Verkoop van apparatuur

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ewald
    • Aug 2000
    • 93

Verkoop van apparatuur

Hallo iedereen,

Ik heb een geluidsinstallatie te koop.
    En ik wil niet een advententie maken van dit bericht.

Maar vragen of iemand goede ideeen hebben over hoe men goed en snel z'n apparatuur kan verkopen.

Hoe verkopen jullie snel jullie apparatuur?

En dan niet vertellen door een advententie te plaatsen op deze internetsite, want daarop staat die al.
    Bijvoorbeeld:
    fabrikaat en type's te noemen;
    Foto's bijvoegen.

Misschien zijn instellingen/ winkels/ internetsite's die mijn apparatuur overkopen voor doorverkoop.
    Last edited by ewald; 24-10-07, 13:13. Reason: aanvulling
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Als je ietwat deftige apparatuur aanbiedt op verschillende drukbezochte internetsties (marktplaats, 2dehands, kapaza, desnoods eBay) en er een schappelijke prijs voor vraagt, raak je ze erg snel kwijt hoor...

Mijn tips als je wilt verkopen op internet:
    - Voeg duidelijke foto's toe
    - Verzin een duidelijke titel
    - Verzorg je spelling (Je moest eens weten wat je soms tegen komt op internet...)
    - Vertel duidelijk wat je verkoopt en waar de objecten zich localiseren
    - Wees schappelijk met je prijzen. Te duur is niet goed, maar te goedkoop ook niet. (Mensen krijgen wantrouwen als je duur materiaal aanbiedt voor 25 euro)

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Vooral de foto's vind ik altijd belangrijk.
      Wanneer je op internet een aankoop wil doen moet je soms het hel land door voor je aanschaf en dan is het fijn te weten hoe de staat van het product op het oog is en of het wel het product is dat omschreven staat.

(heb meegemaakt dat er een totaal ander product stond dan werd aangeboden, met als opmerking van de verkoper, ja maar het is toch hetzelfde.... zucht)
      Verder foto's van het product zelf dus, en niet een plaatje van de dealersite. Een koper wil het ding zien dat hij gaat kopen, niet de studiofoto.

Ook het te goedkoop is iets dat je inderdaad goed in de gaten moet houden.. te goedkoop wekt argwaan zoals Stijn ook al zei
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ewald
        • Aug 2000
        • 93

Mensen bedankt voor jullie reacties.

Weten jullie nog meer verkoop site's?

En hoe kan ik achterhalen wat een goede prijs is voor een geluidinstallatie?

Comment

• EvertS
          • Jul 2007
          • 9

J&H, marktplaats, 2dehands, kapaza, eBay, zichtlijnen, offstage, heuff,....

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

en onze eigen Snuffelsite.. http://www.licht-geluid.nl/snuffelsite/

Comment

• marciano
              • Feb 2006
              • 164

Showtrex.com is een internationale site. Ik zou het op zo veel mogelijke site;s zetten dus op showtrex.com, marktplaats, ebay, speurders, J&H snuffelhoek. Op hoe meer verschillende site's hij staat hoe meer je de kans hebt dat ze je advertentie zien en dan wordt de kans op verkoop ook groter.

Comment

Working...