aankoop 2 moving lights en dmx console

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

aankoop 2 moving lights en dmx console

Zoals de titel het zelf zegt, denk ik al zeer lang om 2 moving heads aan te schaffen voor zelf thuis (heb verder al wel veel andere lampjes en dergelijke hangen) te gebruiken, en ook op verplaatsing.
    Ik spreek hier zeker niet van een verhuur.

Mijn budget is momenteel maximum 2000 euro.

Wat ik zelf verwacht is dat het geen topkwaliteit zal zijn (al droom ik wel van martin mac 250).
    edit: kwam net dit tegen: Showtec MiniMax 250 ELC 24v/250w

Voor dmx sturing zoek ik vooral een compact klein tafeltje, waar ik graag later nog wel enkele toestellen op wil aansluiten, bij verdere uitbreiding, en enkele zelfgemaakte lichteffecten.
    Op deze dmx sturing zou ik dan graag enkele knoppen instellen voor bewegingen, paar voor gobo's en dergelijke.. enkele schuiven voor de shutter, ..

Heb al wel enkele sturingen gezien voor slechts 100 euro, maar weet zelf niet of ik daarmee aankan wat ik er minimum van verwacht.

Dus als iemand van jullie mij even kan verder helpen, mag ook zelfs 2dehands zijn. Dan dank ik jullie al op voorhand!
    Last edited by moderator; 23-12-07, 20:31.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Je kunt eens zoeken naar 2de hands Robe XT serie. Zou je rond de 700/800 voor kwijt moeten zijn, en kun je dus nog kleine controller aanschaffen.

Robe is kwalitatief veel beter dan Martin, en doet qua prijs een hoop gunstige dingen gezien je budget. Dus google eens rond, en veel plezier !
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Shark
      • Aug 2007
      • 208

Originally posted by AJB
      Je kunt eens zoeken naar 2de hands Robe XT serie.
      Heb idd al veel van robe bezocht, maar wat is juist het verschil tussen die AT, XT en CT serie?

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

Originally posted by Shark
        Voor dmx sturing zoek ik vooral een compact klein tafeltje, waar ik graag later nog wel enkele toestellen op wil aansluiten, bij verdere uitbreiding, en enkele zelfgemaakte lichteffecten.
        Op deze dmx sturing zou ik dan graag enkele knoppen instellen voor bewegingen, paar voor gobo's en dergelijke.. enkele schuiven voor de shutter, ..

Heb al wel enkele sturingen gezien voor slechts 100 euro, maar weet zelf niet of ik daarmee aankan wat ik er minimum van verwacht.

Dus als iemand van jullie mij even kan verder helpen, mag ook zelfs 2dehands zijn. Dan dank ik jullie al op voorhand!
        als je een sturing wil waar je zelf de knoppen kan programmeren ga je wel meer dan enkele 100 euro kwijt zijn... dan spreken we hier al over consoles die bijna een nulletje meer hebben! kijk eens naar een leuke scanmaster of dergelijke, dat moet wel volstaan om mee te beginnen!
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Shark
          • Aug 2007
          • 208

Originally posted by DJ_matthias
          als je een sturing wil waar je zelf de knoppen kan programmeren ga je wel meer dan enkele 100 euro kwijt zijn... dan spreken we hier al over consoles die bijna een nulletje meer hebben! kijk eens naar een leuke scanmaster of dergelijke, dat moet wel volstaan om mee te beginnen!
          ik had inderdaad al gezien naar de scanmaster (2 of mkII).
          Maar kan ik hier enkele vaste sequenties instellen, of enkele knoppen om te wisselen tussen gobo's ofzo?

want zo ver ben ik er zelf nog niet uit.

Momenteel heb ik al wel een Robe XT-250 spot gevonden inclusief lamp, 2de hands wel voor 825 euro. Maar vind zelf niet echt veel over deze moving head op de site van robe zelf of elders (enkel AT en CT).. dus vermoed dat deze niet meer in productie is?

Comment

• Shark
            • Aug 2007
            • 208

Momenteel heb ik 3 tafeltjes in vooruitzicht..

LightJockey 24 => Light Jockey 24 - 24 Channel DMX-Controller (50439, Highlite, showtec, lightcontrollers, dmx lightcontrollers)

Scanmaster 2 = > Scanmaster 2 - Scanner Controller 16 Bit Resolution (50377, Highlite, showtec, lightcontrollers, dmx lightcontrollers)

Scanmaster 2 MKII => Scanmaster 2 MKII - DMX Scancontroller (50333, Highlite, showtec, lightcontrollers, dmx lightcontrollers)

Zijn er hier enkele mensen die mij kunnen vertellen wat het exacte verschil is tussen deze tafels? De technische gegevens en handleidingen vertellen mij wel vrij veel, maar niet echt wat ik wil weten ofzo.

Er staat nergens iets bij van DMX512 of dergelijke, maar lees toch wel dat met deze tafeltjes ook moving heads en dergelijke worden aangestuurd. Staat ook nergens hoe je een begin adres instelt, enkel geheugenbanken.. moet je dan bij het instellen van een geheugenbank ook zeggen vanaf welk adres deze begint te versturen en hoeveel adressen je gebruikt of welke juist?

Zijn deze tafels eigenlijk echt ontworpen voor scanners aan te sturen? zoals ik soms zelfs wel durf denken.

Wat is net het grote verschil tussen scanmaster 2 en scanmaster 2 MKII?

Of zoals bij LightJockey24:
            -is het mogelijk om van knop 1 tot 24, achter elke knop, te kiezen welk dmx kanaal of kanalen deze bedienen, en ook of je een sequentie wil instellen voor dit kanaal of die kanalen?
            -bij de faders net hetzelfde, maar dat je ook kan kiezen welke dmx kanalen deze gebruiken?
            -ik zie ook niet direct een pan/tilt ofzo staan, dus is dit ook via de display met 1 of andere knop in te stellen?

weer een hele boterham erbij, en al hartelijk bedankt voor de voorgaande antwoorden!
            Last edited by Radar; 03-01-08, 20:57. Reason: Plaatjes doen we maar ergens anders, ik lees op de pda.

Comment

• rick1993
              • Nov 2007
              • 209

Je moet denk ik eerst precies weten waarvoor je het nodig hebt, ik heb zelf geen een van deze lichtmixers, maar de scanmaster 2 (en MKII) zijn echt voor scanners en movingheads, ik weet niet veel van de light jockey af, maar daar is geen pan en tilt zo met 1 knop, misschien is het wel mogelijk via allerlei instellingen maar het is er niet voor gemaakt, dus wil je het voor scanners en moving heads gebruiken zou ik hem niet aanraden. Tussen de scanmaster 2 en 2 MKII zit inderdaad niet zo heel veel verschil, op de USB poort en wat kleine dingen na.
              licht dat licht mij wel

Comment

• Shark
                • Aug 2007
                • 208

Originally posted by rick1993
                Je moet denk ik eerst precies weten waarvoor je het nodig hebt, ik heb zelf geen een van deze lichtmixers, maar de scanmaster 2 (en MKII) zijn echt voor scanners en movingheads, ik weet niet veel van de light jockey af, maar daar is geen pan en tilt zo met 1 knop, misschien is het wel mogelijk via allerlei instellingen maar het is er niet voor gemaakt, dus wil je het voor scanners en moving heads gebruiken zou ik hem niet aanraden. Tussen de scanmaster 2 en 2 MKII zit inderdaad niet zo heel veel verschil, op de USB poort en wat kleine dingen na.
                Zoals al in een ander topic gezegd, heb ik 2 ledpalen die ik op dmx ga maken. Graag doe ik er 2 moving heads bij en in de toekomst nog enkele toestellen. Verder heb ik nog enkele ledslangen hier die ik ga aansluiten via een dimmpack of switchpack.

Het geheel zal ook wel op kleine feestjes van bekende hangen, spreek hier zeker niet van verhuur, maar op de eerste plaats komt vooral de passie ervoor. Ben zelf al enorm lang geïnteresseert in dit alles.

Dus ben ook zwaar op zoek naar een kwalitatief paneel, mag tot 500 euro ongeveer gaan, welk ik hiervoor zeker al kan gebruiken.

Comment

• rick1993
                  • Nov 2007
                  • 209

Dat bedoel ik juist, wat wil je er in de toekomst allemaal bij doen?
                  licht dat licht mij wel

Comment

• Shark
                    • Aug 2007
                    • 208

Originally posted by rick1993
                    Dat bedoel ik juist, wat wil je er in de toekomst allemaal bij doen?
                    sorry, dan had ik het vrij verkeerd gelezen.

voor zover het nu is zullen er die 2 palen aankomen en de 2 moving heads.

in de toekomst gaat er wss nog een strobo bij en eventueel parren, eventueel led tubes,..

Comment

• Shark
                      • Aug 2007
                      • 208

Mijn beslissing is gevallen.. of toch gedeeltelijk

de moving heads uit mijn hoofd gezet en interesse voor de martin scx600 scanner. Heb enorm veel goede reacties gelezen van de scx500, weinig van de scx600, maar vooral wel gelezen dat dit de grotere broer was van scx500..

de scanmasters heb ik ook over gelezen dat het niet mogelijk is om meerdere sequenties samen te laten gaan? Dus een sequentie voor beweging, samen met kleurwisseling op de beat zal in 1 sequentie geplaatst moeten worden?

Dus lichtsturing blijft nog een klein vraagteken.
                      toch al hartelijk dank voor de reacties!

Comment

Working...