stage blinder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -tobias-
    • Aug 2007
    • 4

stage blinder

Hallo,
    ik heb zojuist besloten mijn acht par 56 lampen incl sturing en dimpacks de deur uit te doen en te vervangen voor 4 martin robocolors 3 omdat ik de par lampen tijdens mijn dj sets nooit gebruik en omdat ik ze te saai vind.
    Het enige waarvoor ik ze gebruikte was als ze allemaal zonder filter konder flashen een soort stage blinder dus. maar nu wil ik mijn set dus wel nog uitbreiden met twee stage blinders en nu komt de vraag want ik wil ze graag dmx aansturen ( ik heb het over bijv de stage blinder 4 van showtec 4x 120 volt bij 650 watt). en ik heb nog een multiswitch van showtec liggen die ik daar mooi voor kan gebruiken, maar kan dat wel, kan je wel een switchpack gebruiken om par lampen aan te sturen want anders zou men niet switchpacks en dimmpacks verkopen maar gewoon een soort pack.
    ik hoop dat het kan want het zou me een hoop geld besparen en ik zat toch nog met dat ding.
    vriendelijke groeten tobias camman
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

een multiswitch is 5A per kanaal dus per kanaal een 1200 Watt

en jouw blinder is 4*650 watt wat dus al niet gaat aangezien een blinder maar 1 stekkerke heeft...

en daarnaast kan je niet met een multiswitch dimmen enkel aan en uit dus ik vrees dat je dan in je portefuille mag gaan grabbelen
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Elmo
      • Jun 2006
      • 208

wil je een dmx gestuurde blinder? (ja die dingen bestaan helaas ook)

dan ben je direct ook van je dimmer/switch probleem af

Comment

• Max8bier
        • Jun 2007
        • 27

Showtec blinder heeft 2 stekkers dus met een multiswitch kun je mooi 4 kanalen schakelen. Je kunt alleen vol aan of uit, maar meestal is dit ook wat je wilt bij een blinder.

Comment

• DJ_Compact
          • Jan 2004
          • 234

Originally posted by Max8bier
          Showtec blinder heeft 2 stekkers dus met een multiswitch kun je mooi 4 kanalen schakelen. Je kunt alleen vol aan of uit, maar meestal is dit ook wat je wilt bij een blinder.
          Dat is onzin. Als je bijvoorbeeld rustige nummers hebt waar mensen mee kunnen zingen is het mooier als je de blinder dimmend op laat komen. Veel mooier dan opeens patsboem een hoop licht.
          Mjaaaa....

Comment

• -tobias-
            • Aug 2007
            • 4

hoi,
            nou bedankt voor de tips jullie hebben me een stuk verder geholpen ik laat wel weten wat het is geworden want naar die dmx gestuurde had ik ook al zitten kijken dat leek me wel handig.
            groeten tobias

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

als je een dmx gestuurde blinder neemt heb je dat switchgeval van showtec ook niet meer nodig.

Comment

Working...