Help mij!!! waar moet ik op letten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pomasix
    • Dec 2007
    • 3

Help mij!!! waar moet ik op letten?

Beste mensen,

Hier waarschijnlijk een vraag die al vaker is beantwoord maar ik stel hem toch maar weer omdat er wellicht weer nieuwe apparatuur op de markt is gebracht.

Ik ben sinds een half jaartje de trotse zanger van het coverbandje PomaSix. Vanwegen geldgebrek ben ik tot op heden gedwongen om te zingen over mijn 100 watt gitaarversterker welke ik ook nog een deel met een gitarist van de band. Nu weet ik dat jullie mij waarschijnlijk keihard aan het uitlachen zijn maar hey, we hebben echt wel lol zo.

Omdat je toch verder wilt komen en mijn stem toch wel te lijden heeft onder deze manier van zingen wil ik op korte termijn toch over gaan stappen op apparatuur die bedoelt is om over te zingen.Omdat wij nog niet dermate geweldig spelen om er geld voor te kunnen vragen mag het zeker niet teveel geld kosten.

Omdat ik geen idee heb waar ik op moet letten, vraag ik jullie om hulp.

Waar moet ik op letten als ik op zoek ga naar apparatuur waarmee ik voorlopig in zaaltjes vooruit kan en ik boven onze drummer (die hard slaat) uit kan komen.

Alvast bedankt

een echte zangnoob
    Last edited by moderator; 01-12-07, 20:03.
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Nou, je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt.

Ik, natuurlijk ook veel anderen kunnen je een hele lijst voorschotelen.. met een totaalbedrag van duizenden euro's...

Je wilt een simpele bandset voor een band, met of zonder effecten?
    Bij effecten moet je O.A. denken aan compressor limiters, equalizers en een galmpje..

Een mengtafel (hoeveel kanalen ben je nodig?)
    versterkers of actieve speakers, monitoren of in-ear.
    Goede microfoons??(geen idee wat je nu gebruikt)

Of terwijl, het budget en toepassing is zeer belangrijk om te weten..
    laat het ons even weten.. en dan kijken we even verder.

toch?
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• pomasix
      • Dec 2007
      • 3

Het mag heel simpel zijn. Ik hoef in principe geen effecten (al zou een galmpje wel lekker zijn). De prijs is heel belangrijk. Het moet zo goedkoop mogelijk zijn maar wel goed genoeg om kleine optredentjes mee te geven. In principe heb ik aan twee kanalen genoeg. Ik gebruik een shure SM 58.

Ik heb laatst gezongen over een JBL Eon. 1 aktieve speaker en dat was al veel beter dan mijn gitaarversterker.

Het moet dus goedkoop zijn en voldoende voor een optreden voor hooguit 100 mensen

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

En?? hoe beviel die Eon?

Het hoeft namelijk niet veel ingewikkelder te zijn.
        de meeste instrumenten gaan voor de kleine zaaltjes hard genoeg, (bas/gitaar combo's verder drums ed.) alleen eventueel toetsenist zou samen met jou over een speakertje moeten lopen.

mijn raad: koop liever 1 Eon (liefste natuurlijk 2) of bijvoorbeeld een powered mackie speakerkastje (zijn wat gunstiger geprijst) dan een complete set met bekabeling en mengtafel voor het zelfde geld.

moraal van dit verhaal.. door het heel simpel te houden kun je een speaker (powered) kopen welke van goede kwaliteit is. hiermee kan je in een later stadium uitbouwen door er een mengtafel aan te hangen ed.
        wanneer je nu een complete set wil kopenvoor die prijs kom je ergens in de bagger-kwaliteit (lekker veel voor weinig)uit.

koop dus powered kastjes voor het budget dat je hebt en zet deze op statief. resultaat: iets waarmee je vooruit kan en dat je later ook nog kan gebruiken.

PS> laat je niet verleiden door b en c merken welke lekker goedkoop zijn. je hebt dan voor 800 euro een complete PA, maar je hebt er ne een maand spijt van.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

ik zou 2e hands iets gaan zoeken

een kleine mixer BV een 8/12 kanaals...
          met 2 toppen ( 12' of 15" )

deze toppen kun je actief ( dus met een versterker erin)kopen maar ook gewoon passief ( Moet je een losse versterker gebruiken)

Kijk voor een mixer van allen&heath of soundcraft ( +-200 euro )

een versterker van Carver, crown, crest ( +- 300 )

speakers: jbl, dynacord,rcf of iets dergelijks.

koop iig niet van die goodkope prutspeakers van dap of berhinger die reut staat ook niet voor niks zoveel te koop aangeboden omdat mensen dr vanaf willen

maja je zegt zelf niet veel geld te hebben...wat wil je er aan uit geven?

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

@ hierboven: Het moet ook te tillen / te vervoeren zijn

@ ts: koop (wat al eerder gezegd is) 1 of 2x een powered speaker, en een phonic 2 kanaals mixertje ofzo waar je je sm58 op aansluit
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

misschien kijken of je een Spirit powerstation op de kop kan tikken (ik kwam er eentje op marktplaats tegen voor € 400,--)

voordeel van een powerstation:
              alles in een doos
              ingebouwde lexicon galm
              ingebouwde versterker
              compact

nadeel:
              service gevoelig

ik denk dat je voor een kleine duizend euro een leuk simpel setje kan hebben, powerstation 2 luidsprekers van +/- tweehonderd euro per stuk (2e hands). en wat kistjes/statieven/kabels.

meer zijn jullie denk ik niet nodig....
              en eventueel kan je nog 1 of 2 monitor groepjes maken, mocht dit in de toekomst nodig zijn.

Comment

• pomasix
                • Dec 2007
                • 3

kijk eens aan.

Wat een hoop hulp.

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar of twee aktieve speakers. Mixertje is in de band wel te regelen.

Bedankt voor de hulp. Andere suggestesties zijn uiteraard nog welkom

Comment

Working...