stoppende muziek op steeds het zelfde moment

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-sjaakie
    • May 2007
    • 62

stoppende muziek op steeds het zelfde moment

hallo mede forum leden.

ik heb sinds kort een DJ setje mixer enz. maar ik draai met een laptop met gewoon windows media player (wel de nieuwste versie)
    maar steeds bijna op het einde stopt de muziek even en gaat dan weer verder.

iemand enige ervaring?

alle muziek staat op een USB-stick van 2gb merk intenso
    draaien is mijn hobby
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Heb je er ook last van wanneer je het vanaf je eigen harde schijf afspeelt?
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• DJ-sjaakie
      • May 2007
      • 62

nou ik heb eigenlijk geen muziek op de harde schijf van mijn laptop staan. maar als ik mijn usb stick in de gewone computer doe dan maakt hij dat geluid niet en ook niet als ik een cd in de cd speler van de laptop doe
      draaien is mijn hobby

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Is een laptop dan geen gewone computer ?!

Maar goed, ik denk dat je kleptop nog een oude USB 1.1 driver heeft,en dat met USB 2 het al een stuk beter zou gaan!
        Updaten met service pack II dus die handel...... (of gaat dat niet omdat het een illegale windows versie is ? )
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• ikweetvannix
          • Oct 2006
          • 66

Originally posted by beyma

Maar goed, ik denk dat je kleptop nog een oude USB 1.1 driver heeft,en dat met USB 2 het al een stuk beter zou gaan!
          Updaten met service pack II dus die handel...... (of gaat dat niet omdat het een illegale windows versie is ? )
          Service Pack 2 helpt meestal wel (pas vanaf sp2 is de USB 2.0 ondersteuning volledig in Windows XP), daarna wel laatste drivers downloaden (Te vinden bij Intel/AMD/VIA/SiS, afhankelijk van wat voor chipset je hebt uiteraard). Ook niet geheel onbelangrijk is dat je natuurlijk wel usb 2.0 hardware moet hebben (Bij Intel bijvoorbeeld vanaf de 845 chipsets)

Kopieer eens wat nummers van de stick naar je laptop's Harddisk, en speel ze dan eens af. Probeer ook eens een ander programma (Winamp Media Player - MP3, Multimedia, and Music Player) om de bestanden af te spelen.

Succes!
          Last edited by ikweetvannix; 26-11-07, 18:49.
          "Speakons in je oren..."

Comment

• DJ-sjaakie
            • May 2007
            • 62

Originally posted by beyma

nee dat denk ik niet want het is een nieuwe laptop (gekocht bij it's) 2 maanden geleden. maar misschien kan het er aan liggen dat het Windows Vista Home Basic is
            draaien is mijn hobby

Comment

• DJ-sjaakie
              • May 2007
              • 62

Originally posted by ikweetvannix
              Service Pack 2 helpt meestal wel (pas vanaf sp2 is de USB 2.0 ondersteuning volledig in Windows XP), daarna wel laatste drivers downloaden (Te vinden bij Intel/AMD/VIA/SiS, afhankelijk van wat voor chipset je hebt uiteraard)

Kopieer eens wat nummers van de stick naar je laptop's Harddisk, en speel ze dan eens af. Probeer ook eens een ander programma (Winamp Media Player - MP3, Multimedia, and Music Player) om de bestanden af te spelen.

Succes!
              sorry dat ik het zeg maar ik had winnamp op de gewone pc en ik vond het een echt k walitatief u itermaten t erleurstellend programma
              draaien is mijn hobby

Comment

• ikweetvannix
                • Oct 2006
                • 66

Originally posted by DJ-sjaakie
                sorry dat ik het zeg maar ik had winnamp op de gewone pc en ik vond het een echt k walitatief u itermaten t erleurstellend programma
                Ik gebruik al jaren winamp om gewoon liedjes te draaien, ziet er misschien niet zo flashy uit als wmp, maar is veel zuiniger met geheugen, en werkt (althans voor mij) veel intuitiever, zeker met WinCue erbij. Als ik ooit ergens plaatjes moet draaien doe ik dat fijn met BPM (Legaal met controller )

Enfin, wel al geprobeerd? Je kan winamp dan wel niet zo fijn vinden, maar als winamp wel werkt en wmp niet, dan zijn we al weer een stap dichter bij de oplossing...

btw. Dat je je laptop van de it's hebt zegt niet veel heh? Welk merk en model is het?
                "Speakons in je oren..."

Comment

• DJ-sjaakie
                  • May 2007
                  • 62

nee nog neit geprobeerd want ik heb waar ik nu ben geen internet voor mijn laptop in het weekend wel ff proberen

maar het model van mijn laptop is een acer aspire 5310
                  hier wat specificaties:
                  interl celeron m porcessor 520
                  1gb werkgeheugen
                  80gb harde schijf
                  15,4 crystalbride lcd scherm
                  acer e audio
                  dvd-super multi Dl cd speler
                  4usb 2.2 aansluitingen 1 fire wire aansluiting

ik weet dat dit een DJ formum is maar nu moet ik daar toch even van af wenken
                  draaien is mijn hobby

Comment

• ikweetvannix
                    • Oct 2006
                    • 66

Originally posted by DJ-sjaakie
                    nee nog neit geprobeerd want ik heb waar ik nu ben geen internet voor mijn laptop in het weekend wel ff proberen

maar het model van mijn laptop is een acer aspire 5310
                    hier wat specificaties:
                    interl celeron m porcessor 520
                    1gb werkgeheugen
                    80gb harde schijf
                    15,4 crystalbride lcd scherm
                    acer e audio
                    dvd-super multi Dl cd speler
                    4usb 2.2 aansluitingen 1 fire wire aansluiting

ik weet dat dit een DJ formum is maar nu moet ik daar toch even van af wenken
                    Lees je post aub een keer na op spelfouten enzo...

Aan je specificaties ligt het niet, zou prima in staat moeten zijn om mp3'tjes af te spelen, twintig tegelijk zelfs als het moet (al lijkt me dat wat nutteloos)...
                    Vista Home Basic zou ook niet uit moeten maken, zeker niet met wmp.

Als je geen internet op je laptop kan krijgen, steek je het USB-stickje toch even in de computer die wél internet heeft Even winamp downloaden en op het stickje zetten...

Heb je wel al geprobeerd vanaf de harde schijf mp3's af te spelen?
                    Last edited by ikweetvannix; 26-11-07, 19:22.
                    "Speakons in je oren..."

Comment

• DJ-sjaakie
                      • May 2007
                      • 62

sorry voor de spelfouten maar ik ben half dislexties
                      van het weekend zal ik wat dingen gaan proberen
                      draaien is mijn hobby

Comment

• gertgeluid
                        • Dec 2006
                        • 520

Sjaak,

Sheep Friends - billy

Probeer deze player eens. Heel snel, nauwelijks processor- en geheugenbelastend en no-nonsense. Heb er zelfs nog aan meegeholpen

Helaas is de maker gestopt met het project. De laatste versie is dus al wat jaartjes ouder, maar zou nog goed moeten werken. Enige nadeel is dat hij geen WMA leest. Alleen mp3, ogg en wav.

En zo zijn er nog talloze andere gratis players die prima werken.

Succes,
                        Gert

Comment

• ikweetvannix
                          • Oct 2006
                          • 66

Originally posted by gertgeluid
                          Sjaak,

Sheep Friends - billy

Probeer deze player eens. Heel snel, nauwelijks processor- en geheugenbelastend en no-nonsense. Heb er zelfs nog aan meegeholpen

Helaas is de maker gestopt met het project. De laatste versie is dus al wat jaartjes ouder, maar zou nog goed moeten werken. Enige nadeel is dat hij geen WMA leest. Alleen mp3, ogg en wav.

En zo zijn er nog talloze andere gratis players die prima werken.

Succes,
                          Gert
                          Kijk, dat is nog eens een fijn stukje programeerwerk (heb het meteen ff uitgeprobeerd, draait als het zonnetje, heeft een stuk minder moeite met >10.000 files dan winamp, hoewel zoeken nog steeds enige vertraging oplevert)

Nu de hamvraag: Topicstarter heeft een Vista systeempje, gaat dat werken?

offtopic: Gebruikt billy eigen codecs, of die van Windows?
                          "Speakons in je oren..."

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by ikweetvannix
                            Nu de hamvraag: Topicstarter heeft een Vista systeempje, gaat dat werken?

offtopic: Gebruikt billy eigen codecs, of die van Windows?

werkt hier wel op vista Home, dus ergens anders ook wel denk ik.

Wel een zwakke database-search-ding.. Dan maar I-tunes..

Comment

• DJ-sjaakie
                              • May 2007
                              • 62

Originally posted by MacGyverSounds
                              werkt hier wel op vista Home, dus ergens anders ook wel denk ik.

Wel een zwakke database-search-ding.. Dan maar I-tunes..
                              wel een zwakke database-search-ding.. Dan maar I-tunes????
                              wat bedoel je daar mee??
                              draaien is mijn hobby

Comment

Working...