaneel continu maximaal laat uitsturen, gain vol open, faders vol open en master vol open (die lampjes zijn met een reden rood), en dan vervolgens je versterker vol open hebt staan, dat de versterker dat niet al te lang volhoud, zeker niet met verkeerde (te zware/lichte speakers, te lage impedantie) speakers aangesloten.

Verder: Doe wat de rest zegt, hang één mengpaneel aan een ingang van de ander, hang beide mixers aan een derde mixer, of, als je een beetje handig bent, knutsel een sumbox in elkaar

Edit: Ingeving: met "dikke stekkers" kan je natuurlijk ook XLR bedoelen... dan is het allemaal al wat logischer, hoe ziet zo'n "dikke stekker" er in jouw geval uit?
                      Last edited by moderator; 10-01-08, 12:38. Reason: Ingeving!
                      "Speakons in je oren..."

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Originally posted by dj StainS
                        bestaat er zoon een kabel met ene kant 4 tulpies en andere kant 2dikke stekker dinge 4p ofso als ut zo heet
                        Waarvoor wil je die kabel gebruiken?
                        Als je Speakon bedoelt: nee, Speakon is bedoeld als stekker tussen versterker en luidspreker (hogere stroom). Tulp als stekker voor (audio) signalen (lage stroom).
                        Last edited by moderator; 10-01-08, 12:38.
                        exit night into LIGHT

Comment

Working...