Kwaliteits Movinghead controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rickman88
    • Jan 2007
    • 16

Kwaliteits Movinghead controller

Hallo ik heb vorige week twee Showtech Phantom EHJ250 movingheadjes gekocht en zou graag willen weten welke tafel (kwalitatief, maar niet al te duur) geschikt zou zijn?

Budget: €200 - €500

Eisen;
    - Moet van pan/tilt correctie voorzien zijn
    - Tap synch functie

En tot slot even een vraag is het mogelijk scans / movingheads aan te sluiten op een tafel, en dan ook nog programma's maken ondanks dus de verschillende mogelijkheden onder een fader ?

Oja wat ik absoluut niet wil is álá scanmaster tafel, want die werken bij mij nooit, het mag van mij wel wat uitdagender en profesioneler.

Graag reactie's,

Rick
    Gib mich d'r POWER dii ich brauche !!!
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

zet dan maar een extra nul (of 2!) achter je budget als je uitdagender en professioneler wil...
    tussen 200 en 500 ga je niet veel meer hebben dan een scanmaster... of je moest voor een computersturing gaan (sunlite, dmxcreator, ...)
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• LJmalcolm

als je een computer hebt dan kun je voor chamsys gaan icm een dongle van enttec.. Kost bijna niets en is zeer uitgebreid!

Comment

• Rickman88
        • Jan 2007
        • 16

Het hoeft natuurlijk niet Martin te zijn ed. maar iets anders als een scanmastertje is wel gewenst.. ??

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Een stapje hoger als de scanmasters zitten de Martin freekie en de Liteputter CX5. Ook de Showtec Showdesigner lijkt een leuke controller voor weinig geld (althans de specs). Maar deze is volgens mij nog steeds niet leverbaar.

Maar als je veel wilt voor weinig geld lijkt me een PC oplossing de beste keuze (uiteraard komen hier nog kosten van de PC bij).
          exit night into LIGHT

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Wel boven je budget, maar ik vind zelf de SGM Pilot 2000 een top controller voor scans, MH's en ander slim licht. Maar dan kun je net zo goed voor een Studio 12/24 Scan gaan voor die prijs, dan kun je ook nog parren aansturen.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Ervaring opdoen....op verschillende sturinkjes.
              Als ik je vraag lees dan denk ik: die weet echt niet wat er mogelijk is!

Geeft niets, we leren allemaal iedere dag wel weer wat bij, maar je vraag is zo veel omvattend, is geen sluitend antwoord op te geven.

Gaan er twee movingheads op en that's it? of heb je verder nog apparaten/dimmers aan te sturen?

Zoals je het nu omschrijft zeg ik:

Je hebt een computer....download freestyler ( zoals de naam al zegt free!!!! of charge) koop een goedkope dongle, die van entec of the willows zijn ws. de meest elcheapo en voldoende voor wat jij gaat doen.

Vervolgens, en dat moet je niet onderschatten....ga fucking veel spelen met je sturing!!
              leer alle in's en out's kennen, kijk wat andere gebruikers doen, leer andere lichtnichten kennen en kijk en leer...
              Kijken is niet iets passiefs in mijn beleving, betekend dat je nadenkt en innoveert.

verder, niet lullig bedoeld, maar: Als je uit een scanmaster geen net showtje kan halen voor een disco avond, dan heb ik grote vraagtekens bij je " skills".

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Sunlite valt ook binnen het budget...(pc sturing)
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Rickman88
                  • Jan 2007
                  • 16

Maar goed dat woorden niks zeggen over de wetens waardigheden van de persoon. Maar tot dus ver ben ik nog niets veel wijzer geworden mbt een leuke en geschikte controller. Echter ik 2 scans al heb met een scanmastertje en het scanmastertje een beetje moe ben wilk toch graag iets anders.. Maar we zoeke verder!!

Comment

Working...