Vraag i.v.m. speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roger Vanduffel
    • Nov 2007
    • 7

Vraag i.v.m. speakers

Een 3 jaar geleden heb ik in een opwelling een JB Systems - Pmd12 gekocht, deze dus: JB Systems PMD-12 Digital Power Mixer 12 ch. 2x250W, 8 Ohm
    Ik had er toen geen speakers bij gekocht en het wordt nu gebruikt door mijn band als zangversterker, met als "speaker" een oude bassversterker.
    Zoals je waarschijnlijk wel kon verwachten is dit geen fantastische combinatie. Ik ben nu dan ook van plan om me een set speakers aan te schaffen maar ben op dit gebied een leek.
    Mijn vraag aan jullie is dus: wat is goed? waarom?...
    Hou hierbij wel in gedachten dat het slechts voor gebruik in de repetitieruimte is en dat ik het liefst zo veel mogelijk euro's in mijn eigen potefeuille houd

dank bij voorbaat!
    Last edited by moderator; 21-11-07, 15:52.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Rogier, welkom op het forum!

Als je nu eens begint met aan te geven hoeveel geld je wil/kan uitgeven.? 50 euro of 500??
    En het is echt alleen voor zang in een repetitiehok?

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Roger Vanduffel
      • Nov 2007
      • 7

het is inderdaad enkel voor gebruik in de repetitieruimte.
      en qua prijsklasse... ik denk dat het maximum-spendeerbedrag rond de 300euro zal liggen

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by Roger Vanduffel
        het is inderdaad enkel voor gebruik in de repetitieruimte.
        en qua prijsklasse... ik denk dat het maximum-spendeerbedrag rond de 300euro zal liggen
        Momenteel in de aanbieding de Behringer Eurolive S1530 bij J&H
        Behringer Eurolive S1530
        Prima kast voor jouw toepassing, en ook nog bruikbaar voor een optreden, en een disco'tje!
        Is precies jouw budget. Zul je geen spijt van hebben.

Paul

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Wil je ze als floormonitor kunnen gebruiken of gewoon links en rechts van je oefenruimte neerzetten? Ik weet niet hoe groot de band is waarmee je oefent? Als je t eerst min of meer trok met een bascabinet heb je niet echt veel nodig natuurlijk.
          Je versterker is trouwens naast de 2x250W @ 8Ohm ook 2x350W @ 4 Ohm, dus je kunt er ook 4 8 Ohm kastjes aan hangen, 2 per kant, en die als floormonitor gebruiken, iets als de Behringer EUROLIVE S1220F Floormonitor of DAP MCM-12 Floor Monitor, 12 inch, 250W bij 8 Ohm ofzo.

Comment

• Roger Vanduffel
            • Nov 2007
            • 7

dankjewel voor de hulp tot nu!

maar deze speakers zijn allen voorzien van jack-connectors, terwijl mijn versterker speakcon-connectors heeft...
            zal ik nu zowiezo voor zwaardere/duurdere speakers moeten gaan of is daar een andere simpele oplossing voor?

het is ook niet echt de bedoeling om ze als floormonitor te gebruiken, al zou dat geen kwaad kunnen natuurlijk. Maar ik ga voornamelijk uit van eentje links en eentje rechts op een tripod.

thx
            Last edited by Roger Vanduffel; 22-11-07, 19:07.

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Originally posted by Roger Vanduffel

maar deze speakers zijn allen voorzien van jack-connectors, terwijl mijn versterker speakcon-connectors heeft...
              zal ik nu zowiezo voor zwaardere/duurdere speakers moeten gaan of is daar een andere simpele oplossing voor?
              Ja hoor: DAP Speakerkabel, Jack - Speakon Male, 2x1.5 mm, 10 meter. Zoiets? Je hebt ze ook als korte verloopjes, en je kunt ze natuurlijk ook altijd zelf maken als je wilt. Het signaal is niet anders, alleen het type connector is anders.

Comment

• Roger Vanduffel
                • Nov 2007
                • 7

merci voor al de hulp, maar ik heb nog een laatste vraag

ik kan een set Peavey ST-15 II voor een prijsje op de kop tikken. Qua reacties uit mijn omgeving hoor ik steeds dat peavy qua kwaliteit toch wel hoger aangeschreven staat dan behringer.
                Wat denken jullie? Peavey(meerbepaald voorgenoemd model) of Behringer?

thx a lot!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

tis dezelfde meuk... allebei leuk voor thuis, maar doet zeer aan je oren

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Is helemaal NIET dezelfde meuk!
                    De Peavey ST15-II heeft een piƫzo tweeter en de Behringer S1530 wel degelijk een dynamische driver! Het moge duidelijk dat Behringer qua zuiverheid van de hogetonen hier al zeker beter is dan de Peavey! Natuurlijk zal die Peavey aardig geprijsd zijn: dit is gewoon low budget materiaal van hen.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by MacGyverSounds
                      tis dezelfde meuk... allebei leuk voor thuis, maar doet zeer aan je oren
                      Mac, jouw opmerking in deze doet MIJ zeer aan de kiezen! Van het knarsen over zo een onnutte en niet terzake doende reactie.
                      De vraagsteller komt van de status van bas-amp als zanginstallatiegebruik, wil max 300 euro uitgeven aan een paartje speakers,en dan reageer jij zo!?
                      reageer dan helemaal niet zou ik zeggen.
                      Is alleen maar vervuiling op deze plaats.

Paul.

Comment

• Roger Vanduffel
                        • Nov 2007
                        • 7

owkey! Final Question!

Dankzij jullie hulp ben ik tot volgende selectie gekomen:
                        Behringer Eurolive S1520, luidspreker
                        of
                        Behringer EUROLIVE P1020
                        Als jullie me in deze keuze nog kunnen verder helpen, ben je van me verlost...
                        voorlopig toch

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Tja... dat mag duidelijk zijn hoop ik: 10" woofer en diepe bas? Dacht het niet.
                          Als je dus full range wilt gaan met voldoende lage tonen dan ga je toch echt beter voor de 15"
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...