KVK etc.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rickman88
    • Jan 2007
    • 16

KVK etc.

Hallo ,

Ik en een vriend hebben een "Drive- inn show'',, we hebben heel wat aan apparatuur en ook de feesten zien we in stijgende lijn groeien. Maar goed hier gaat het even niet om. Waar het wel om gaat is dat we willen starten met KVK, welke rechtvorm bijvoorbeeld lijkt jouw verstandig voor twee personen, en waarom ? Wat heb je behalve KVK nog meer ?dringend? nodig ? Dus niet van ja maaar het is verstandig als je... Nee gewoon simpel welke rechtvorm bijvoorbeeld bij de KVK en wat zijn er nog meer dringend nodig ? Als we dit eenmaal hebben kunnen we dan als ''bedrijf'' kijken wat we nog meer aanvragen, en wat in directe zin nodig is.

Bekijk het even als amutaristisch bedrijfje, en niet als groots bedrijf like purple etc.

Graag hoor ik jullie meningen.
    Gib mich d'r POWER dii ich brauche !!!
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Kamer van Koophandel inschrijving: eenmanszaak met een 2e persoon met dezelfde bestuursrechten, of een Vennootschap onder Firma (VOF).

Belastingdienst: Verklaring ArbeidsRelatie (VAR-WUO (winst uit onderneming)) en BTW nummer, daarmee onderkent de belastingdienst je als ondernemer.

Hou er rekening mee dat je dus omzetbelasting zal moeten gaan betalen (of terugkrijgen, vooral in het begin) en inkomstenbelasting. Die inkomstenbelasting gaat dus voor jou als rechtspersoon op, dus zowel de inkomsten uit je bedrijf als uit je 9 tot 5 baan.

Hou dus indien boekhouding je totaal niet ligt ook rekening met een boekhouder, dit zal indien je een starter vind liggen om en nabij de 1500,- euro per jaar.

Kamer van Koophandel inschrijving is ook iets van 65,- euro per jaar.

En de belastingdienst, dat is afhankelijk van je inkomsten als rechtspersoon en de omzet die je bedrijf draait.

Hou je ook rekening met verzekeringen, met name aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering? Komt afhankelijk van waar je het een en ander afsluit zo tussen de 100 en 300 per jaar. Uiteraard compleet afhankelijk van wat je verzekerd, hoeveel je verzekerd en waar je verzekerd.
    Last edited by Mark-LED; 30-10-07, 22:17.

Comment

• Rickman88
      • Jan 2007
      • 16

Boekhouder is niet verplicht toch deze te nemen ? En ik denk persoonlik voor de de kleine hoeveelheid feesten momenteel zeker niet relevant ?

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Nee is niet verplicht, echter schrijf ik ook:

"als boekhouding niet je ding is (omzetbelasting is peanuts, inkomstenbelasting is tricky), hou dan rekening met een boekhouder"

Omzetbelasting is optellen en aftrekken, het getal onder de streep geef je door en klaar.

Inkomstenbelasting werd mij te ingewikkeld, toen heb ik mezelf een boekhoudster opgezocht.

Comment

• Rickman88
          • Jan 2007
          • 16

Ah okeej,, Daar kan ik idd al wat mee. Weet je ook iets van Bumra ? Wanneer ga je dat nodig hebbe als je met Dj's etc werkt ? Ook binnen je bedrijf ?

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Geen idee, ik vertik het bewust om Buma ook maar 1 cent te betalen.

Dat artiesten geld voor hun werk behoren te krijgen sta ik 100% achter, en daar wil ik gerust voor betalen. Maar ik vertik het om dat via een profiterende stichting te doen met hoge gebouwen en BMW's voor de deur.

Ik kreeg laatst nog een brief van de Stemra (volgens mij), of ik per radio in de zaak even een bedrag wou betalen. Brief terug met 'freelance' eronder, niks meer van terug gehoord.

Comment

• Rickman88
              • Jan 2007
              • 16

Kort ma krachtig, ik zelf zie het nut er eigenlik niet van in Bumra aan te schraffen. Ik ga even met je info aan de slag. Bedankt in ieder geval voor je info.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

BUMA...bumRa is een oude Egyptische pisvlier die in je achtertuin groeit....
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• peterkuli
                  • Nov 2002
                  • 113

schRaffen.......is een nader te bepalen woord

Comment

• Bastisito
                    • Sep 2004
                    • 185

Enne, Buma 'aanschaffen'? Wil je de hele instantie opkopen ofzo?
                    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Rickman88
                      • Jan 2007
                      • 16

Zucht,, Topic mag op slot van mij Ik weet zo'n beetje wat ik zocht!

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Hoe ga je het aanpakken nu dan?
                        beetje jammer dat je geen terugkoppeling geeft, dat is zeker wel de bedoeling van een forum!

Comment

• sjoerd
                          • Apr 2004
                          • 341

en zoek anders eens rond hier op het forum. Deze vraag is ook al vaker gesteld volgens mij.

Comment

• Stage-Q
                            • Sep 2007
                            • 389

ga een keer naar een startersdag van de KVK... erg informatief.

Staan ook bedrijven die je financieel op weg kunnen helpen en je ook kunnen helpen met wat voor jullie verstandig is qua BTW e.d.
                            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Rickman88
                              • Jan 2007
                              • 16

Originally posted by ralph
                              Hoe ga je het aanpakken nu dan?
                              beetje jammer dat je geen terugkoppeling geeft, dat is zeker wel de bedoeling van een forum!
                              @t Ralph,

Terug koppeling wil ik met alle plezier doen. Tege kritiek kan ik ook, maar als dan zon personen zoals hier boven beetje lullig ligge doen gaat voor mij de zin over om een topic verder intact te houden.

Maar om toch even een terug koppeling te geven die ik wel van plan was, maar door tijd gebrek nog niets geplaats was bij deze.

Ik ga aan de hand van Info die ik inmiddels heb uitzoeken wat wel en niet kan, want na mijn idee kom ik met boven staande informatie niet echt verder.

Comment

Working...