4 Acoustic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • matty
    • Mar 2006
    • 21

4 Acoustic

Hallo,

heeft er iemand ervaring met het merk 4-acoustic. en de set naam is:
    FCS-118h-pa 4000 W RMS horn p.a. (de link deed het niet)

ik wacht op jullie reacties.

waar wil ik de set voor gebruik voor mijn drive in show en voor bands te versterken.

edit mod: link naar een webshop verwijderd, als je wil linken, dan naar de fabrikant van het product.
    Last edited by moderator; 06-01-08, 20:20. Reason: spelregels
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

ken het niet, maar heeft wel wat weg van zo'n aktieve PA van HK(weet t type zo ff niet)
    uitgaande op puur de prijs denk ik dat t niet geweldige kwaliteit zal zijn, komt neer op kleine E 400,-/kast...

(die link naar een webshop is hier, terecht, niet een lang leven beschoren)
    (...)

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Beste Matty,

Ik ben zelf in het bezit van de AP 900 versterker(twee keer 900/8 en 1500/4 ohm) en 4 stuks FCS 115 M (450 W/8 ohm monitorspeakers).
      De speakers gebruik ik als monitor of als front op een paaltje met een Samson S2000 (625 W/8 1000W/4 ohm) en dat gaat lekker.

Met de amp stuur ik mijn SA AB36 baskasten aan (2000/4 ohm), en ik weet dat dat "te licht" is en ook een beetje krom, maar tot ik voldoende geld heb gespaard voor een labgruppen of crest voldoet dit prima.

Laatst 2 weekeinden op rij 3 dagen staan stampen en NO PROBLEM voor zowel de monitors als de amp.

Dus hoewel het zeker geen EAW, Meyer ofzo is, staat het (voor mijn gevoel) ver boven DAP en Behringer.

en.....

..........het kost geen drol.

ps,
      zou je je profiel willen aanvullen, dan leren we wat meer van je kennen.

succes groet John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• matty
        • Mar 2006
        • 21

Oke

maar hoe is het rendament?

of kun je beter een HK Actor kopen?

Matty

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Ik ken de Actor niet (goed genoeg) om daar een oordeel over te vellen, maar volgens mij zit je dan ook wel in een heel andere prijsklasse.

"beter" kun je een heel ander setje kopen!

In Mierlo (N.br.) zit een bedrijfje dat 4-acoustic verkoopt. Kun je misschien een keertje zelf luisteren.

Trouwens 4-acoustic heeft zelf een "luisterruimte". ga daar eens kijken/luisteren/proeven.

Ps. ik ben eindgebruiker, geen verkoper.

succes John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Matty jong,

Uuh ik heb zelf ook een HK Audio systeem zeer tevreden, ik hoor overal wel hier en daar goede reactie`s over HK Audio,
            ik ken iemand die heeft zijn leven lang voor een PA bedrijf gewerkt, en is nu gestopt is rond de 50 jaar, hij heeft een HK Audio Projecter, hij weet dus wel wat hij koopt,

Ik ben zelf zeer te spreken over EV. Van de Electro Voice MTL ben ik helemaal kapot van, MTL 1 subs en dan een T 251 +, en dan Crown Macrotech er op,..gweldig.

Geef je 1 tip, spaar wel door voor iets goeds, en verspil je geld niet.

Comment

• matty
              • Mar 2006
              • 21

Bedankt voor je reactie. oke ik kon ergens een actor dx set kopen voor €3000,- is dat te veel voor die set? of kun je hem beter nieuw kopen?

Matty Hermans

Comment

• jaksev
                • Jul 2007
                • 365

Dat is niet zo duur nee, als deze een paar jaar oud zijn. Maar is het de Actor DX??? de zwarte kleur of de grijze, de zwarte is namelijk iets nieuwer en zit beter spul in.

Comment

• matty
                  • Mar 2006
                  • 21

Het is schijnbaar toch deen dx serie

Waar is er nog iets aan te bevelen voor ongeveer die prijs klasse?

Comment

• jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

Maximaal 4000 euro

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Mischien een nieuwe HK Elias PX? Die heb je voor dat geld nieuw.

Comment

• matty
                        • Mar 2006
                        • 21

zo ongeveer tussen 3000 a 4000 euro

een Bell vps 400 is ook betaal baar. maar die zijn wel oud he.

Comment

• jaksev
                          • Jul 2007
                          • 365

Ja mja een actor of een elias is wel een verschil actor heeft net wat meer watt, en kan wat meer mensen "aan". Die Bell 400 ken ik niet, maar ik heb wel eens vaker bell gehoordt klinkt goed.

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Nou, er werd om nog meer aanbevelingen gevraagd. En als je voor dat geld kun je die set nieuw kopen. Maar verdere aanbevelingen van anderen zijn altijd welkom.

Dus ipv mijn aanbeveling verder toe te lichten...

Nog 1 van mij kant: kan je voor dat geld wel aan een Syrincs SPS3-set helpen. (en nee, bied zelf niks aan. weet er 1 te koop, vandaar)
                            Last edited by Outline; 22-01-08, 21:01.

Comment

• jaksev
                              • Jul 2007
                              • 365

Ik heb vanmiddag nog de Actor gehoord, mooi setje alleen de bass vind ik er toch niet zo goed uitkomen, gaat lekker hard, en mooi in het hoog, en geen klank vervorming.

Zonde van die bass, komt denk ik door die 15 inch speaker, mja un kwestie van het sub kast wat harder zetten en op je mengpaneel de pas iets meer opdraaien klaar is kees.

Die week ervoor met 4 x-line subs gedraaid van EV, dus ja, misschien ligt het daar aan. Want dat spul is gewoon geweldig, kun je geen slecht woord over zeggen.

Comment

Working...