Transport van T-Bars met statief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jdeboeck
    • Sep 2007
    • 19

Transport van T-Bars met statief

Mag ik via deze weg eens vragen op welke manier dat jullie je licht vervoeren. Ik heb al een aantal alternatieven bestudeerd, maar de ideale bestaat volgens mij niet. Maar toch zou ik een oplossing willen vinden.

* momenteel zijn mijn T-bars onbeschermd, dus gewoon vastpakken, in de auto duwen uitladen op de statief en huppekee. Heel gemakkelijk, weinig sleuren (hoewel... twee statieven, twee bars) en vooral snel en gemakkelijk opgesteld, maar... eigenlijk echt geen optie owv beschadiging van de lampen, filters, en ander materiaal.
    * Ik heb overwogen om 1 grote kist te maken voor lampen en statieven, lampen gemonteerd op de T-bars. Maar dat is dan een kist van 50x50x140 en die weegt 50kg. Dus eigenlijk geen optie als je alleen moet inladen en als de koffer van een MPV je laadbak is.
    * We overwegen om een kist per latje te kopen. DAP heeft standaard kisten van 1m40, maar die wegen 16kg dus met de lampen erin 26kg. Op zich nog te doen, maar 1m40 is nog altijd lang en lomp. Dus niet ideaal.
    * Een andere optie is ook om de lampen de demonteren in een kist van 50x50x50 kunnen 8 par56's, de twee bars en statieven kunnen in een lange zak op wieltjes. Dit lijkt mij een handig systeem, maar het opstellen wordt dan wel een 'merde' om steeds alle schroeven weer vast te vijzen bij de montage van de lampen. Of bestaan daar op zich oplossingen voor? Klemmen? Schuifpassingen met bout?

Enfin, mijn vraag is dus hoe jullie je licht transporteren als gewicht, compactheid in de koffer en opstelgemak 3 belangrijke parameters zijn.

J.
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

ik moet zeggen ik zie Tbars vooral in een aluminium meatrack hangen ( vervoer in een trailer, 8 bars+ parren per kar)
    maar ik begrijp dat dit niet wil een MPV

tips:

* laat de parren vast zitten, het kost echt te veel tijd om deze te monteren en demonteren

* In een mpv beschadigen je lampen toch niet zoveel? laaddekentje erom voor krassen ed en netjes laden ( lampen rechtomlaag en vast draaien) dan lijkt beschadigen me geen probleem

* statieven kan je tassen voor kopen, 2 statieven in een tas met schouderband ( ff googlen en zoeken.. Koning&Meijer heeft ze vast wel)

* haal de filterramen eruit( scheelt hoekjes die ombuigen ed bij vervoer) en vervoer deze in een oude platenkoffer ( zo een waaier, is ook makkelijk om je filters te ordenen ed)

* Als je geld, ruimte, en spierkracht overhebt kan je natuurlijk altijd een cheap dap kist koen voor 1 bar + statief ( maar dit kan alleen voor par 56 zover ik weet) maar dit geeft idd de enige garantie op volledig schadevrij vervoer

maarja.. af en toe eens een nieuwe popnagel in een par en af en toe es een spuitje hittebestendig zijdezwart en ze zijn ook als nieuw.

groeten,

Leks
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Sluit me aan bij wat hier boven staat, zo heb ik het vroeger ook altijd gedaan.

Nog een tip: laat hoezen maken die je omje 4-barren kan doen. Met handig handvat/hengesl in het midden. Scheelt ook weer in beschadigingen.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by Leks
        * statieven kan je tassen voor kopen, 2 statieven in een tas met schouderband ( ff googlen en zoeken.. Koning&Meijer heeft ze vast wel

Zoals deze? Lengte is 1,7m.

CARRYING CASE: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Outline
          Sluit me aan bij wat hier boven staat, zo heb ik het vroeger ook altijd gedaan.

Nog een tip: laat hoezen maken die je omje 4-barren kan doen. Met handig handvat/hengesl in het midden. Scheelt ook weer in beschadigingen.
          Zou een grote keyboard tas (bv voor stagepiano of 88-key synth) daar niet groot genoeg voor zijn? Ik heb hier een tas voor een 61-keys liggen, maar daar past nét geen 4bar PAR56 in. En dan de statieven in een aparte tas, die zouden eventueel nog op een imperiaal kunnen denk ik.

Mijn advies (en mijn eigen plan): Koop of huur een aanhangwagen. Het gewicht is niet zo zeer het probleem, het volume van veel equipment wel. Met een MPV of station + aanhanger kun je een aardig drive-in showtje kwijt.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• eddie
            • Nov 2004
            • 169

hallo; 2 4bar in één flite-case bij mij nooit probleem geweest, haal er wel de
            trusshaken af dat scheelt wel 12cm, uit mekaar vijzen sorry dat vind ik geen optie (veel te veel werk ) als ik een piano moet vervoeren schroef ik die ook
            eerst niet uit mekaar, dat moet je het vervoer probleem oplossen, en ja sorry
            anders een andere hobby zoeken
            mvg eddie

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Beste J.

DAP gear bag 7 (D6647) is er speciaal voor gemaakt.

net over de 100 euri!

veel plezier ermee.

groet John
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SMC_lightcrew
                • Dec 2007
                • 13

Hallo J.

Ikzelf gebruik ook T4s met parren, en transporteer ze in twee flightcases.
                Deze zijn eigenlijk voor kabels en kleinere statiefjes voor bijvoorbeeld microfoons, maar zijn precies groot genoeg voor de barren. We waren ook nog goedkoper uit, samen kosten deze minder dan zo'n echte flightcase voor T4s! Je moet alleen even zoeken naar de goede afmetingen, ikzelf heb ze uit duitsland gehaald, weet alleen eve niet van waar!

JVG

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Je kan ook een meatrack kopen of maken.

Lekker makkelijk 4 stuks te vervoeren of 2 stuks wat jezelf wilt natuurlijk !

Is alleen lastig als je er geen vervoer voor hebt. Rack is al snel 150 lang 150hoog en 60 breed.

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...