Laserworld EL-80G DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroendh
    • Dec 2007
    • 2

Laserworld EL-80G DMX

Hallo

Wat vinden jullie van deze 80mW groene laser van €225.00 ?

Laserworld EL-80G DMX

80mW green, DMX, 2-5kpps.Productbeschrijving
    De Laserworld Ecoline Laser biedt een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alle modellen hebben een stand-alone mode en spelen op basis van de muziek met de ingebouwde microfoon automatisch een lasershow. De gevoeligheid van de aansturing kan op het apparaat ingesteld worden. Op basis van de eenvoudige opbouw zijn de Ecoline Laserprojectoren ideaal voor beginners en klanten die een goedkope oplossing zoeken.

De EcoLine DMX lasers kunnen zowel stand-alone als via het DMX-protocol gebruikt worden. Met iedere reguliere dmx controller is de show volledig te sturen en kunnen vormen, grootte, snelheid en andere variabelen eenvoudig in een programma verwerkt worden. Naast dmx-sturing bieden de DMX versies meer keus in vermogen, meer patronen en snellere scansystemen. De ideale keus voor iedere starter en toepassing in kleinere horeca omgevingen.

[FONT=Times New Roman]Technische specificaties[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Diodes[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]aircooled DPSS diode with 80mW green (532nm)[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]laser protection class[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]3b[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]control modes[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]DMX 512, automatic- and sound control[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]deflection system[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]2-5k scanspeed[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]DMX channels[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]7 channels[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]basic patterns[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]50 (layers, tunnels, fences, waves...) more than 350 different laser effects[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]max. beam deflection[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]+/- 30°[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]beam facts[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]3mm/1mrad[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]accessories[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]all wires and cables, manual[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]power supply[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]220V - 240V AC (alternative 110V)[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]power consumption[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]40W[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]measurements[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]280 x 210 x 120 mm (L x W x H)[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]weight[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]3.5kg [/FONT]

[FONT=Times New Roman]De Verkoopadviesprijs: €338.00 [/FONT]
    Last edited by Radar; 28-12-07, 22:49.
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Zo te zien het grotere broertje van de ShowTec Shogun serie (die met 30mW zijn instapmodel heeft). Een beetje een drive-in lasertje, maar ik zeg niet dat het troep is. Wel de doelmarkt in je achterhoofd houden: Dit ga je niet inzetten in Paradiso.

IMO: Ik ken het merk niet, maar de specs zien er op zich OK uit. Het is een stepperlaser (zoals veel in dit segment) dus je zit waarschijnlijk aan de ingebouwde patroontjes vast, maar die doen voor veel klusjes hun werk prima. Proberen in de zaak geen optie?
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

Ik werk er regelmatig mee, doe mij deze maar tegenover een Spooky blue o.i.d. kosten niet veel, doen het wel leuk.

Tuurlijk, een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding (want ze kosten ook niet veel)

[FONT=Times New Roman]accessories[/FONT]
      [FONT=Times New Roman]all wires and cables, manual[/FONT]
      (kabel is van **** kwaliteit, en is leuk als reserve kabeltje)

Het schijnt dat de levensduur van de diodes wel korter is..(van horen zeggen) dan wat duurdere lasers.

Als het goed is hebben ze er ook wel een geloofwaardig filmpje bij staan..
      Last edited by LJKEVIN; 30-12-07, 13:53.
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• jeroendh
        • Dec 2007
        • 2

oke,

En is deze ook een beetje geschikt voor mijn kamer?
        en ik hoorde dat [FONT=Times New Roman]2-5k scanspeed niet zo goed is klopt dat?[/FONT]
        Last edited by jeroendh; 04-01-08, 09:19.

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Ik heb deze laser nu ook al een jaartje in huis en de laserdiode doet het nog prima (zou niet goed zijn als deze dan al op zou zijn) en 2-5 k scan is vrij gewoon voor standard pattern lasers die dmx controled zijn. Het enige wat je via de dmx kunt doen is:

chn 1: sound mode, stand alone mode, dmx patterns, blank (laserstraal weggedraaid van de spiegels, maar niet uit, dus wel een groene vlek zichtbaar bij de uitgang, maar werkt prima).

chn 2: Patterns (met dit kanaal kun je de verschillende patterns oproepen).

chn 3: Dot speed (hoe vaak het puntje in een pattern verschijnt)
          chn 4: Line speed (hoe lang die over het maken van een lijn doet)

chn 5: X location
          chn 6: Y location

chn 7: Pattern Size

Let wel op, dat naargelang welke pattern er opgevraagd wordt, deze niet met alle functies bewerkt kan worden. Voorbeeld:
          Dynamic patterns kunnen niet verplaasts/bewogen worden; Vertical lines kunnen niet in de Y richting verplaatst worden, single dot kan niet veranderd worden met size en dot speed, enzovoort.

Verder is ht een degelijke laser voor drive-ins en kleine clubzalen en zeker voor op de slaapkamer.

Maar voor een paar tientjes meer is een RGY laser van Thomann (de stairville Lase 150 rgy) 155 euro dacht ik. Ik zal wel even voor je cheken.

T_Sound
          Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

Working...