Omnitronic dj speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjaimy
    • Oct 2007
    • 18

Omnitronic dj speakers

ik heb 4 vragen.

1. is deze speaker set goed vergeleken met de prijs.
    het hoeft niet super te zijn maar moet wel een beetje klinken

elektronik-star, unverschämt günstig... PA Set DJ 4000 WATT Anlage - 3 Kanal Mixer System

2. er zit maar 1 versterker bij van 2X 1200 watt en 4 speakers.
    als ik ze er allemaal op aansluit hoeveel krijgen de 4 speakers dan bijvoorbeeld 4X 600 watt.

3. of kan ik beter deze 2 skytec speakers kopen en 2 subwoofers -- of 4 skytec speakers (incl. 2 of 1 versterker)

--Woofer--
    elektronik-star, unverschämt günstig...

--Speakers--
    elektronik-star, unverschämt günstig... Skytec DJ PA Bass Box Lautsprecher blau beleuchtet 1000W

4. voor hoeveel man kan ik aan met 4000 watt geluid (4x 100 DB)

Bedankt als jullie mij kunnen helpen
    Last edited by djjaimy; 28-10-07, 14:44. Reason: typfout
    Iederéén die Dynacord kan betalen vindt dap zooi...
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

1. Ik zou er niet teveel van verwachten, zeker niet voor die prijs.
    2. Die versterker is levert geen 1200 Watt, maar slechts '450 Watt'. Naar het max. vermogen hoef je niet te kijken, daar heb je niets aan en levert alleen maar spectaculaire getalletjes op.

Die speakers hebben per stuk een belastbaarheid van 500Watt aan 8 Ohm (maar ik denk dat je dat ook maar beter met een korreltje zout neemt). Als je ze per 2 aan die versterker hangt wordt de impedantie 4Ohm en levert de versterker dus 450 Watt per kant. Per luidspreker komt dat neer op 225 Watt.

Je wordt eigenlijk gewoon bij de poot genomen omdat deze set aan alle kanten niet deugt, de versterker is véél te licht, en er wordt erg gepronkt met de max. vermogens.

3. Ik zou eigenlijk naar een beter merk kijken. Kijk eens naar de wat betere merken 2e hands. Dan heb je veel betere kwaliteit voor misschien wel hetzelfde geld als je dit nieuw zou kopen.

4. Zoals eerder gezegd, deze getalletjes zien er mooi uit maar heb je niets aan. Als je de specificaties mag geloven (en dat betwijfel ik ten zeerste!!!) Dan houd je nog maar de helft over (2KW). Ik denk echter dat je met een kwaliteitskast die 300 Watt levert deze er al uit blaast.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

4. Zoals eerder gezegd, deze getalletjes zien er mooi uit maar heb je niets aan. Als je de specificaties mag geloven (en dat betwijfel ik ten zeerste!!!) Dan houd je nog maar de helft over (2KW). Ik denk echter dat je met een kwaliteitskast die 300 Watt levert deze er al uit blaast.
      En als je dan idd 2 kW overhoudt aan een rendement van ongeveer 90-92, want zo laag is dat bij die troep kippenhokken, dan word je idd nog weggeblazen door een deftig speakertje van 300 Watt dat wel een rendement haalt van rond de 100 dB... Dat kwalitatievere speakertje heeft dan zeker dynamische tweeters en die klinken ook nog een pak beter dan de piezo troep in deze kasten...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

waarom googelen mensen tegenwoordig niet op kwaliteit maar op de laagste prijs.

[LEFT]tuurlijk ik snap dat niet iedereen bakken met geld heeft om uit te geven...

maar kom op, een sub voor 100 euro...wat denk je zelf.

4. voor hoeveel man kan ik aan met 4000 watt geluid (4x 100 DB) <<< 4x 100 DB?... snap jij 't wel?
        [/LEFT]
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

nee ik snap het niet en dat was dan ook het feit dat ik wou medelen

Watt =/= Decibel

met 1000 W kan je 120DB spelen en met 10 000W ook

dus dat is niet bepaald een goede referentie.
          en daarnaast is Decibel ook afstands afhankelijk als ik met een decibel meterke voor de box sta en ik heb 120 db en ik ga achter in de zaal staan zonder ergens aan te komen dan kan ik nog perfect maar 80-90 db of andere waardes uitkomen afhankelijk van de plaats...
          correct me if i'm wrong!

Daarnaast zoals iedereen hier al zegt/roept/schreeuwt u koopt een kat in de zak dus zoek misschien iets 2de hands of iets anders want dit vraagt om problemen...
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Het is hier inderdaad al gezegd, deze manier van adverteren/verkopen maakt gebruik van de onkundige beginners die hier vaak met open ogen intrappen. Noem veel max waardes waar je geen kl*te aan hebt en het lijkt me toch een spectaculaire set.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by vasco
              Het is hier inderdaad al gezegd, deze manier van adverteren/verkopen maakt gebruik van de onkundige beginners die hier vaak met open ogen intrappen. Noem veel max waardes waar je geen kl*te aan hebt en het lijkt me toch een spectaculaire set.
              En waardoor 'de onwetende' absoluut weer niet snapt waarom wij rustig bakken met geld uitgeven aan een GOEDE set (en dus ook hogere verhuur-prijzen vragen) want: "deze set levert meer vermogen enz...."

Ach, jullie snappen wel wat me frustreert en wat ik bedoel!

Comment

Working...