lichtset aanschaffen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

lichtset aanschaffen

hoi,

ik heb nog niet zoveel ervaring met lichtappratuur,
    misschien wil ik een showtec scanmaster 2 MKII aanschaffen en een paar showtec led parren (56). Ik wil er later misschien ook een scanner op aansluiten, dus een zo'n goedkope stuurtafel zonder al die extra's lijkt me niet wat. Is een scanmaster 2 MKII geschikt voor beginners? Of zouden jullie een andere lichttafel met een beetje dezelfde functies aanraden? (wel een beetje een betaalbare, ik moet het meeste van mijn zakgeld en krantenwijk betalen.

Rick (14)
    licht dat licht mij wel
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Standaardvraag, maar wel een belangrijke: waar ga je het voor gebruiken?

Voor een slaapkamerdisco zijn LED parren wel leuk, maar voor het uitlichten van iets of voor een disco/drive-in zou ik gewone parren (300W) nemen.

Een scanmaster is meestal niet het meest ideale voor parren, maarja, een SceneSetter is weer niet handig voor scanners...

Kwestie van prioriteiten stellen dus, en vooral goed weten wat je ermee wil gaan doen, want dat is meestal doorslaggevend.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• rick1993
      • Nov 2007
      • 209

antwoord op standaard vraag

waar wil ik het voor gebruiken? op den duur wel als drive in, maar voor ik alle appratuur hebt eerst nog gewoon op mijn kamer.

Rick
      licht dat licht mij wel

Comment

• ostracized
        • May 2002
        • 214

mwoah die led parren zijn best goed te bedienen met scanmasters en ook makkelijk dat je die later kunt gebruiken voor andere intellie lampen
        (...)

Comment

• rick1993
          • Nov 2007
          • 209

Nog twee vragen meer

even over die USB poort, daar kun je een lampje in steken of een memory stick, maar kun je die ook met een kabel naar de computer doen ofzo (i.p.v. memory stick).

en wat kun je met die ext. step control op de achterkant, is dat een in of een uitgang, kan die naar de computer of moet daar iets anders achter?

Weet iemand hoe dit zit?
          Rick
          licht dat licht mij wel

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Een back up maken kan naar een memory stick.

De controler aansluiten op een computer: nope, kan niet.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...