Meerdere DMX kanalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

Meerdere DMX kanalen

Hallo,

ik heb een vraag: Op de scanmaster 2 MKII zitten links 12 knoppen en daarnaast 8 schuiven. Bij ledparren 56 heb je maar 4 kanalen nodig (4 schuiven), kun je niet 2 ledparren achter 1 zo'n knopje doen zodat je alle acht schuiven in gebruik hebt. Of nog beter: kun je 1 dmx adres dubbel / meerdere malen gebruiken (2 rijen met elk 4 ledparren (8 ledparren), 1 doet het zelfde als 5, 2 hetzelfde als 6 enz.
    licht dat licht mij wel
  • renebiemans
    • May 2006
    • 156

Als je gewoon je ledparren op het zelfde adres zet moet dat wel kunnen. Of je zou misschien je DMX kanalen kunnen patchen alleen ik weet niet als dat met de scanmaster kan.

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Originally posted by rick1993
      kun je niet 2 ledparren achter 1 zo'n knopje doen zodat je alle acht schuiven in gebruik hebt.
      Ja kan perfect, voor knopje '1': LED par 1 op adres 1, LED par 2 op adres 5.

Of nog beter: kun je 1 dmx adres dubbel / meerdere malen gebruiken, 1 doet het zelfde als 5, 2 hetzelfde als 6 enz.
      Dat kan ook, de 2 parren die hetzelfde moeten doen geef je hetzelfde adres.

Originally posted by renebiemans
      Of je zou misschien je DMX kanalen kunnen patchen alleen ik weet niet als dat met de scanmaster kan.
      Dat is niet mogelijk met de scanmaster.
      exit night into LIGHT

Comment

• rick1993
        • Nov 2007
        • 209

En moeten eigenlijk alle DMX kanalen op volgorde, of kun je bijv. eerst 5-8 hebben en later 1-4. Of is dit niet mogelijk met een scanmaster?
        licht dat licht mij wel

Comment

• rick1993
          • Nov 2007
          • 209

Ik bedoel eigenlijk: eerst kanaal 1-16 (4 ledparren), dan zeg maar even kanaal 17-30 voor andere dingen en dan weer kanaal 1-16 voor de ledparren op een andere statief
          licht dat licht mij wel

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

Ik bedoel eigenlijk: eerst kanaal 1-16 (4 ledparren), dan zeg maar even kanaal 17-30 voor andere dingen en dan weer kanaal 1-16 voor de ledparren op een andere statief
            Dat is juist het makkelijke van dmx.
            Je stelt een adres in, en de rest de volgorde van bekabeling maakt niet meer uit.
            Helaas kun je niet softpatchen, dat is de laatste stap. Je kunt dan elke lamp of ding onder het door jou gekozen kanaal zetten. Heerlijk

Ik weet dat zonder deze truckjes ik heel wat meer uren zou hebben lopen kloten in het lokale theater hier.

Maar wat jij wil kan dus zeker wel, gewoon de adressen goed instellen.
            \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• rick1993
              • Nov 2007
              • 209

Dus als ik het goed begrijp maakt de volgorde niets uit, alleen in een ledparcan zijn 4 opeenvolgende kanalen, niet zo van ik bedien alle licht kanalen apart, maar de audio control kanalen van allemaal voeg ik samen tot 1 kanaal.
              licht dat licht mij wel

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

maar de audio control kanalen van allemaal voeg ik samen tot 1 kanaal.
                Met de Scanmaster is dit niet mogelijk.
                Met een DMX-tafel met softpatch is het mogelijk om alle 'audio control' kanalen onder één kanaal van de tafel te patchen.
                exit night into LIGHT

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Meerdere LED parren onder een scannerknop wegproggen is natuurlijk prima mogelijk, 6 kanalen per Par?
                  Kan je er prima drie per scannerknop wegroggen.

Niet handig, maar kan wel prima.

Mergen van dmx kanalen is op een scanmaster niet mogelijk, staat ook nergens aangegeven dat dit wel zou kunnen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je van een lichtsturing in deze prijscategorie mag verwachten dat dit tot de mogelijkheden behoort.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...